Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Helt klart. Känner igen det där - dock sitter mycket av mitt i julpyntet :confused:

Jag har alltid hatat tomtar och skit - (okej - jag hatar alla sorters prydnassaker/porslinsaker). Gran har jag alltid haft - men det har varit allt.

Förra året började jag köpa hem gardiner och tog emot lite hemmagjorda tomtar (stickade), fick till och med en ängel att hänga i fönstret av mamma som jag behöll :eek: Någon stjärna blev det med.
Iår har jag fortsatt - inte hittat lika mycket - men lite fler ljus att hänga i fönsterna, letar för fullt gardiner, vill ha ett julfint bord (dvs duk, underlägg ect ect).
Och djupt i mitt undermedvetna (host) så vet jag att detta kommer av att vi troligen kommer börja fira jul hemma hos oss efter att vi fått barn = det blir ju inte en riktigt jul för barnet/en om man inte pyntar..............................................

Sen har jag alltid varit sådan att jag helst gör allt jag kan själv från grunden (gällande mat), mycket pga av mina allergier. Så jag fasar redan för när vi ska ha julen här, det blir en massa nytt att lära sig göra (brunkål-rödkål- ect ect jansson kan jag nog få mamma att göra - hoppas jag :p )

+ pan

hahaha då är inte jag gravid utan bara tjock :D
Jag har inte pyntat ett dugg (har inte ens plockat fram adventspyntet :angel:) har inte köpt en enda julklapp (ska dock bara inhandla 3 st) och kommer inte baka eller fixa en endaste bit. Har visserligen lovat att hjälpa till att rulla köttbullarna... städa måste jag göra också.. vi ska ändå ha jul för 15 pers (ink två småknattar).
Det lööööööööööööser sig :D

kl

Jag blev beskylld för att vara galen igår. :eek:

Kommer hem med vår middag. Jag hade 16 bitar sushi (jag kan smälla i mig sjuka mängder sushi tror 26 bitar är rekordet :angel:) och sambon ville ha fläskfilespett från greken bredvid sushin.

Jag smäller i mig min sushi på två sekunder... fortfarande hungrig... vänder mig om mot Olle och tittar på honom med de stöööööörsta valpögonen och putar med underläppen. Han tittar på mig och svara "aldrig, glöm det!"
Jag blev så sur! Så jag satt och surade i soffan.. tills jag tyckte det räckte, så jag gick ut i köket, satte på vatten i vattenkokaren och blandade till lite pulvermos som jag satte mig och åt ur bunken. :o:angel:

:rofl:
Nääää fy vad taskig han är O, han kunde väl tagit lite pulvermos istället? ;)
Vad skön att det inte bara är jag som blir så där "galet" hungrig.

Ää, du har säkert börjat boa på något annat sätt. Eller så kommer det. Eller så är du onormal :eek: Eller så är du vettig och inser att barn faktiskt inte dör av att ha julpyntat hemma. Eller så är det något annat. Haha :D

Fick svar från Bm just angående min eehmmmm... ostsås? :vissla: *kräker lite*
Ääh, vafan, jag är inte pryd - jag fick svar från bm angående mina flytningar ;)

Mest troligt trodde hon att det bara var en obalans och rekommenderade mig att testa något receptfritt från apoteket. Men hon bokade även in mig för ett läkarbesök för att vara på säkra sidan.

Det receptfria skitet vägrar jag använda (har jag inte en svampinfektion innan så får jag en delux variant av det efter sånt skit) så det blir att vänta och se vad läkaren säker :) Är inte så orolig över det så stör mig inte att det blir lite väntetid :)

Tag dig i akt Apollo, rätt som det är så kommer BOANDET och tar dig också!

När jag väntade dottern var jag också lite så där: "eh... vad pratar alla om?" när andra gravida surrade om hur de krypit in bakom spisen och skurat med tandborste och annat ..

Sen helt plötsligt. Fick jag upp ett ryck.
Vi bodde på våran gård då och jag vände totalt upp och ned på lada, lider, stall, snickarverkstad, sorterade fyra generationers "skräp" i alfabetisk ordning ... Det var som .. en besatthet. Jag har aldrig känt något liknande förut. inte efteråt heller.
Maken höll på att smälla av när jag berättade hur många döda råttor jag stött på ... :angel: inte ens det stoppade mig. Men fint blev det. :p

Oh herre gud vad jobbigt det lät :eek:

Jag hoppas mitt boande stannar vid julpyntet :angel: Det verkar ganska lätt i jämförelse :p

:D
Ja, det var jobbigt. Jag är helt fascinerad i efterhand att jag gjorde det. Och det var ju bara sopor liksom. Fast det kanske var ett startskott till att vi flyttade sen också ... bland annat hittade jag en drivrem till en lin-skäckt. Sånt behöver man ju ha eller hur? ;)

Jag hoppas jag inte får några såna il den här gången, visserligen finns det inga generationer att rota i här men jag har svårt att ta mig till toa (4 m. från soffan) och kan knappt bära en kopp med kaffe utan att gå av så ... ;)

Vet inte om jag skrev här att jag julhandlade igår? Både jag och Alex är såna som helst äter av de kalla rätterna så hos oss blir det enklaste julbordet (bådas önskemål är att vara hemma alldeles ensamma och mysa så det är inte så många viljor att ta hänsyn till). Jag köpte kallrökt och gravad lax som nu ligger och gottar till sig i frysen, gravlaxsås, sill (som bara jag äter, ändå blev det 3 burkar så man kan variera sig), ägg, potatis, olika sorters kött finns i frysen så jag tänkte försöka lyckas med att göra goda revben av lamm. Vi får se hur det går, det är ju egentligen kok-kött. Får ta ett samtal med styvfar och se om han har en bra idé eller om vi ska köra på min teori att koka innan det åker in i ugnen, han är duktig på sånt där. I värsta fall har vi ju stekar att göra i ordning.

Fördelen med att fira hemma och ensamma är att 1. vi köper bara det vi själva tycker är gott att äta så vårt julbord landade inte mer än på en "veckohandlings-summa" och räcker förmodligen ungefär lika länge och 2. jag har en illusion om att vi ska vara färdigmöblerade och hyfsat färdiguppackade till jul och det borde vara lätt ordnat om vi hinner lägga en dag på det.

Skönt att slippa julhetsen. Jag köpte upplevelser till mams, styvfar och lillebror. Eeeenkelt. Beställde dem på bussen på väg till stallet, gick på 10 minuter! Jag och lillebror slår ju ofta ihop julklapp och födelsedagspresent och fyller båda i början på året så vi lägger mer krut på den ena och så kanske något litet till den andra "högtiden" så då kan man kosta på det lite mer. Vågar dock inte skvallra på ett öppet forum ifall de smygtittar men lillebror är bilnörd och mamma och styvfar behöver tid med varandra ;) Alex och jag bestämde att vi köper en egen upplevelse, gärna med övernattning och sen vad det blir spelar ingen jätteroll. Kanske en kryssning med lite finare hytt eller natt på hotell. Vi tänker nog mer ekonomiskt och att vi ska vara tillsammans och ta vara på tiden än vad det blir ;)

Ha - lite mer onödig info från mig:

Idag har jag gått exakt halva (beräknade) tiden dvs 140 dagar :D

Jag hoppas iofs att den lilla vill titta ut någon dag tidigare... ;)

8 Maj.
Märkte att jag trillat bort efter resan, har inte orkat lägga till mig igen bara :p *lat*

Då fixar jag det! och passar på o rätta till mitt eget BF med :)

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
26:e Lewellyn, första barnet

Hade ju för övrigt varit roligt och höra hur det går för er som inte bombarderar tråden dagligen också ;) :angel:

Ha, då kommer vi föda nästan samtidigt ju (du beräknas föda tidigare iom tvillingarna - min planering säger att trollet vill/ska titta ut 1.5-2 veckor tidigare än BF :angel: ) :D

Ja jag sa till pappa igår att bara för att han ska åka till hawaii utan mig nästa sommar (som han lovat mig i 25 år!) så ska jag klämma ut ungarna första veckan i maj när dom är på Sicilien :devil:

+ vilse

haha jag är inte ett dugg orolig, boandet får gärna hålla sig undan :p mig gör det verkligen ingenting. kommer det så kommer det.. gör det inte, spillerill..

däremot förstår jag inte riktigt det där med att jag inte tror att ongen skulle dö av ett icke julpyntat hem.. alltså NEWS FLASH! HON ÄR INTE FÖDD ÄN! :D
Har sjukt svårt att tro att hon skulle sitta hos psykologen under 30årskrisen och snyfta om att mamma minsan inte hade julpyntat hemma det året hon låg i magen...... :angel:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
26:e Lewellyn, första barnet

App app, du hade missat en!! La till ovan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 586
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?