Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Undrar jag vad Klockan kommer göra när fogarna bråkar mindre igen... ;) kommer hon ens resa sig ur sängen tro? Och än värre, kommer hon släppa iväg mannen? :o Nävars.. Finns det ingen ställning som kan funka drägligt för er? Skeda? Promenader och sånt är ju kanske inte helt möjligt, kan alternativet åka iväg med bilen och inspektera små grusvägar och stanna till en liten stund på väl vald plats och fika med familjen funka? Bästa vännen kanske kan följa med på den turen i stället för familjen också?

Läste någonstans att du bokat transport för hästen, hur långt efter förlossningen är det? :)

Om du skriver på tvillinggruppen att du köpt en grå,pansarvagn kommer säkerrt fler ut ur garderoben! ;)

Ja det är två läger, vi som vägrar lägga 14-18k på en barnvagn köper bt Dublin och dom som verkar bry sig mindre om pengarna köper bugaboon :D

:rofl:
han kommer inte att få gå en meter från sängen! :o tror inte han vill heller :cool:

sista gången var i mitten av dec och då var vi extremt försiktiga och det var värt att jag låg och kved en låång stind efteråt :o men nu är det tvärkört, vi gosade lite förut men minsta felrörelse så känns det som att jag går sönder totalt... synd att jag inte tålde citodon....:angel:

jag har jättesvårt att sitta nu för tiden, bilen är fruktansvärd, och att ta mig till den. min "bästis" ska jag efterlysa i morgon så hon får komma hit och koka the åt mig i allafall. ;)

jag har inte bokat men hittat en. som kör gård-gård. också har jag femton andra uppslag på hur hästframtiden ser ut, är faktiskt seriöst orolig för att jag inte kommer ha den fysik som krävs för regelbunden ridning i framtiden.... :crazy: fast igår erbjöd sig en vän att han kunde bo där nåt år.... med full service av henne ... det skulle kännas fantastiskt skönt. :love:

Alla har ju olika ekonomiska förutsättningar och prioriteringar. Jag skulle inte heller lägga så mycket pengar på en barnvagn, men vissa tycker uppenbarligen att det är värt det.

Klockan, jag kan föreställa mig hur det känns, jag kan dock fortfarande ta mig till bilen och hälsa på folk och jobba halvtid, men sånt som laddar mina batterier som stall/ridning, promenerade/någon form av träning och att inte tänka på hur jag står/sitter/går/ligger är helt otänkbart. Jag hoppas verkligen att dessa månader går fort, för kul är det inte och då är jag inte alls lika illa som du.

Du får helt enkelt skaffa fram en rabbit eller nåt som han hjälper dig med och så får du låtsas och använda fantasin samtidigt som full fokus hålls på att ligga heeeeelt stilla :)

Om du öppnar ett fönster så det kommer in lite frisk luft och kollar på ett videoklipp från naturen med ögonen tillräckligt nära skärmen då kanske? :) Himla synd att inte bilen funkar att åka i heller. Du kan inte på nåt vis bädda sätena så det kan gå? Man brukar ju kämma sig gladare när man fått komma ut.

Det är väl lång tid tills pållen ska ridas så det hinner du nog bättra dig på en aning i alla fall. Jag håller tummarna :)

Och ligger och kollar på nån ny serie med ett gaypar som adopterat (komediserie) och gissa vad dom puttar runt ungen i! :rofl:

Det är ju nästan lite sjukt det här med barnvagnar när man hamnar i rätt "gäng"- nu köptemvi en ny babyjogger men det var ju efter 1,5 års grubbel och utifrån att jag är så dålig... och den kostade typ sju eller nåt... för ett par lappar till har den ju ett ändå flådigare namn... ;)

Kaktus: jag tror inte man kan jämföra. jag tyckte att jag var ur-dålig förra grav. och nu "känns" det som att det inte var nåt, men det var ju as-jobbigt då också... skönt att du ändå tar dig ut i verkligheten! det är ett helsike att inte få bestämma själv....
ändå har de två sista dagarna flygit förbi och i morgon är lilla familjen hemma :love:, jag tar en dag i taget...

DS: :bow: vad gullig du är! jag har jättemycket muskelkmramper i underlivet också :o det är en följd av att alla muskler kompenserar för att bära,upp kroppen (enligt läkaren)- jag är så öm så det gör ont när jag kissar :o :o
Det känns lite sjukt att ligga och längta efter någon som ligger bredvid en, men.... snart ... ;)!

Det är tyngden från bebisen på själva bäckenet som är problemet när jag sitter -även i bilen. Sen är vinkeln helt fel i bilen också men jag ska sitta så slätt som möjligt tydligen...

Jag är bra besvärlig .. ;)

det här med hästen är bra besvärligt och jättejobbigt att tänka på. Försöker hålla huvudet kallt och tänker att det var meningen och att det blir bra men jag vacklar rätt rejält i min tro....

Nån ny på trean.. Nått gaypar som letar surrogatmamma och nån tjej som försöker starta ett nytt liv efter blivit bedragen så möts deras vägar och voila ;) fastnade inte direkt..

Åh jag har ju glömt o berätta att lilla höger gav sin far en regelrätt karatespark mitt i handflatan för första gången i söndags kväll :love: det blev plötsligt lite mer intressant o pilla på magen ;)

Just nu lever både vänster och höger om därinne så man skulle kunna tro dom har boxningsmatch! Ska bli intressant o se om höger kommer vara lika aktiv utanför magen och syster lika lugn :)

:love: gull... lilla höger och lilla vänster... vad coolt det är att du har TVÅ mirakel där inne...!!

mm.... att ha en onge där inne är ju coolt, särskilt nu när han reagerar på dotterns röst (framförallt) och så.. men dina har ju sällskap av varann,. :love:

Det löser sig med hästen! Om inte annat kanske du kan rikta in dig på körning och rida lite då och då när det känns okej, och så massa sjukgymnastik och sånt där.

Försöker väcka litet troll men icke... vet inte om det börjar bli trångt där inne? Lever gör hon men jag saknar kullerbyttorna. :(

Håller på att bearbeta min nästäppa och avvänja mig själv från nässpray. Börjar äntligen ge effekt! Seriöst, jag har hellre ont i fogarna än är tät i näsan! :eek: (Ok, börjar det bli i klass med Klockis fogsmärtor, då ger nog jag mig också)

Något jag ser grymt fram emot nu är onsdag i nästa vecka!
Min barndomsvän som jag träffar alltför sällan kom med den underbara idén att boka in oss på en dag med strand, sol och trerätters i den lilla staden vi växt upp i. :love: (börjar med att äta i lugn och ro, sen ca 70 minuters soltid)
Stranden heter stället och är alltså en inomhusstrand med riktig sand, solstolar, 30 grader varmt, konstgjord sol som är identisk med riktig sol minus i princip all skadlig strålning... :love: Grundtanken är att folk som har ont i kroppen ska kunna komma dit och kurera sig lite, men jag tror fler och fler åker dit bara för att ha det gott. :D

Dessutom kostar den dagen inte mer än 350 spänn! :eek:

Förresten - en grej som (utöver att det ploppar ut en massa bebisar i vintertråden) får mig att inse att det verkligen börjar närma sig förlossning är att första blivande höstbebisen (september) jäser i sommartråden! :eek: Kan ni tänka er vad tiden går! :D :banana:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 875
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 393
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden