Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

*KL*

Nu har det hänt igen. Jag ser den här bilden och tänker: "Ååååå vilken fiiiiin ÅKPÅSE!!"

:o

371689b40bab82a838c2badfbf3e6899.jpg

Men Klockan! :rofl: :rofl: :love: Din toka!

Hästen mår okej, hon har ont (märk då att hon normalt är en viking som på sin höjd brukar kunna lyfta lite på benet om det gör för ont men nu piper hon när man tittar nära på såret) men hon blir nog okej hyfsat snart. Är det inte djupt är jag nöjd, typ.

Just det, fick samtal idag från han som satt med mina pengar från felöverföringen, banken hade skickat honom ett kontoutdrag där överföringen finns med och då var det inga problem. Självklart skulle jag få tillbaka dem, redan ikväll! :bump: Lagom till jul, nya boendet och allt! Perfekt ju!

Härligt!! :bump:

Blev sjukskriven året ut till o börja med och fick veta att jag har bakteriell vaginos :crazy: så har fått behandling för det och ska följa upp i mellandagarna.. Är tydligen viktigt att bli av med det då det kan bidra till för tidig förlossning :(

Men men, får se det positivt. Behöver iaf inte stressa över jul pga jobb :)

Vad skönt att få klarhet i det i alla fall. Kan det vara orsaken till problemen du haft i helgen och sådär?

Snart borde jag ju få mitt schema till nästa kvartal. Jag undrar hur de har skrivit ihop det. Nyyyfiken på semesterdagar och sånt.

Vad är bakteriell vaginos för något? Som urinvägsinfektion fast i musen? :o

Vilken tur att det upptäcktes.
Vad lustigt det är att man säger att man blivit sjukskriven när det "egentligen" handlar om att man är sjuk? :)

Känner du av det o så? Jag missade att du haft besvär i helgen... Hoppas
du mår "bra" och så ändå så du kan njuta av helgen som väntar.

(gnällfia: själv funderar jag seriöst på att flytta ut i friggeboden så jag fåe vara ifred med mitt lidande... konstig känsla/tanke men om svågern kommer med sin föebannade gitarr tror jag att han får en krycka i halsen ...:o jag är så jävla less just nu och ser inte alla fram emot jul. föesöker övertala maken att ta med dotra till släkten istället för tvärtom men han vägrar ... :-/

Jag skulle bli tokig om jag inte fick vara ensam om jag bad om det, särskilt när man är sjuk. Du kan ju fråga honom om han hade velat ha hem hela julen om han legat med kräksjuka? ;)

Kan du inte fly till någon annan i släkten där du kan få ligga på soffan och bli bortskämd och serverad där du är? T.ex åka till dina föräldrar eller något? Eller låna deras hem om det är så att de ska komma till er? Eller blir det för långt att åka kanske?

Oj det är egentligen inte så illa som jag skrev nyss .. egentligen... (Fast jag skulle nog kanske tycka att det vore lite skönt att vara ensam hela julhelgen och slippa ha dåligt samvete över att jag inte orkar vara glad , men ... jag tror maken har en poäng i att det bara blir värre om jag isolerar mig ...)

Jag tror egentligen att det ska bli ganska skönt att de kommer hit. Dotra älskar sin farfar och det blir bra för Maken att få lite avlastning med allting. De vet ju precis hur skruttig jag är ... Mina föräldrar är inget alternativ dessvärre.

Maken är dagens hjälte förresten! :love:
jag har världens ångest för att jag måste flytta ned på nedervåningen, i gästrummet, men han den rackarn har räknat ut hur hela familjen ska flytta ned. :bow: det blir en del pussel men det kommer ju släktingar som kan hjälpa till att bära saker. Det blir perfekt också för då kan jag lägga Dotra varannan kväll som nu, eftersom jag inte behöver gå upp ...!

Lider med dig, klockmalva! Min foglossning framstår ju som lite skavsår i jämförelse...

Ända har jag blivit skrämmande påverkad i psyket av alltihopa. Fogarna, kombinerat med huvudvärken, gör ju att man inte kan vara lika aktiv som innan. Nu har jag dessutom blivit depp i övrigt också. Börjar undra vad jag gett mig in på, har svårt att glädjas över pyret som lever rövare därinne, tycker magen som börjar bli större är jobbig osv... Antar att det är hormoner som spökar men det är så tråkigt alltihopa. Det var inte såhär det skulle vara... :(

Tack :)
Lite rosamoln är det nog, men vi har varit ett par i nästan 12 år och ingen av oss tror ju att något känslomässigt förändras för att man är gift, det var liksom inte därför vi gifte oss. Vi valde varandra för länge sedan och band oss mer när vi skaffade oss dottern ;) men det var såklart både högtidligt och kul att se varandra så uppklädda och tindrande trots snöstorm :) Jag kan leva på det ett tag till ;)
Bild kanske kommer sen, är inte säker på att sambon, eller ja, mannen, vill visa sig offentligt.

Jag smörjer magen lite ibland mest för att det är lite skönt, jag tror att bristningarna mer påverkas av arvsanlag och hormoner. Jag brukar använda bodyshops bodybutter eller vanlig hudlotion. Förra gången hade jag Weledas olja, men tycker att den luktar så illa. Jag klarade mig i princip helt förra gången men fick någon liten efter att dottern var ute.

Kul att du fick så mycket saker förresten. Kudden, är det en formfix? Eller är det någon annan?

Usch klockan, som du har det! Det där kraschandet och knäppandet har jag också, men själva foglossningen är ju inte i närheten av vad du lider av och jag hoppas att det håller sig så. Du är faktiskt anledningen till att jag använder mina kryckor eftersom jag vet hur illa det kan bli och läkaren trodde att det nog kunde bli rätt illa. Jag hoppas att de motar Olle i grind lite iaf.

Pan, vad skönt att du behandlas och att de har koll på dig, de har misstänkt att jag också haft det, UVI el GBS pga mina SDs, men proverna är schyssta. Skönt att i får vara hemma och vila upp dig lite till, fick du se bebisarna något idag?

DS, skönt att det löser sig med pengarna, härlig julklapp!

*kl*

Vet att jag missat att svara på en massa men spar det till imorn, risken att jag feberyrar för mkt är överhängande :p

Här är min kagge idag, har inte växt så mkt sen sist..

blogger-image--1082136932.jpg

Det är ju som grader i helvetet. Jag var skitdålig förra gången också men inte SÅ här dålig, och ändå var det hur jävla tokjobbigt som helst...
Jag vet precis vad du går igenom om det är någon tröst...
Jag känner lite samma sak som du, har svårt att liksom känna glädje över vad som ska komma .... fast oftast känns det som att jag är så upptagen med att gå omkring och oja mig att jag nästan glömmer att jag är gravid. Det tar liksom över. :s

Jag tror att mycket är hormonspök men visst blir man ledsen. Jag blev jättechockad över att kroppen kunde bli så "motsträvig". Alltså är man typ förkyld eller har vrickat foten så kommer man ju till en punkt när man känner att man får "ta sig samman" också kommer man igång så smått.
Det här sätter ju verkligen käppar i hjulet.

Särskilt om man i vanliga fall är liksom en aktiv människa som är van att kunna röra sig som man vill. Prata med din BM för det finns samtalsstöd att få via MVC. Det kan faktiskt vara jätteskönt...

Men Pan: vilken fin mage! :love:

*knapp*

Fick gå upp klockan 7 idag, tror det måste vara ligamenten eller nåt som spökar för det började hugga som knivar i sidan på magen och blev värre om jag låg på sidan. Bara att trotsa tröttheten och kliva upp. :cool:
Men i morgon blir det RUL! :D

Åh ja, vi hade ju vart tillsammans i 7 år när vi gifte oss nu, men det kändes ändå lite speciellt. Fast jag förstår förståss att det känns större att få barn ihop. Jag förundras så mycket av folk som tycker det är ok att skaffa barn ihop, men vill inte gifta sig för att det känns så på allvar och är inte redo. Missförstå mig rätt, men skilja sig kan man ju alltid göra, men bli av med den andra föräldern till ens barn, det blir man aldrig!! :p

Jag vet faktiskt inte vad det är för märke på kudden.. Det är iaf små kulor i kudden, som i en sackosäck. Jag älskar den, sov precis lika bra i natt :love:

pan: Ja men det låter lite som uvi fast i musen. Fasen att lite bakterier kan ställa till så mycket problem! Skönt iaf att de hittade det, så du kan behandlas och förhoppningsvis bli av med, eller iaf få färre SD
Vilken fin mage du har! :love: Vilken vecka är du nu i?

Zewz: Förstår verkligen att humöret påverkas när man mår dåligt. Ibland kan jag få bryt på min rygg när man gått hur länge som helst och bara haft ont och det blir väldigt tungt att utföra vardagliga grejer. Känner så med dig!

Klockan: Vilken härlig make du verkar ha! :laugh: O hade nog tyckt det varit preciiis lika jobbigt som jag, om jag mått som du, för då hade han hamnat med alla jobbiga sysslor som jag utför vareviga dag. Tidigare sa han alltid lite malligt att han skulle ta hand om hästarna när jag blev för tjockis. Nu har han bytt ut det mot att han ska göra de tunga bitarna :p Visserligen kan det bero på att jag faktiskt mår bra :angel: Men han tillåter mig inte gå och hämta hö... men jag måste stå ut med hans eviga gnäll om att han behöver göra det. Känns som om det vore lättast för oss båda att jag gjort det :angel: Nä, nu e jag tjabbig, han e inte såå himla vidrig, han är faktiskt riktigt snäll också. Just sovbiten, hade han nog reagerat precis som din karl, han skulle absoluuut inte vilja att vi sov i olika rum (han blir pipig bara jag sover borta en natt) så det skulle han utan tvekan styra upp. :)

Micks: Hoppas huggen var något temporärt och att det försvinner. Jag kände ett sånt hugg imorse när jag gick från tåget, nu känner jag mig lite yttepytte öm bara, annars är det ingen fara.
KUL med RUL! Det är jätte spännande :)

DS: Borde det inte vara dags för dig att sluta jobba snart? Har för mig att du skulle vara ledig svinigt länge? Ledighet plus att du skulle gå tidigare för arbetsuppg?

*kl*

Lite mer intimt och äckelpeckel.. :o
Flytningar - gulaktiga och illaluktande sådana - bör man bli väldigt orolig? Min näsa är helt täppt så jag känner ingen lukt alls, men igår när jag satte mig på toa (och gubben stod bredvid och borstade tänderna) så fick jag frågan om jag hade mycket flytningar just nu. Och jo, det har jag har.. Han märkte tydligen det på lukten när jag satte mig :eek:
Känns inget vidare..

Innan har jag bara trott att det bara är att vänja sig vid nu ett tag - men luktar dem så illa så han märker dem... Känns inte helt bra :crazy: Eller är det helt normalt?
Ska ta och maila bm snart, men ville höra med er med. Ni har trots allt en hel del kunskap :D

Apollo: Låter den som en sackosäck också vargång du rör dig? Eller det är inget ljud som stör?

Micks: Oh, RUL. jag ler fortfarande fånigt var gång jag tänker tillbaka på vårt... En helt underbar upplevelse :love:

Klockmalva: Men de är faktiskt fotade lite konstigt. De ser myyycket större ut än vad ett par morgonskor bör vara :p De kanske kommer i "big size"-storlek och därmed kan användas som åkpåse? :idea:

Kolla upp så det inte är bakteriell vaginos, det kan ge illaluktande flytningar..

Jo, jag läste det i länken du gav - men där stod det också att det skulle vara ganska tunn och sparsamma flytningar, och det tycker jag inte alls jag har.. :)

Men håller på att skriva till bm så får vi se vad hon säger :)

Senast ändrad:

Jag känner inga hugg så länge jag sitter upp, har inte vågat lägga mig ner än men med min huvudvärk så blir det nog ett försök till en lur på soffan nu. :)

+ vilse: Ja, det ska blir så kul (förutsatt att allt ser bra ut)! Blivit lovad frukost hemma hos svärmor efter och om vi orkar åker vi till mamma och pappa samma dag med. Å andra sidan är vi hos dem på jul så de dör kanske inte om de får vänta tills dess med att se bilder... :)

Slänger upp bild och info här på kvällen såklart. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 582
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 377
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård