Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Nu har jag läst ikapp, får se om jag kommer ihåg allt jag tänkte svara på :angel:

Apollo: Jo, tanken var väl att jag skulle gå hem på gravidpenning i början på februari. The boss ändrade sig från 3 mån till 2 mån. Dock försöker jag få loss lite semester i januari så vi får se hur de har löst det.

Pan: när jag vägde mig sist för ett par veckor sedan stod vågen på 80kg tror jag, vägde väl kanske 73 när jag plussade, jag har ingen våg och därmed ingen koll. Jag tycker gott att vågen kan stanna där så det inte blir jobbigt. Min mor tycker tydligen att det är roligt att prata viktuppgång och sånt, jag föredrar att inte prata om graviditeten alls med henne :o Tycker att det är ett överskattat samtalsämne att dra med sin mor och för den delen även farmor som också gärna frågar. Börjar de fråga om förlossningen sen vet jag inte vad jag gör!

Tråkigt med budgivningen. Hur jag skulle ha gjort i ditt läge vet jag inte riktigt, det beror på hur det sett ut med utbudet. Jag skulle nog inte köpa en 3:a-4:a i väntan på huset men finns det sådana hyresrätter till ok pris är det väl inte en dum idé att sätta sig där så länge. Att bygga hus tar ju ganska lång tid och kan lätt bli påfrestande, om man nu inte kan leja bort allt arbete så jag skulle nog hellre köpa ett.

Micks: Lycka till på RUL!

Och ni alla: Ni är ju helt galna! Haha! Jag gick och fnissade för mig själv när ni pratade om era gravidpruttar och alla dessa flytningar med ostsås :rofl:

Lycka till Micks!

Vindvissla, kul att höra ifrån dig! Skönt att det känns bra att vara hemma :) hoppas sonen kryar på sig snabbt och att ni andra klarar er.

Dottern är småkrasslig med hosta, snor och var lite hängig igår kväll så hon är hemma idag. Ska dock höra med mina föräldrar om hon kan få vara där så kan jag jobba lite ändå.

Och ni alla: Ni är ju helt galna! Haha! Jag gick och fnissade för mig själv när ni pratade om era gravidpruttar och alla dessa flytningar med ostsås :rofl:

Okej - det där tog priset!! flytningar med ostsås!! Var tusan är kräkgubben när man behöver honom?!?!!?:crazy::D:crazy:

Eller det kanske är så man ska göra för er lite mer pryda?
Hädanefter i tråden så byts ordet "flytning" ut mot ostsås :angel:

Det hade varit väldigt intressant att se Apollos gubbe vid matbordet när hon vidarbefodrar denna info..... :devil::eek::D:D

Fast alltså, byta flytning mot ostsås känns sådär.... jag kommer osökligt att tänka på flensost direkt, så en flytning som är ostsås känns lixom... som en inte riktigt fräschig flytning.... fast.. det kanske var ostsås du hade :angel::rofl:

Åh vad tråkigt att det inte blev det huset. Men du ska se att det löser sig på något sätt! Det kommer bli jätte bra tillslut, jag lovar!

Sen måste jag säga att jag blir fnissigt glad varje gång jag ser dig skriva bebisarna, hihih, tänk att du ska få två!!! :love:

Åh vissla! Hej och välkomna hem!!! :banana:
Jag blev super glad när jag såg namnet! Vilket fint namn, verkligen!! :love:

Hoppas ni får ordentlig ordning på vardagen snart och att det löser sig med pengar osv, håller alla tummar och tår!

Vilken fin mage du har! Du är super fin och väger helt klart upp en stökig säng i bakgrunden :D

Haha, vilket lyx, du kommer gå hem ung samtidigt som mig :p Så länge jag mår lika bra som jag gör nu, ser jag inte riktigt någon anledning till att inte jobba. Jag har ett par saker som jag vill hinna styra upp innan bäbis kommer som jag hakat upp mig på och så länge de är klara så ser jag ingen anledning till att sitta hemma och uggla. Visst, mår jag dåligt och är jätte trött är det ju nog smart att vara hemma och vila men annars så är det inte någon fara. Men jag har i bakhuvudet att gå två veckor innan BF vilket blir den 4/3, hinner jag klart med det jag vill och mår bra så går jag nog tillbaka. Skönt att ha möjligheten att vara flexibel :)

Fast alltså, byta flytning mot ostsås känns sådär.... jag kommer osökligt att tänka på flensost direkt, så en flytning som är ostsås känns lixom... som en inte riktigt fräschig flytning.... fast.. det kanske var ostsås du hade :angel::rofl:
För att öht kunna äta ostsås igen så tror jag helt enkelt att vi bara snabbt och enkelt avslutar detta ämnet nu. Känns säkrast haha :D

Pan: Trist med huset. Håller ni på att bygga annat eller missförstod jag? När beräknas det vara färdigt?

Tack! Det behövde min självkänsla ;) Det känns ju rätt konstigt att bli rund och bara låta det ske när man tidigare reagerat på någon enstaka cm och börjat träna utav :devil: äta nyttigt osv. för att bli av med överflödet.

Det känns lyxigt att gå hem tidigare, nu hoppas jag bara att FK godkänner det också men jag håller tummarna för det. Jag börjar känna doften av gottepåsen och drömma om böckerna jag ska läsa när jag ligger på min soffa och mår väl ett par veckor innan jag tar itu med vettigare saker :)

Precis när vi fick reda på att jag är gravid höll vi på och förhandla om byggkontrakt och tomt för att bygga nytt, tyvärr sket sig affären typ dagen innan kontraktskrivning för vi hade ute en marksnubbe för en sista koll som upptäckte att tomten inte var ultimat att bygga på så det gick i stöpet.. Då hade vi haft ett inflyttningsklart hus om cirkus 10 v! Nu släpper dom nya tomter till nyår i samma område men då har vi inte något inflyttningsklart hus förren i slutet på sommaren skulle jag tro. :(

Så planen var att avvakta och vänta på dom nya tomterna och hålla ögonen öppna på hemnet om något bra skulle dyka upp, sen fick vi reda på att det är twins och då kändes det liksom inte realistiskt längre att bygga nytt med allt vad det innebär iår..

Det är roligt det där, Iom jag är förstföderska så har det blivit helt naturligt liksom att det är två, så jag tänker så mkt i tvillingbanor att jag har börjat tycka det är skumt med folk som bara får en :rofl:

Vaknade imorse strax innan 5 av fullt cirkuskaos i magen, annars brukar det vara att en slår en kullerbytta och sen 30 SEK senare hittar den andra på nått spännande. Nu var dom verkligen i full kareta båda två samtidigt :D dom höll mig vaken i nästan en timme! Får hoppas det här inte blir nån vana, den dygnsrytmen vill vi INTE ha :devil:

Är inte bygga nytt typ sjukligt dyrt? :angel:

Ang att flytta med tvillingar - så jobbigt är det inte att flytta från lägenhet (där man oftast inte får plats med så mycket skit ;) ) - och har ni möjlighet att få hjälp av släkt och vänner så hade jag utan att tveka väntat in de nya tomterna :)

Bestämmer ni er för att köpa ett "gammal" hus så ha lite is i magen, det brukar dyka upp massa nya hus när första vårvärmen kommer (dvs i februari-april någongång :p), tomter vet jag inte alls om det går i samma "vågor". :)

Idag är det min tur att vara gnällig :(

På flyget hem från Mexico så kom ju såklart en dunderförkylning som ett brev på posten. Sitter still på en stol och flämtar som om jag sprungit ett halv maraton bara för att jag har svårt andas. Jävla näsa till att svullna igen! :mad: Självfallet glömde jag även nässprayen hemma...

Och åka på semester är jäkligt trevligt - men hädanefter kommer den läggas minst 1 vecka tidigare - eller efter jul.
Nu är det stressiiigt... :crazy: Blev ju iofs inte lättare av att kylen pajade och vi fick köra hela skåne runt för att få tag på ny kyl med matchande frys... Suck.

Idag stod det julhandling (mat) på schemat - men självfallet så glömde jag listan hemma!!! :mad: Så nu sitter jag och försöker återskapa den... lyckas nog sådär. Listan hemma var på ca 1.5 A4 - listan på jobb blir nästan 1 A4......
Känns som om det blir att handla mat imorgon också...... Då det egentlinge var tänkt att köpa julklapparna.. Suck och blä.
Allt är jättejobbigt idag. :p

Njae, att bygga nytt knappa milen utanför stan blir billigare än att köpa ett renov-objekt i stan för vår del.. Och eftersom vi har ett bra kapital från början så blir det nästan billigare i drift/skatter i långa loppet med nybygge :)

Problemet med nybygge är inte flytten i huvudsak, utan allt utanför huset som ska bli klart :D jag vill inte bo på en byggarbetsplats för länge (ffa med småbarn) och att anlägga trädgård, plattsättning, garage, uppfart osv är en dyr och långdragen historia som riskerar att skjutas upp för länge om man inte har obegränsad ekonomi/tid.. Tyvärr. Jag har tittat för mkt på arga snickaren :devil:

Förstår dig totalt! Har legat platt fall i en hel vecka nu pga min förkylning, tror aldrig jag varit så dålig av bara förkylning :crazy: och veckan som varit skulle ägnats åt julklappar, bakning och julstäd.. Det enda kg gjort är att flytta mig mellan soffan och sängen :/

Så nu har jag 2 dagar på mig att köpa alla julklappar, baka lussebullar, knäck och julskinka. Samt handla och städa då.. :crazy:

Åh, det är när jag hör om er julstress som jag är sååå nöjd över att ha blivit tillsammans med en karl som är utbildad kock, som dessutom inte släpper in mig i köket om det är något mer avancerat än köttfärsås som ska lagas :D

Vilse, jag har en gammal inköpslista till jul om du vill ha. Den är visserligen rätt avskalad och innehåller inte massa konstiga skånska tillbehör :angel:

DS: Du är tramsig, du är så liten att nån cm hit eller dit inte spelar någon roll, vare sig man är gravid eller ej!
Men nu håller vi tummarna för att det löser med försäkringskassan och att du får vara mycket ledig :) Nåja, i värsta fall får du väll inte ledigt hur som, men då får du ju spara dagarna tills att bebis kommit :)

Sedär, jag trodde nybygge var dyrare än dyrt :p

Har ni inte möjlighet att leja bort att få fixat garage, uppfart ect så det "fixas samtidigt" som själva huset?
Trädgården behöver krast sett bara vara en gräsmatta som man sen efterhand bygger upp med träd/buskar/blommor :)

Baka julgodis har jag helt gett upp. Finns inte en chans i helvetet att jag kommer hinna det. Bra säger mitt hjärnan (mindre socker ;) ) men jag vill ju ha mina jävla knäck :devil:
Julskinka och köttbullar ska jag göra på lördag. Samtidigt som det blir storstädning, och förbereda för söndagens middag. Och någonstanns där mitt i tänkte vi även hinna med att vila lite?! :confused:
Sen hade det ju varit trevligt att försöka hinna ifatt med att se julkalendern - vi missade ju lite när vi var iväg. Hittills har vi lyckats ta oss till avsnitt 11, så sakta men säkert närmar vi oss... :p

Jag hade nog väntat på nybygget pan, ni kommer vara glada för.det i längden. Att flytta som höggravid är inte heller.skoj, när bebbarna är födda kan du iaf ha hjälp med att hålla dem!

Vi hjälps åt i köket, så det ska nog gå bra :) Är mest jag som är löjlig - första gången jag har julmiddag - gästantalet blir hela 1 person (förutom mig och gubben då) :D Svärmor kommer hit och firar den 23 - och jag vill ju att allt ska vara PERFEKT! (suck)
Att jag sen själv knappt äter något av julmaten gör mest att det är lite jobbigt att komma ihåg allt ;)

*halvt kl*

Var det inte i denna tråden vi diskuterade det där med att "boa" som gravid? :D
Vi har alltid firat med A's familj och vi har aldrig behövt ta med något/göra något, dom senaste åren har jag dock kokat knäck och kola och det har i princip varit vårt enda ansvar.. Nu iår har jag tagit på mig att ta med skinka, baka lussekatter osv. Så det ligger nog nånting i det där, man måste som gravid få bevisa lite för sig själv att man KAN :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 585
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård