Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Jag ser inte det hemska i ordet flytningar och Alex är inte särskilt pryd heller. Han fnissade åt en diskussion jag och Apollo hade gällande att råka skita på sig och andra härliga kroppsäckel man får träffa på under förlossningen så det säger väl en del :o Han bryr sig inte ett skvatt men han har talat om att han inte tänker titta vad som händer där nere, inte titta på några otäcka kanyler och inte klippa i någon navelsträng. Risken då är att han svimmar, haha.

Nej jag har inget emot ordet heller - marängsmet var mest för att reta sambon som hade bra mycket mer emot den liknelsen än ordet "flytningar" i sig! :D

Här hemma snackas det om allt... :angel:

Försöker hänga med i tråden men ni skriver ju så väldans mycket så får läsa ikapp hela tiden ;)

Vilka fina bilder Micks, visst är det härligt att få se sin lilla bebis "live".

Har inte önskat mig några gravid/bebissaker i julklapp.
Är lite inne på Apollos linje, julklapparna är ju till mig :cool: höhö! ;)

Har nog bestämt vagn nu i alla fall.
Tror det blir Kronan duo med fasta hjul! Vet att det varit uppe till diskussion förut men minns inte om det var någon som hade några åsikter om den?
Vet att den inte är i smidigaste laget men det är inte vad vi behöver/vill ha heller. Den verkar stabil och bra, kommer promenera mycket i terräng.

Då tror jag att ni gör ett kalasbra val :)
En av de jag umgicks med under förra graviditeten hade den och var nöjd med den i terrängen. De har hund och måste kunna ta sig ut alla dagar med vagn, att åka in till stan var dock lite mer otympligt, men inget problem.

Jag som mest kör på släta vägar kan inte tänka mig något annat än en vagn med rörliga framhjul som inte är astung. Hade en klassisk Emmaljunga till att börja med men tyckte att den var alldeles för tung och otymplig så vi köpte kvickt en annan som passade våra behov bättre.

Micks: Det kan jag verkligen förstå :love:

Vad bra, det är samma förutsättningar som för oss.
Jag är ute och går varje dag i varierad terräng, behöver ju kunna fortsätta med det även när bebis är ute.
Har funderat på bärsjal/sele också, kruxet är att jag har en rätt stark hund i slyngelålder, vill inte riskera att halka omkull med bebis i bärsjal om hunden får ett litet fnatt vilket händer då och då.

Låter klokt :)
En bärsjal/sele är ju inte fel som komplement, kan vara jäkligt smidigt om man får en närhetstörstande bebis och vill kunna fixa lite hemma eller handla utan vagn eller vad det nu kan vara.

Förresten - har ni önskat er något för bebin/er/gravidgrejor i julklapp?

Fick höra igår att min julklappslista var värdelös av mamma :p (" det var ju bara en massa bärsilar och skit för 79 kr - inte lönt ju :cool: " ) så fick lite snabbt lägga till att jag ville ha en gravidkudde eller bärsjal/ar. :D

Nepp, har inte önskat mig en enda babis-grej, det är ju så länge kvar ju... jag hinner fylla år innan dess också ;)

Micks - Grattis!! Vad underbart att få se :)

Ang nyår så jobbar sambon så jag är ensam hemma med hundar och hästar - tolvslaget firas ute i hagarna :)

Ja det verkar jättesmidigt och sen ser det ju himla mysigt ut att få bära runt bebisen alldeles alldeles nära så nån form av bärsjal ska garanterat inhandlas!!

Tack!! :laugh:

Åh, ang julklappar ja... Nej vi har inte önskat något till bebis. Kan hända vi får ändå, vet att på min sida kommer det smått och gott "tanken som räknas-klappar" så där räknar jag kanske inte med att det kommer någonting. Svärmor kan säkert inte hålla sig FAST att hon säger att bebissaker får vänta... ;)

Sambon och jag passar på att skämma bort varandra med roliga klappar vi verkligen vill ha - nästa jul lär det ju bli annat fokus. ;)

Vaknade, kände att jag var tvungen att reda ut de där 14 centimetrarna, plockade fram måttbandet och la mot magen. Nu kan jag inte somna om. :eek:

v. 18+2 idag - räknar ni efter BF 39+6 eller 40+0?
Jag började räkna efter 40, känns mest logiskt, men på UL räknade hon efter 39+6 vilket tydligen ska vara vanligast? :)

Edit: Jösses, jag låter som en familjelivare... :crazy:

Senast ändrad:

Nu är jag tillbaka på jobb så nu har jag tid med er igen :angel:

GRATTIS MICKS!! Så kul att allt gick bra! :) En underbar känsla är det :)
När är nästa UL man gör? Vet att jag ska göra ett i v. 28 men tror det är tidigare än andra? Minns jag tyckte det var alldeles för långt mellan gångerna när vi kollade "schemat" på inskrivningen :p

Tack!! :D Ja, jag kan inte släppa känslan av att lulla runt bland moln... :love:

Jag tror inte man gör mer än ett rutinmässigt ul i sverige? I alla fall inte här där jag bor. Så flyter allt på fint så får jag vackert vänta till förlossningen. Men såklart hellre det än oron över att något ska vara fel! :)

:confused:
jag är lite trött så jag fattar inte vad du menar ..:o
men jag räknar från datumet UL visar + 14 dgr ...;) (gick 8 dgr. över tiden förra gången- kändes som en vinst! ;)

Hm, jag ska försöka förklara... :p
Vissa räknar med att beräknad förlossning är på vecka 39 + 6 dagar. Då Skulle jag vara i v 18+1 idag istället för 18+2 som jag hamnar på om jag räknar med att BF är i vecka 40+0

Hänger du med? Kan någon annan förklara bättre? :D
Spelar ju ingen som helst roll egentligen, bebis kommer när den vill ändå. Bara nyfiken. :)

Oj, ingen aning om hur jag räknar. Jag följer det apparna/bm säger - tack och lov säger de samma ;)
Går in i vecka 21 idag :bump:

UL - hmm... jag har förr mig jag ska göra ett i vecka 3x något också. Som rutin. hmm.. Får kolla upp det när jag kommer hem :D

Okej, haha vad skönt att de säger samma då - jag är en analytiker av rang så jag har ju googlat ihjäl mig va... :angel: *störd*

Åh, om inte jag får ett till ultraljud bara sådär så blir jag grymt avundsjuk faktiskt! :D
Vilken lyx egentligen! Att få tjuvtitta sådär... Som att kika på julklapparna redan i mars! :o

Här i Stockholm får man inte mer än 1 UL normalt. Iom att jag ligger i riskzon för trombos kan det tydligen finnas risk att barnet inte växer ordentligt (beroende på mina blodvärden då) och därför görs ett nytt i v.32 så om 7 veckor är det dags igen, tror jag det var. Räknade inte så noga när jag fick kallelsen.

Det verkar vara lite olika hur man gör i olika landsting, vissa verkar ha fler medan andra bara får ett.

Kanske jag som missuppfattat - gud vad besviken jag kommer bli då :o Måste verkligen komma ihåg att kolla ikväll!

Navelbild: (nedre hålet från piercingen satt innan "inne" i navlen. Jag sörjer :cry:
1.png

Magbild - med ett för litet linne insåg jag när jag var påväg till jobb. (trööööött imorse...) Tur man ha tjock tröja över :D
Ursäkta toainredningen :p
DSC_0112.jpg

Mäh! Du har ju dina skrynklor och veck kvar! :(
Nä, jag är fortfarande inte okej med min numer släta navel. I-landsproblem? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?