Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Det tror jag! :devil: fyyyy vilken dålig mamma! ;)
Håller med fullt ut! Inser du inte Apollo vilka psykiska men du kommer ge den lilla? :eek: Du spelar väl åtminstonde liiiite julmusik? Gör du det finns det en liten chans till räddning, kanske.... ;)

*inser att det kanske inte är så bra att det är lugnt på jobb denna veckan - fy tusan med skit man kan skriva :rofl: *

o jag har absolut nada att göra så ni är min räddning idag! :D är fortf lite för krasslig att sätta igång med nått projekt men inte tillräckligt sjuk att ligga nerbäddad så jag har tagit steget från sängen till datorn ;)

i brist på annat sitter jag o kollar på hästannonser.. why?? :grin:

Åh, det låter som om er jul kommer att bli perfekt! :love:
Vi har gjort så på nyår de senaste åren och det har verkligen varit helt sjukt bra!
Vi umgås på dagen, tar en promenad eller så. Sen på kvällen tar vi ett bad ihop och har fixat ljus och en ost och korvbricka. Sen fixar Olle 3 rätters, i år blir det iaf skaldjusplatå till huvudrätt :d
Sen brukar hönshusse-Olle vilja vara ute hos hästarna vid 12slaget.. fast förra året somnade vi vid 10 :angel:

+ pan

Om ni tror det, då tror jag att ni är galna och att jag kommer vinna i längden :angel::D Hysterisk tjänar man sällan på att bli :p
Men det blir nog pyntat tillslut.. lite granna iaf.

Åh, det låter som om er jul kommer att bli perfekt! :love:
Vi har gjort så på nyår de senaste åren och det har verkligen varit helt sjukt bra!
Vi umgås på dagen, tar en promenad eller så. Sen på kvällen tar vi ett bad ihop och har fixat ljus och en ost och korvbricka. Sen fixar Olle 3 rätters, i år blir det iaf skaldjusplatå till huvudrätt :d
Sen brukar hönshusse-Olle vilja vara ute hos hästarna vid 12slaget.. fast förra året somnade vi vid 10 :angel:
Vi kommer också vara själv på nyår - tvspel står på listan! :D
Tänkte vara smart så erbjöd mig att vara hundvakt till föräldrarnas hundar iår. Offrar jag mig för dem iår så får de ju offras sig sen när vi vill ha barnvakt ett annat nyår :angel: :D

+ pan

Om ni tror det, då tror jag att ni är galna och att jag kommer vinna i längden :angel::D Hysterisk tjänar man sällan på att bli :p
Men det blir nog pyntat tillslut.. lite granna iaf.
Hysteriskt trött kan jag stäcka mig till - allt annat förnekar jag bestämt! :rofl:

du, efter dina ostflytningar så känner jag inte riktigt att du är särskillt pålitlig öht, så dina förnekanden kan du stoppa upp någonstans :D

:eek: *kräker lite igen* :eek: :cry: :mad: :angel: :D

(jaja, jag visste inte vad jag skulle svara på det så jag skrev ner alla gubbar jag kunde komma på just nu :D )

Förresten - har ni önskat er något för bebin/er/gravidgrejor i julklapp?

Fick höra igår att min julklappslista var värdelös av mamma :p (" det var ju bara en massa bärsilar och skit för 79 kr - inte lönt ju :cool: " ) så fick lite snabbt lägga till att jag ville ha en gravidkudde eller bärsjal/ar. :D

vi har fått barnvagnen av mamma i julklapp redan + bebispaketet från ullared som jag visat innan :) min familj kommer vi inte träffa till jul tyvärr. i sambons familj har vi slutat ge julklappar mellan dom vuxna o kör julklappsspelet istället med valfritt antal små ploj-klappar. brukar få nått litet i julklapp av hans föräldrar men det är aldrig så någon frågar vad man önskar sig..

Sambon försöker pressa mig på vad jag vill ha men jag hävdar att han borde känna mig tillräckligt för att köpa nått utan att det ska vara på beställning och kan han inte det så får det vara ;)

Vi är hemma igen och inne i min mage bor en frisk och pigg liten förmodad flicka! :D :love: :cry::banana:

8286899115_915c8202f0.jpg

8287957856_48174f9d63.jpg

Kan bara säga en sak - SÅ HÄFTIGT! Är alldeles rörd och tagen... :laugh:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
26:e Lewellyn, första barnet

Senast ändrad:

Tänk om.. usch ja, jag var också ganska nervös inför RUL (vilket det väl var du skulle på? )

Men det kommer säkert gå bra - det är trots allt det vanligaste svaret där :)

Och för övrigt - hur tusan kan man kalla oss galna - för att sen själv i nästa mening använda både orden flytningar och gratänger med ostsås :eek:
Det är väl bara fullt normalt att man hoppar mellan de olika ämnena? Gäller ju bara att sätta ihop dem... :D

Något mindre snuskigt:
Hur går det med era navlar?
Jag hade en väääldigt djup navel från början - men den har snart vänt sig helt... :( Ser ganska kul ut faktiskt.
Dels hade jag navelpiercing innan så man ser ju tydligt hur mycket hålen flyttat sig - samt att jag fått en mörk ring runt hela navlen - det är sånt som varit "sidan" i navlen innan men nu blivit utsträckt :eek:
Ska se om jag kan visa en bild i kväll

Jag snackade bara om ostsåsen jag... :angel: Men jag älskar hur ni har gjort om min ostsås till kodord för flytningar i tråden! :rofl: *döööör*

Mina navel! Åh, prata inte om min NAVEL! :cry:
Fy fan vad trollet kommer få sota för det här... :mad:

Min djupa, skrynkliga och trånga navel... *sakna*

Nej, jag har inte önskat mig några bebisgrejer. För det första så är Olle väääääärldens tråkigaste och ville inte ha några julklappar, så det blev inga ALLS eftersom både hans och min sida kommer till oss.
Dessutom skulle det aldrig falla mig in att önska mig bäbissaker såfall... det är ju MINA julklappar, hon får önska sig sina egna när hon kommer!! :angel:

Svärmor ville ge oss barnvagnen i bröllopspresent men jag tackade nej, gud vilken tråkig present och i bröllopspresent vill man ju ha något som man har kvar och inte som man säljer för en femhunka på blocket efter några år.

Micks: Grattis grattis grattis till fina friska flickan!! Vilka fina bilder ni fick!! Hur kändes det att se lilltjejen? :)

Ang navlar.. här har ni den, knäppte den sist vi nämnde navlar i tråden, för nån vecka sen, men då tyckte jag den såg så gräslig ut (ffa med håren som syns :rofl:) så jag ville inte lägga ut den. Skitesamma.
Men.. micks.. du ska inte gnälla, för jag hade ingen innåtnavel från början ens, och min mage borde rimligtvis vara större än din eftersom jag ligger rätt mycket före sig.. så så där platt och obefintlig lär ju inte din navel vara :D

pic_50d1d353e087c3365a0ef92f.jpg

Tack! Ja, jag älskar ansiktsbilden! :D
Åh, det känns... otroligt! Så häftigt och jag blev rörd till tårar när jag kände sparkar samtidigt som jag såg den lilla på skärmen! :love:
Sambon klämde min hand rätt hårt under undersökningen... :D

Hon är förresten ca 14 cm från huvud till rumpa och vi blev inte flyttade (jo, tekniskt sätt flyttades vi en dag framåt, men eftersom min BM räknat på ett annat sätt så blir det samma datum ändå)

Jamen verkligen! Förmodligen är vi ensamma över nyår med men vi har inte planerat så långt framåt. Något iväg och festa lär det ju inte bli i alla fall. Nog för att jag fick världens spritpuss i morse vid 4 när sambon kom hem :eek: men varken han eller jag är så glada i att festa och hinka alkohol, särskilt inte nu! Någon middag med någon annan är inte heller något jag är supersugen på. Kanske om man träffar hans pappa eller någon annan som inte gör så big deal av saker och ting. Bara jag får dricka pommac ;)

Vilse: Nä, jag har inte önskat mig något alls. Eller jo, på "skoj" har jag önskat mig massa bra att ha-saker. Allt ifrån bilservicepengar för att jag måste göra stora servicen på bilen om en sådär 400 mil som enligt Mekonomen ska kosta 12' till mössa och vantar som jag för övrigt redan köpt. Olika saker varje dag ;) Mamma visste tydligen preciiis vad hon skulle köpa till mig i julklapp så förmodligen är det väl någon bebispryl kan jag tänka mig.

Micks: Vilken bra bild du fick på ansiktet! Sådär bra ser man inte på vår tös! :)

Jag slår för övrigt ett slag för att Apollo borde introducera sin man för det nya kodordet. Tänk vad mycket lättare det vore om de kunde prata ostsås i stället för flytningar! :banana: ;)

Eller hur! Nästan så man kan konstatera att hon får min näsa sen... ;)

Kodordet är jättebra tills man ska äta lasagne... :angel:
Apropå det så kallade jag mina äl-flytningar för marängsmet. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 586
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII