Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

*kl*

vad har era bebisar för dygnsrytm?
den här kan ligga still och inte göra ett väsen av sig på 10-12 timmar och sen är det fart i flera timmar... nästan som varannandag. Dottern var lika och ironiskt nog var hon det när hon föddes sen också...:)

Full rulle under kväll och natt. Börjar bli lite trött lagom till dess att jag ska gå upp :p
Sjusovare utav bara tusan sen och märker av den 1 runda på fm bara - och då väldigt kort :p

Idag har det dock varit extra lugnt, vääääldigt få sparkar..

Här är det inte så jätteregelbundet. Märker av sparkarna mer på kvällar och nätter men hon kan sätta igång på dagarna också. Och precis som för dig så är det ibland lugnare dagar när hon tagit ut sig ordentligt dagen innan... :p

Vaknar nästan alltid när jag spelar musik eller sjunger. :laugh:

Det finns enklare varianter än den jag länkade också, den blev först till kvarn-exempel ;)

Klockan: Här rör det sig nästan bara kväll och natt men det börjar komma lite smått även dagtid nu sedan någon vecka tillbaka. Annars har det väl mest varit vilda protester när kläderna stramar för mycket eller nåt.

Äh, min arbetsgivare är min morsa, jag tänker inte hota min morsa med sjukskrivning om hon inte köper prylar till mig :p Då håller jag heldre tyst.

Klockan, nej du har rätt. Konstaterande av fakta är kanske inte gnäll, men liksom... konstatera fakta ihållande i 5 år.. det skulle nog ses som gnäll ändå. ;) Det är lite därför jag försöker undvika att prata om det.

+DS

Nu ringde försäkringskassan.
Om jag blir sjukskriven skulle det inte dra ner min SGI utan så länge man varit anställd i mer än 6 månader på företaget (vilket jag har) så räknar man den senaste lönen. De sa också att om jag skulle bli sjukskriven så skulle inte sjukskrivningen i sig på något sätt dra ner FP.

Haha! Jovars! Jag har suttit med armarna i kors och fått några rejäla puffar som har fått armarna att guppa till ganska rejält idag. Hon börjar bli stark, den lilla rackaren!

Min onge sprattlar i sängen på mornarna 5-6, sedan på fm runt 10-11, sedan lite runt 18-19 och sist runt 21-22 när jag går och lägger mig. Vet att Olle sa att han legat och känt på magen en natt och att det vart helt kaos där inne, men jag sover så jag reflekterar inte över det.

Hhaha, jag brukar sitta och luta en bok eller paddan mot magen, så jäkla irriterande när man sitter och läser och de börjar hoppa för att ungen leker karate i magen :D

Nu har jag googlat på underarmsstöd och det billigaste jag hittat hittills kostade ~750:-. Fanns ett för 700 på blocket men så tillkommer ju frakten så jag vet inte om det är värt det riktigt.

Edit: Hittade några för runt 600:- också för det. Ja, du kan ju kolla vad som finns ;)

Jag kan säkert bygga ett eget i lite masonitspill så blir det gratis. moahaha! Då kan jag måla det blått med rosa flygande elifanter på! :love: :angel:

Ja, det borde funka minst lika bra. Och så nita fast en liten tygbit och under den något fluff som kudde så har du lyxigaste skrivbordet! Bäst vore kanske ett par brädbitar eller motsvarande som du fäster med tving så får du exakt den vinkeln du vill ha med :idea:

Hur funkar det på era jobb? Har de liksom realiserat att ni kommer att försvinna snart? Hos mig är det (som vanligt) fullt kaos...

Jag jobbar ju liksom bara 40%, varav 1 dag i veckan hemifrån. Vilket innebär att jag, eftersom jag sannolikt kommer att gå på "Mutterschurt" v. 13, dvs jobbar t.o.m. 22.3., har i runda slängar 9 dagar kvar på kontoret, plus 5 dagar hemifrån (har ca 7 semesterdagar att ta ut också). Oups. På den tiden ska jag lära upp mina efterföljare, varav en aldrig någonsin har arbetat i det datasystemet... Oups 2.

Sitter nu och anlägger bokföringsår för alla mandanter fram t.o.m. 2015 så att de inte ska behöva göra det i alla fall... (Planerar att vara hemma minst till maj 2015, evtl 2016 beroende på hur barnomsorgsituationen ser ut här då).

Jag gissar att jag har 3 dagar kvar om FK ger ok på gravidpenningen. 3 dagar den här månaden i alla fall, resten är semester. Välbehövligt faktiskt. Hur de löst det vet jag inte men på något vis är det ju ordnat i alla fall. Jag har faktiskt inte ens planerat min föräldraledighet heller men jag ringer väl när/om jag tänkte komma tillbaka :p

Jag betade av en massa grejer jag lovade att fixa i mellandagarna så nu ska jag bara "snygga till" det sista inför den som tar över :)

Min chef (mamma) tog tag i planeringen av att jag skulle vara borta precis efter att jag sagt att jag plussat i v 11. Hon stämde direkt av med ersättare som kommer jobba som "ue". Sen blev vi av med två rätt stora katastrof-strulputtar så jag ligger egentligen redan på lite halvfart faktiskt. Visserligen samma timmar, bara mindre stress och mer tid. Så förberedd är hon allt.

kl

har ni sett hur det bara SPRUTAR UT UNGAR i vintertråden!? Jag blir helt nipprig! Tänk sen när vi är där själva och sitter och väntar på vårtrådens bäbisar. Gudars jag kommer va så hispig :)

Jag har sett det! Jösses, jag är ändå bland de i mitten. Vad besvärligt! :o Man hinner ju bli duktigt avis på alla som hinner klämma ut sina ungar före.

kl

har ni sett hur det bara SPRUTAR UT UNGAR i vintertråden!? Jag blir helt nipprig! Tänk sen när vi är där själva och sitter och väntar på vårtrådens bäbisar. Gudars jag kommer va så hispig :)

Usch och fy ja :eek: Man blir så bebissjuk så man nästan borde förbjuda dem att föda :p

Jag fasar till dess att ni tidiga börjar - dels kommer bebissjukan bli maxhög, dels är där mååååånga att vara nervösa för/glädjas med/heja på innan det är min tur. Jag lär ju troligen bli bland de sista Blä :p
Mina nerver kommer ju vara rent söndertrasade innan det ens är min tur haha :D

Dagens duktighet! Jag har varit uppe med grejer på vinden! Nu är det bara det som ska sorteras upp till förvaring i lägenheten och förvaring på vinden kvar (och ev. några kasta/myrorna). Det blir nog inte idag dock. Jag skulle ju hinna baka lite bröd med. Det tog slut :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 391
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar