Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

haha, alltså, jag förstår dig, och jag håller i teroin med dig.. men allvarligt.. flytningar.. det är fan det äckligaste ordet i hela världshistorian *kräks i min egen mun* :D dessutom har jag full förståelse för att karln inte vill ta del av mina ev illaluktande flytningar :rofl:
Men jag inser faktiskt själv hur löjligt det är, och vi jobbar på det. Jag var som sagt verkligen inte så här förut, det är han som har fördärvat mig :D Men nu kämpar vi.. haha. Nu är det ju lite så att jag känner att han måste ju veta om något är fel. För det första kan jag vara lite dålig på att inse att något faktiskt verkar galet "ääääh de lööööööser siiiiiig" och så går jag och pinar mig när jag har ont typ. Så han kan behöva sparka mig i röven lite.. Sen är det ju lite så att jag känner nu att OM det blir problem, och stora problem, så kan ju faktiskt behovet finnas att han faktiskt vet vad som hänt med mig, hur jag mått osv för att kunna infa typ läkare osv om det. Det är ju för bäbis skull han måste veta. Men haha vi jobbar på det, och det skulle låta så komiskt för någon utomstående att höra oss...
jag: förlåt för att jag säger det här.. men jag måste
han: *blir vit i ansiktet* mmhmmm?
jag: joo... imorse när jag gick utan för dörren så.. eh.. kändes det som att.. eh... det kom.. eeh.....
han: mmhmmm... ja fattar.
jag: och eh... de.. eh....

och så håller vi på så.
Fast efter förlossningen så lär vi ju bli härdade båda två. :p Kan dock garantera att O hundra gånger heldre vill att jag hoppar upp och biter honom i knäna än pratar om mina flytningar hahahahaah :rofl:

hahahahaha, men pruttar och rapar kan vi också göra.. fast vi avskyr när den andre gör det.. mest för att det låter otrevligt. Inte för att vi är för pryda för att höra det. Dessa jäkla gravidmökar är dock hopplösa. Jag förstår honom verkligen när han börjar tröttna på mina mökar (för de e fasen inget lady-like i dem) men de går fasen inte att hålla in.

Det är nog mestadels intimhygien i stil med flytningar och mens vi inte tycker om att diskutera. Vår bekvämlighets gräns går ung vid "jag har vecka" "min vecka är sen" mens är fö ett nästan lika vidrigt ord som flytningar :D

Haha här går det inte i va pryd längre, varje gång jag nyser släpper jag sånna brakfisar så det ekar mellan väggarna och Andreas håller på o dö varje gång som ett litet barn :devil:
:rofl: :rofl:

haha, alltså, jag förstår dig, och jag håller i teroin med dig.. men allvarligt.. flytningar.. det är fan det äckligaste ordet i hela världshistorian *kräks i min egen mun* :D dessutom har jag full förståelse för att karln inte vill ta del av mina ev illaluktande flytningar :rofl:
Men jag inser faktiskt själv hur löjligt det är, och vi jobbar på det. Jag var som sagt verkligen inte så här förut, det är han som har fördärvat mig :D Men nu kämpar vi.. haha. Nu är det ju lite så att jag känner att han måste ju veta om något är fel. För det första kan jag vara lite dålig på att inse att något faktiskt verkar galet "ääääh de lööööööser siiiiiig" och så går jag och pinar mig när jag har ont typ. Så han kan behöva sparka mig i röven lite.. Sen är det ju lite så att jag känner nu att OM det blir problem, och stora problem, så kan ju faktiskt behovet finnas att han faktiskt vet vad som hänt med mig, hur jag mått osv för att kunna infa typ läkare osv om det. Det är ju för bäbis skull han måste veta. Men haha vi jobbar på det, och det skulle låta så komiskt för någon utomstående att höra oss...
jag: förlåt för att jag säger det här.. men jag måste
han: *blir vit i ansiktet* mmhmmm?
jag: joo... imorse när jag gick utan för dörren så.. eh.. kändes det som att.. eh... det kom.. eeh.....
han: mmhmmm... ja fattar.
jag: och eh... de.. eh....

och så håller vi på så.
Fast efter förlossningen så lär vi ju bli härdade båda två. :p Kan dock garantera att O hundra gånger heldre vill att jag hoppar upp och biter honom i knäna än pratar om mina flytningar hahahahaah :rofl:
Nu låter det ju som vi pratar om flytningar varje dag - så är alltså inte fallet :D Men när han själv tar upp det - så får han hela historien och lite till haha. (och jag har förvisso förvarnat lite innan också när jag själv märkt av doften)

*kl*

Rörde precis ihop världens konstigaste mat.. "omelettröra" gjord på gårdagens stuvade makaroner, ägstanning, ost och den stackars kvarlämnade lök-korvskalken :D vet inte om det är för att det var 24h sen jag åt eller graviditeten men det var riktigt gott! :D

:rofl:
Vad ni är ROLIGA!
Min karl är då härdad. Jag pratar om alla möjliga kroppsvätskor helt ogenerat. :o Han har jobbat inom äldreomsorgen under studietiden, uppvuxen på fårgård med fårförlossningar innan skoltid och sånt så jag tror han är rätt... luttrad... ;)

Angående vikten: Så TROR jag att jag hade gått upp 5 kg sist jag var hos BM. Jag är i v. 24 nu (kollade precis) och ska till BM på fredag.
Jag väger gott och väl mer än jag behöver och mår bra av men det är inget jag kan göra något åt just nu.

Jag har också lite ångest för vikten (har oxå ÄS) men försöker att inte tänka på det. Jag kan inte röra mig i över huvud taget och "något sött till kaffet" är faktiskt ganska mycket värt just nu .....

*kl*
har en tid hos BM på fredag men jag tror mig inte riktigt om att ta mig dit för "egen maskin" :crazy:
Försökte boka om tiden så att maken och dottern kan skjutsa mig. Men hur jag än vände och vred var det mitt i hennes "sova-middag-mitt-på-dan" - "mitt-i-lunchen" eller "läggdags". ... Rutiner är ju himla händigt för ungen går som på räls (:bow:) men såna här gånger trasslar det ju till det.

Får se hur vi ska göra. Jag kanske är mirakulöst mycket bättre då också. as if .. :angel:

Och nu ligger jag i soffan och tittar på chocolat och undrar vaaaaaaarför jag använde dom sista äggen till omelett och inte kladdkaka!! :devil:

Whyyyy?! :cry:

Ja 3 ggr tom :D men man kan ju inte se sig mätt :love:

Hur mkt har ni gått upp?? Jag ligger fortf på -2 kg.. Vägde 80 när jag plussade och gick sen ner till 76 när jag spydde som mest.. Har vid nått tillfälle varit uppe i nosat på 80 igen men nu står vågen på 78.. Känns som jag borde gått upp mer..

Iof, sålänge kilona håller sig borta ska jag väl vara nöjd för mitt BMI är ju inte strålande men kan inte låta bli och nojja, barn och blod osv väger ju och växer vilket måste betyda att jag går ner hela tiden?

Jag har gått upp drygt 3,5 kg när jag kollade för nån vecka sen. Men så har jag vägt mig på olika vågar också. :) Från 53 till 56,5.

Jag har kladdkakemuffins i frysen... hade du bott närmare så... :angel:

*knapp*
Mumsar i mig lite lunch - potatis- och quornfärsgratäng med ostsås. :d
Inga fler hugg i magen och jag lyckades somna en stund på soffan. Vaknade dock med världens huvudvärk och jag tror det är bihålorna... Mamma har ju typ kronisk bihåleinflammation och det vore väl synd om inte jag åkte på det också... :cool: Alla hennes andra krämpor har jag ju ärvt. :mad:
Bara fel på köldkörteln kvar då! :idea:

Nä, förlåt, nu vart jag bitter...

HAHAHAHAHAHAHAHA JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!
Alltså.. Olle har ju varit med om ett par lammningar. Vi skaffade får förra hösten och fick våra första i våras. De var verkligen inga problem öht, men... ååååh guuuud jag är såååååå frestad att nästa gång peka och skratta och säga "FÅR FLYTNINGAR" han skulle dö... :D och när han hade dött, så skulle han bli arg och skälla på mig! Åååååh det vore så himla roligt! :banana:

Men han e betydligt värre än mig.. Prata äckel när han äter, det är orsak för dödsstraff. Sen vissa saker, som han hakat upp sig på är super no nos, bla mens och flytningar. Dessa kommer han nog aldrig vänja sig vid, ffa inte mina :p
Nu har han dock sträckt sig så långt att han kan tänka sig att ta tempen på hästarna, slipper gör han nog helst men det är mest av lathet. Men djurens bajs osv har han inga problem med. Sure, hundbajs kan ju va nasty, men det är ju för att de luktar så illa och vem tycker inte det :D

Pan: Alltså... man ska inte säga att folks mat låter äcklig.. så jag låter bli :D
Åh vetu, fär nå vecka sen va vi hos Os pappa på middag, och då fick vi en så jääääävla god kladd/chokladtåta med glasyr. Alltså den va sjukt god. Jag som inte ens gillar choklad ville smälla i mig hela.. på en gång! Försökte luska fram receptet men jag hittade inte så jag får återkomma om det.

Ni är för söta :love: synd ni bor så långt borta hela bunten!

Jag har hotat A nu att om han inte har en bytta BJs half baked med sig hem kan han hålla sig borta :devil:

haha ni e så roliga.. och passa på att äta vill jag lova. Jag har hamnat i något mode där ongen trycker så mycket på precis allt så jag får typ inte i mig någon mängd mat. Jag blir mätt direkt. Dessutom har jag blivit lite kräsen... är jag inte sugen på maten.. så låter jag heldre bli.

Jag har beställt Kina choklad kaka och apelsinmarmelad. Fast jag tänkte inte äta det tillsammans.

*KL*
Fick mail från min chef precis, jag har tydligen fått en julklapp. :bow: :p
Problemet är bara att den ligger på chefens kontor....: Känns som jag får hämta den till nästa jul eller nåt? :o :cry:

sorry, jag har bara så satans jävla ont så jag tar varje chans att vara dagens martyr tror jag... :cool:

Åh, va glad att du får vänta lite med att hämta den, då får du gå längre och sukta efter den och va nyfiken över vad det kan vara, då blir upplevelsen större! (längre) :idea::D

HAHAHAHAHAHAHAHA JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!
Alltså.. Olle har ju varit med om ett par lammningar. Vi skaffade får förra hösten och fick våra första i våras. De var verkligen inga problem öht, men... ååååh guuuud jag är såååååå frestad att nästa gång peka och skratta och säga "FÅR FLYTNINGAR" han skulle dö... :D och när han hade dött, så skulle han bli arg och skälla på mig! Åååååh det vore så himla roligt! :banana:
Do it - do it!! Och se till att rigga telefonen innan så du kan få allt på video och visa oss sen :angel:

*KL*
Fick mail från min chef precis, jag har tydligen fått en julklapp. :bow: :p
Problemet är bara att den ligger på chefens kontor....: Känns som jag får hämta den till nästa jul eller nåt? :o :cry:

sorry, jag har bara så satans jävla ont så jag tar varje chans att vara dagens martyr tror jag... :cool:
Ää, det brukar väl inte vara något att ha ändå? :cool:
Årets julklapp här var en påse kex (som jag inte tål....) och en miniflaska olivolja med någon ört i. :p

Fast vi brukar få skitfina julklappar. Chokald te.x :angel:

(BTW: jag fattade mod och frågade chefen om hon kunde skicka julklappen och hon skulle fixa det. *hurra*)

Och nu ligger jag i soffan och tittar på chocolat och undrar vaaaaaaarför jag använde dom sista äggen till omelett och inte kladdkaka!! :devil:

Whyyyy?! :cry:

Det är fördelen med att ha egna höns, jag hämtar in 7-10 ägg varje dag så jag kämpar desperat med att ge bort, sälja, baka... :)

Jag har haft en rätt kass dag i dag... :( Ont i magen hela förmiddagen så jag höll mig på soffan framför tv:n efter att ha skött morgonfodringen. Att ligga på soffan gör mig bara stressad egentligen eftersom jag har saker att göra, men obehaget släpper i alla fall när jag vilar. Jag antar att det är livmodern som växer som bara den just nu, är i mitten av vecka 18.

Hur som helst, när jag ändå hade bestämt mig för att skjuta upp ute-aktiviteterna till i morrn så tänkte jag passa på att städa huset istället men inte ens det orkar jag, så det slutade med att jag bara satte mig i en fotölj och lipade för att jag är så jäkla kass och slö att jag inte ens kan städa lite :cry: :o

Nåja... nu har jag samlat mig lite och ska göra ett till försök att baka pepparkakor. Det första försöket slutade i sönderriver-bakplåtspapper eftersom det inte ville ligga stilla när jag kavlade :angel: Tror sambon är glad att han jobbar 15 - 15 i dag :D

Jag har också ont i magen emellanåt så det är nog inte alls nån fara :)

Hunden kom precis och la sig mellan mina ben med huvudet på min mage och nu puttar bebisarna förargat på honom :D han märker ingenting ;)

nej, jag tror egentligen inte det är nån fara heller utan att det är kroppens sätt att säga att det är dags att slå av lite på takten... men det är banne mig svårt att ta det ännu lugnare än vad jag redan behöver göra. Jag har ju en bindvävssjukdom som gör att jag har kronisk värk och en massa andra "tillbehör"... det tar emot lite i min självkänsla tror jag, att jag faktiskt inte KAN jobba med hingsten samma dag som jag mockar hönshuset, ledtränar fölet och skottar en massa snö.... för att sen gå in och städa huset och baka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 583
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård