Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Vilken styrka! ;) Jag är helt klart för nyfiken för mitt eget bästa... :o

Nej, jag vill nog inte heller bli gullad med! Mest troligt vill jag bara "gå in i mig själv" och koncentrera mig. En massa tjat och distraherande runt omkring kommer antagligen göra mig till det där svärande och förbannade gravidmonstret som man hör om... :D

*kl*

Nu har vi varit hos BM :) jag bara :love: henne!

Fick svar på många frågor, moderskapsintyg, lite nya tider och så fick vi lyssna på hjärtljud! El ja.. Iaf på högrans.. Vänstran boxade hejvilt mot dopplern varje gång vi försökte så det smällde högt, så vi fick ge upp på henne :D men lever gör hon ju iaf :rofl: hon hämnades sen med att ställa sig på kisseblåsan när jag var på Ica så det ilade i hela underlivet! Fick ställa mig bakom en frysdisk och knipa med benen och hoppa lite diskret, trodde seriöst jag skulle kissa på mig där o då :devil:

Hon tyckte jag skulle kolla hos vc imorgon om inte andningen gett med sig så det inte är lunginflammation.. Men varför skulle det inte vara det? Har ju redan haft allt annat så lite lunginflammation är väl pricken över i :grin:

Men APOLLO! Nu blev jag också nyfiken! -.-' !! Ska googla fram den och kika på lunchen :p Med risk att jag kniper igen muttan för resten av mitt liv dårå...

Nej men åh, gör inte det. Det är vidrigt. Verkligen. Sånt vill man inte veta att man ska utsätta sig för. På riktigt alltså.

Vad mysigt att du blir så glad! :love:
Visst var det två flickor du väntade va? Högran och vänstran... kommer det bli en Hjördis och en Veronica då? :D

kl

Kors i taket så ringde faktiskt en BM, bara 20 minuter efter den tid jag fick! Provsvaret hade kommit in i dag, och det fanns pyttelite bakterier, men inte så pass mycket att de ville behandla. Jag ska ta med mig ett nytt prov när jag träffar min BM nästa vecka så får vi se om det har ökat... jag trodde att man behandlade så snart det fanns bakterier när man var gravid men så var det visst inte.

--

Jag HATAR att bli gullad med så det hoppas jag verkligen att de låter bli, annars kommer jag nog att fräsa ifrån på ett väldigt otrevligt sätt. Jag vill inte höra "du är såå duktig" och vill absolut inte att någon annan än sambon tar i mig. Eller ja, att de måste ta i mig fattar jag ju, men smeka och gulla med magen eller klappa en på handen osv - nej tack. Jag blir illa till mods av beröring och just den biten är nog lite vad som skrämmer mig mest inför förlossning :o :angel: Det och att de ska neka mig EDA eftersom jag är tatuerad på ryggen...

Nåja, ut kommer ju kotten på ett eller annat sätt hoppas jag.

Jag tror faktiskt inte att BMorna tar på en hur som helst och håller på och gullar... om inte annat är de ju förhoppningsvis inte helt socialt inkopetenta utan kan läsa av vad man är för person. Annars är det ju bara skriva det i förlossningsbrevet :idea:

Jag har funderat lite på hur jag kan tänkas reagera inför smärtan. Jag skulle gissa att antingen går jag in helt i mig själv och bara vill vara helt ifred, eller så vill jag att Olle ska vara NÄRA och hålla om mig. Jag kan också tänka mig att jag kan vilja att Olle ska fjuttinuttputta och tycka synd om mig.. men att jag lika gärna kan reagera med att jag vill slå ihjäl han om han gör det. :angel: Det kommer nog inte bli en lätt uppgift för varken mig eller Olle den där förlossningen ;)

Men APOLLO! Nu blev jag också nyfiken! -.-' !! Ska googla fram den och kika på lunchen :p Med risk att jag kniper igen muttan för resten av mitt liv dårå...

Jag ska ju inte säga något, jag är lika dum och nyfiken jag så jag vet att du inte kommer kunna låta bli ens om jag avråder dig... Men försök ha ätit upp lunchen innan du kollar i alla fall... :angel:

Jag tror faktiskt inte att BMorna tar på en hur som helst och håller på och gullar... om inte annat är de ju förhoppningsvis inte helt socialt inkopetenta utan kan läsa av vad man är för person. Annars är det ju bara skriva det i förlossningsbrevet :idea:

Jag har funderat lite på hur jag kan tänkas reagera inför smärtan. Jag skulle gissa att antingen går jag in helt i mig själv och bara vill vara helt ifred, eller så vill jag att Olle ska vara NÄRA och hålla om mig. Jag kan också tänka mig att jag kan vilja att Olle ska fjuttinuttputta och tycka synd om mig.. men att jag lika gärna kan reagera med att jag vill slå ihjäl han om han gör det. :angel: Det kommer nog inte bli en lätt uppgift för varken mig eller Olle den där förlossningen ;)

Nä det kan nog hända... var hos tandläkaren för ett par dagar sedan och det sitter nog kvar lite... jag är FRUKTANSVÄRT rädd för tandläkaren och den jäkla sköterskan stod hela tiden och gullade och strök mig över handen fastän jag drog undan den osv. Mycket obehagligt. Hoppas verkligen inte att de ska hålla på så under förlossningen... fast det är klart - man kan ju skriva ett förlosnsingsbrev, det hade jag glömt.

Usch, sånt är så hemskt när man redan tycker att situationen är jobbig :(

Men förlossningsbrev är nog jätte bra. Jag tänkte skriva ett och bla lägga till att jag inte vill att studenter ska behandla mig på något sätt. Jag har ingen lust att vara något experiment. Titta kan de göra för att lära, men rör mig, de gör de banne mig inte :p
Jag kommer också skriva att jag kan bli frågvis och att det inte är för att jag misstror någon eller ifrågasätter någons kompetens, utan för att jag helt enkelt vill veta. (Veterinärer lyckas alltid bli helt tokiga på mig för att jag frågar så mycket ;))

:)

Min stackars sambo kände sig nog alldeles bortkommen på mina förlossningar. Jag behöver verkligen inget stöd alls, ingen som håller mej i handen eller masserar mina axlar. Inte ens nån som säger lugnande ord i stil med "snart är det över, du är jätteduktig"

Roligaste var på första förlossningen när allt var klart och bm visade mej den gigantiska moderkakan. Jag var helt fascinerad och bad sambon ta ett kort på den och det gjorde han. Men han insåg inte att han fotade rakt in i min blodiga och uttänjda mus förrän han tittade på kortet i kameran haha. Det kortet hamnade INTE på facebook :) (men oäckelmagad som jag är sparade jag det och tittade efteråt, när muffen läkt och krympt ihop igen)

Usch, sånt är så hemskt när man redan tycker att situationen är jobbig :(

Men förlossningsbrev är nog jätte bra. Jag tänkte skriva ett och bla lägga till att jag inte vill att studenter ska behandla mig på något sätt. Jag har ingen lust att vara något experiment. Titta kan de göra för att lära, men rör mig, de gör de banne mig inte :p
Jag kommer också skriva att jag kan bli frågvis och att det inte är för att jag misstror någon eller ifrågasätter någons kompetens, utan för att jag helt enkelt vill veta. (Veterinärer lyckas alltid bli helt tokiga på mig för att jag frågar så mycket ;))

:)

Jag vill inte på något sätt förringa dina känslor vill jag börja med att skriva (och det är helt okej att tänka och tycka som du gör - men jag vill bara berätta ändå).

När jag födde min son -11 så hade jag en superduktig barnmorskestudent som skötte allting. Hon hade en erfaren barnmorska med hela tiden "över axeln" och jag tyckte att de kompletterade varandra väldigt bra. Studenten visste vad som stod i skolboken och den erfarna barnmorskan vad som brukade vara bra i verkligheten. Jag har bara positiva erfarenheter av studenten, fast hon la sina första stygn efter min förlossning. ;)

Det tror jag säkert, det är bara det att jag inte vill riskera att det blir tokigt. Självklart kan det alltid bli tokigt, men det känns som att risken är större med någon som är mindre erfaren.
Jag avskräcktes helt efter att jag var ute på familjeliv (Jaaa veeeeeet :D) och läste om en kvinna som födde barn och så skulle hon klippas av en student. Studenten klipper och utbrister direkt "OJ! :eek:"
Jag dör heldre än höra något sådant under min förlossning :p

Sen tycker jag att det är bra med studenterna, de måste ju vara med för att lära sig och kunna bli erfarna tills det är dags att ansvara för det själva... men.. jag sträcker mig till att de gärna får vara med och titta och undersöka.. men experimentera.. det får dom göra på er andra :devil::D

HAHAHAHAHA!! AWFUL!
Själv skrev jag till Olle i morse efter pratat här i tråden om gudrunfilmen, att han under inga som helst omständigheter får gå nedanför mina höfter under förlossningen. ;)

Jag imponeras, verkligen... jag är inte så iskall när det gäller sådana grejer :p

Alltså jag vet.inte om det är till nån fördel för någon egentligen att titta på en nyförlöst muff. Det är ju bara så den ser ut precis när man tryckt ut en unge, de allra flesta blir ju normala efter ett tag igen. Att då behöva ha den bilden på näthinnan kan ju inte vara positivt, tänk om de ligger där nere och slickar och så kommer de på hur blodigt och uppfläkt det var för ett tag sen. Nog hade jag tappat aptiten i alla fall...

Förrestrn har mitt hjärta gått bärsärkagång idag, värsta hjärtklappningen

Hahahaha... hahahah du e så härlig! :love:
Fast samtidigt dör jag lite kräkdöden... stackars karl :D

Men USCH! Varför har du hjärtklappning? :crazy:

*kl*

Usch, nu sitter jag här lite orolig faktiskt :(
Stannade hemma från jobb idag och har mest sovit. Varje gång jag vaknat har jag försökt få lite liv i den lilla för att se om h*n är sitt vanliga idag (väääldigt lite och nätta rörelser igår).
Har retats så mycket jag kan - och borde haft ett halvt krig där inne nu. Men jag får knappt en buff ens (2-3 mini mini sen 6 i morse). :(
Har ringt bm och pratat in på talesvararen - men finns det någon annanstans man kan ringa om de inte ringer tillbaka snart? :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 875
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 393
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar