Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Vad var det för fel på glassen? :eek: Jag kan ta den om du vill... :angel:

Åh, sushi är gott... Kanske skulle ner och äta det någon dag. Vegetarisk då för jag litar inte riktigt på att de har hand om fisken så som sig bör... :crazy:

Sådär mkt gör jag inte ens när jag är frisk ;)

Nä... det klarar inte jag heller egentligen i vanliga fall - men jag VILL.

Jag bakade pepparkakor med hundarna istället (vad gör man inte för lite jul-mys-sällskap ;)) och nu ligger jag på soffan igen med några bitar ischoklad som min fina sambo kom hem med...

Nu står han i köket och gör Janssons och sillsallad :love:

Inget fel på glassen, den är redan halvt uppäten :angel: men vill ju ha sushi meeeed! *tjurar*

I see.... :angel: Sambo kom hem med tiramisu-glass, men han tycker vi ska äta middag först...? :confused:

Och så ett sambo-citat: Men, näe, den vagnen kan vi inte köpa. Jag kan ju inte ha en ful vagn att åka i!

Hur hade han tänkt sig det här nu då...? :angel:

Jag åt lite innan maten och tänker äta lite efter med :angel: tänk vilken perfekt kombination.. Glass -sushi-glass..

Åh, men nu är jag ju jättesugen på sushi juuu!! :mad:

*nöjer mig med det sista av gratängen*

Shit, dagen rusade iväg! Nu är det snart läggdags och sen blir det upp tidigt imornbitti för att dra iväg till NÄL! :D

Hehe, så din sambo menar att du både ska bära barn och skjutsa runt honom i vagn?! Oh my! ;)

Apollo, vi resonerar lika, att binda sig på riktigt gjorde vi när vi planerade för dottern. Nu är vi bara juridiskt säkrade, känns skönt. Att det inte har blivit av tidigare är nog mest för att vi inte riktigt kunnat bestämma oss för hur vi vill ha det, nu blev det perfekt även om vissa blev sura i efterhand.

Flytningar pratar inte vi heller här hemma om det inte skulle ha stor betydelse av någon anledning. Vi är väl halvpryda, kan nog prata om det mesta men pratar bara "äckel" om det är något problem och går på toa för oss själva med stängd dörr.

Ok, för o vara lite seriös en sek..

Vi förlorade budgivningen på huset idag :( och nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra.. Vi bor i en rätt liten tvåa och här kommer inte vara roligt o bo med två små pyren.. Vi har finkammat marknaden och tom kollat på hus som inte är enl våra önskemål eg och nu känns det bara hopplöst..

Så nu är stora huvudbryet om vi ska vänta ut det så marknaden vår-vaknar eller ta det säkra före osäkra och byta upp oss till en trea/fyra, göra detsamma men bygga eget i lugn o ro (vilket = flytta med två spädisar) eller stanna här och chansa på nybygget blir klart innan bebisarna.. Suck

Nej vad tråkigt!
Vi bodde också i en tvåa när dottern kom, visserligen bara en bebis, men det var inga problem alls. Om ni har möjlighet skulle jag nog råda till att ha lite is i magen, iaf till våren och hoppas att ni hittar något då. Även om det inte är optimalt att flytta med bebis(ar) så är det ju möjligt och om det är till boendet man väntat på så löser man det helt enkelt. Men jag förstår att det känns tungt just nu :(

blogger-image--1469423398.jpg

Där har du Apollo :p bjuder på den stökiga sängen i bakgrunden. Jag har ju faktiskt ägnat dagen åt städning både här och i gamla lyan. Lite i taget. Jag längtar tills vi är färdiga med gamla lyan (förhoppningsvis i morgon).

Nu ligger jag helt ensam och ynklig i sängen medan karln är på julbord. I vanliga fall hade jag tyckt att det var skönt men nu känns det mest ensamt. Kan han inte göra sånt på fredagkvällar eller andra dagar när jag inte jobbar dagen därpå så jag i alla fall, med rätta, kan krypa ner med gotteskålen och en bra film? Haha. Yeye, läser ikapp i morgon, nattinatt!

Shit vad ni snackar!

Vi fördriver dagarna med besök till olika myndigheter kombinerat med husletande ch hund- och barnunderhållning. Och om det verkade som om vi hade tråkigt så har yngsta sonen kräkt ikväll....

Magen växer och Charlie sparkar som en galning, jag är i v 27 nu. Foglossningarna verkar inte bli sämre och de är ganska ok nu, fortfarande ont på kvällen och lite hugg då och då men annars mår jag toppen! Hade tänkt vänta till efter helgerna att skriva in mekj här i Sverige, men jag ska försöka ringa försäkringskassan imorrn, hade ju varit kul om jag fick nåt mer än basbeloppet.

Vi trivs bra i Sverige i alla fall, alla glada och nöjda hittills!

Välkomna hem då! :D :banana: Härligt att allt har gått bra! Hoppas sonen mår bättre snart. :(

DS: Fina magen! :D

Sitter och dricker mitt morgonkaffe och om en halvtimme åker vi iväg. Är lite spänd faktiskt... tänk om? :crazy:

Tänk om.. usch ja, jag var också ganska nervös inför RUL (vilket det väl var du skulle på? :o )

Men det kommer säkert gå bra - det är trots allt det vanligaste svaret där :)

Och för övrigt - hur tusan kan man kalla oss galna - för att sen själv i nästa mening använda både orden flytningar och gratänger med ostsås :eek:
Det är väl bara fullt normalt att man hoppar mellan de olika ämnena? Gäller ju bara att sätta ihop dem... :D :angel:

Något mindre snuskigt:
Hur går det med era navlar? :D
Jag hade en väääldigt djup navel från början - men den har snart vänt sig helt... :( Ser ganska kul ut faktiskt.
Dels hade jag navelpiercing innan så man ser ju tydligt hur mycket hålen flyttat sig - samt att jag fått en mörk ring runt hela navlen - det är sånt som varit "sidan" i navlen innan men nu blivit utsträckt :eek:
Ska se om jag kan visa en bild i kväll :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 585
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård