Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Haha, det är en bra grej och jag har funderat på det... men.. problemet är ju inte att han inte vet vad som ska göras.. problemet är att han skiter i det.

Men jag ska nog skaffa hem den där appen och prata med honom såklart... så får vi hoppas att det håller i sig längre än sist ^^

Haha! Well, jag känner igen mig i det där du skrev. Det är en tyyypisk Alex-kommentar! Man måste säga "JAG MÅSTE HA HJÄLP!!!" i de där sms:en, annars går inte hissen hela vägen ;)

Hahahahha :rofl:

Sån är min sambo också, säger man inte rakt ut VAD, NÄR och HUR man behöver nåt så säger han nåt i stil med "jadå det fixar vi" och sen lägger han sig på soffan när han kommer hem.

... fast jag försöker iofs vara lite tålmodig och har insett att han kanske inte behöver göra ALLT samma sekund han kommer in genom dörren efter att ha varit på jobbet i 26 timmar i sträck.. :angel:

Edit: Vi har en lista på kylskåpet där vi har kommit överens om att jag skriver upp allt som jag behöver hjälp med för att jag ska slippa tjata... jo tjena. Jag strök en del saker från den nu enbart pga att det nu ligger 60 cm snö ute och det helt enkelt inte är möjligt att göra vissa saker som var kvar på listan...

Senast ändrad:

Ja just det, NÄR är viktigt också :p Typ "på lördag måste vi dammsuga, tvätta och snygga till här hemma". Då går det bra. Eller "jag tar hem bilen ikväll så i morgon åker vi till IKEA, storhandlar och kollar på vagn" brukar också funka. Kanske behöver Apollos karl mer motivation än så. Fiskespö och morot-variant av något slag :p

Äh han behöver uppmuntran i form av lovord om avsugningar typ... då jävlar blir det fart... :angel:

MEN jag har faktiskt bokar faktikst in det mesta i hans kalender så han har allt i telefon. Den kalendern har han stenkoll på.. men tror ni det inbokade IKEAbesöket ikväll blir av för det?...... Så det spelar inte så stor roll utan han måste bara fatta att han måste ta tag i saker.. fast han vill inte fatta det just nu... han e lite retaderad min lille älskling.

De flesta sakerna där var ju rätt snygga och passar i ett vanligt hem. En sån postboxvariant där man sorterar in brev skulle vi behöva. Jag har lagt fram det men det kanske blir en variant när det åker in i mappar på skrivbordet i stället... Vi får se.

Åh vad han kommer ångra sig om bebben kommer 4 veckor för tidigt... ;) Tala om att det faktiskt finns folk som kläcker sina ungar i den veckan du är nu! :idea:

Och så kanske du kan skjuta på den där avsugningen till ett senare tillfälle, precis som han med IKEA :angel:

jocke är också lite sån. Duracellkanin på jobb, men hemma är det svååååårt att komma igång. Kommer han bara igång så jobbar han dock på riktig jäkla bra :p
Det som hjälp oss är planering planering och mer planering av mig. Lite trist, men i det långa loppet så kräver det mindre energi från oss båda.
vi har löst det genom att när vi har något att göra så pratar vi om det (läs jag berättar planen) och bestämmer när det ska göras. Sen upprepas planen för honom varje kväll :p är det något han måste komma ihåg så skrivs det även upp i den gemensamma kalendern :)
viktiga är alltså att han vet när det ska göras, annars skjuter han det bara framför sig....

+ DS

HAHAHAHAHA.. för typ två år sedan fick jag en transport mot 4 BJs i månan... jag har fortfarande inte börjat betala... kanske är det som det hänger på... he wants me to pay!! :D

som sagt, planering har hittils inte funkat..

Nu har jag iaf lyckas få ur mig vad jag känner och nu har vi gemensamt kommit fram till att vi ska sätta oss ner och planera allt, vem som styr upp vad och när allt ska va klart.
Han är också väl införstådd om att jag inte litar på att han faktiskt styr upp saker, men den här gången har jag varit så tydlig så jag tror inte han vågar annat än se till att det blir gjort.. :angel:

Åh vad han kommer ångra sig om bebben kommer 4 veckor för tidigt... ;) Tala om att det faktiskt finns folk som kläcker sina ungar i den veckan du är nu! :idea:

Han är way för retarderad för att hänga med på det.. på riktigt.. inte ens efter att jag vart inne för ev förtidig vattenavgång så fattar han ju.. jag tror han lever lite i förnekelse.. det är typ en blandning av förnekelse, lathet och rädsla typ.. skulle jag gissa.. men nu är det dags att bli vuxen och agera kan jag tycka..

Nä, insåg det med när jag tryckt på svara. Var en viss herre som kom och störde mig innan jag hunnit skriva klart :p

Men hoppas det löser sig nu efter att ni snackat igenom det. Annars får du väl bli helt rabiat och slänga porslin omkring dig eller något sånt :D (det har jag läst på FL att man får/kan göra som gravid!! Gäller att passa på haha :D )

Ja, nu får han snart inse att ni ska ha en liten bebis :) :love:

Hoppas att det har gått in på honom nu som sagt. Vilse hade ju ett bra tips med porslinet annars :)

*kl*

avbryter eran härliga prata med lite skönsång så här på morgonkvisyem... *harklar*

- hej vinterkräket, hej på dig vinterkräket (pottibotti-pom-pom")

:crazy:

Nå, den lilla sjuklingen är ruskigt pigg nu på morgonen så det låter ju inte som calici - thanks heaven...!

Jag var med och ryckte ut i natt även om Maken drog mesta. Jag törs inte resa mig upp efter att inte ha kunnat vända mig nyss ...... hoppas vi blir sjuka på ett praktiskt sätt vi vuxna för jag är inget att hänga i julgran som förälder ...

Titta på blanketten som du ska lämna till kassan, där står det klart och tydligt att det är arbetsgivaren som ska fylla i, :)

De har fått deras del av papperna och vi har gått igenom dem tillsammans. De skrev i i blyerts och skulle ta med det till den enas fru som sköter sådant så hon kunde titta på dem (hon är dessutom barmorska och jobbar i samma rum som min barnmorska) hon är mycket noggrann så henne litar jag på.

Det svåraste var att få fram hur mycket och hur tungt jag lyfter vilket varierar stort. Kan vara upp åt flera hundra lyft per dag vissa perioder. Egentligen inte jätte tunga lyft men många. Och de delar som skulle skrivas hade de svårt med formuleringen. Men hoppas frun fixar det.

Fick superont i huvudet igår så fort jag kom hem från jobbet. Något migränliknande tror jag så fick ligga och vila hela kvällen. Alvedon hjälpte naturligtvis inte:grin: Vaknat flera gånger i natt av ont. Men nu är det nästan helt borta. Skönt skönt :) .
Drömde däremot om en superfin barnvagn. En vacker grön :D. Har jättesvårt att hitta en bra så om någon råkar se en fin grön smidig vagn med punkteringsfria hjul får ni gärna hojta till:angel:

Mina lyftb jobbet är pckså extremt svåra att uppskatta. om en person väger 50 kg så har jag ingen aning om vad personens ben tex väger, så jag skrev precis så.

Hoppas det går bra hur som helst och att du blir beviljad. :)

Troe jag såg en svart vagn med massa jättegröna detaljer någonstans. Det var rätt snyggt men stod ut lite för mycket för min smak. Vad tänker du dig annars för grön? Militärgrön? Slemgrön? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 995
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 388
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb