Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

kl

Igår gjorde jag ett STORT misstag!!
Jag hade en kompis hemma, som är betydligt yngre än mig.. och eftersom jag vanligtvis har nära till att nivån på humorn blir rätt... jätte låg... så blev den typ lägre än lägst. Vi drev om bäbisar, profylax och allt möjligt.. vilket resulterade i att jag kom och tänka på gudrun schymans förlossningsvideo, vilken jag såklart googlade fram och vi började kolla på korta sekvenser, ASGARVADE, hoppade lite längre fram i filmen, ASGARVADE lite till och hoppade fram.... jag skulle aldrig ha gjort det... Jag kan verkligen inte få bort hennes svullna, håriga, exploderande underliv från min näthinna. I ren förskräckelse stängde jag av när vi kom till en sekvens där ungen var på väg ut... ååååh guuud, jag hade så velat vara lyckligt ovetandes!

Gräsligt! Min fil och mina flingor känns inte så aptitliga som de brukar :(

:angel:

Men apollo din fuling! Nu MÅSTE jag ju googla det här trots att jag egentligen borde låta bli! :eek:

Lustigt det där att det inte känns som att tiden går speciellt när man jämför med sig själv, men att den gör det när man jämför med andra.
Min bror ska ju ha barn och jag frågade för att tag sedan om det inte började bli dags för RUL. "Joda, det var vi på förra veckan, vi är i v 19 nu".
Vad hände där liksom? De var nyss i vecka 12 och helt plötsligt v 19. :o Nu har det gått ännu mer tid och nu är de i v 22 om jag inte minns fel. Känns helt sjukt.

Däremot.... känns det rätt skrämmande att jag bara har 4 veckor kvar tills jag räknas som höggravid :eek: (ffa efter att ha sett den där filmen igår):cool:

NEJ NEJ NEJ!
Gör det inte! Tro mig!
Lååååt bli!
på riktigt, låt bli!

Jag skulle helt seriöst vilja se, men jag ska nog vänta tills efter förlossningen..... :o

efter att ha fött är jag jättenyfiken, hur ser det ut, vad kan min kropp göra - för att sen bli som den var innan...!? (hett tips i förebyggande- titta inte down under ett par veckor efter förlossningen, jag trodde aldrig att jag skulle bli den jag varit (men det blev jag, precis som alla andra, kroppen är fantastisk! :bow:

men jag tror inte man är hjälpt/stärkt av att se nåt sånt innan, när man är där och står inför förlossning....

Försent! För fan, Apollo! :cry: Du ska inte berätta sånt här för mig! :mad:

Fan... what have been seen cannot be unseen... Och jag kunde inte låta bli att kolla på hela, euhm... utdrivningsprocessen. Inklusive när moderkakan slemmade sig ut...
Shit, vad min mus kommer få utstå! :cry:

(:p)

Tips mot nästäppan: renässens, alltså sån ren koksalt lösning. spraya som f*n och snyt dig..

å det där låter som en helt underbar dag, på alla sätt! :)

Ah men ditt jävla überpucko!! :D
Visserligen var ju början helt hysteriskt rolig jag skratta som ett litet barn åt det för att det verkade så tramsigt.. men... fy faasen... varför filmar man ens det där OCH HUR KAN MAN VILJA SE SITT EGET UNDERLIV I EN SPEGEL NÄR DET GÅR IGENOM DET DÄR!!?? :eek:

fy tusan, nej det tänker jag då INTE titta på! Jag härdar mig lite med En unge i minuten och såna program, men det får räcka :)

Jag har fortfarande inte hört något om urinprovet jag lämnade in i torsdags, så i går ringde jag upp och fick en telefontid. Ingen ringde på hela dagen. Nu sitter jag här igen och väntar... får väl se om nån ringer i dag då. Jag valde ju MVC i "stan", på sjukhuset där jag ska föda sen, pga att det känns bättre med tanke på min värksjkdom och pga att jag inte litar ett dyft på de här i min hemkommun. Känns som ett så där lagom smart val just nu, här hade jag i alla fall kunnat åka in med färdtjänsten :mad:

Jag berättade för min kollega och sa "ska du någonsin ha barn igen, kolla INTE på den!!!" Hon skrattade och sa att det kanske va just det hon skulle "perfekt preventivmedel :D"

Jag har också lämnat urinprov och sedan inte hört något, då har jag tagit förgivet att det inte varit någon fara. :)
Drygt däremot att de inte ringde upp... det gjorde ju tom försäkringskassan igår (kors i taket) och för att spinna vidare.. SEB var outstanding. Jag satt på internetbanken och försökte leta om jag kunde beställa nytt bankkort där men hittade inte. (har ju gift mig och behöver få ett med rätt namn). Hittade en liten ruta där man kunde fylla i sitt telefonnummer så skulle de ringa upp på 5 minuter. Efter 30 sekunder ringde de, jag förklarade vad det gällde, han stämde av rätt namn och sa "okej, men vad bra, jag skickar ut en kopia, fast med rätt namn så klart, det kommer vara samma nummer på kortet, samma kod osv, det ända som ändras är att det står rätt namn, du har det inom 3-4 arbetsdagar" KLART. Då kan man snacka service! :bow:

Btw, en unge i minuten är ju fantastiskt! Det är ju bara fina härligheter så man sitter och grinar när bäsingarna kommer :) Det här var ju rena skräckfilmen jämfört med det ^^

Tips mot nästäppan: renässens, alltså sån ren koksalt lösning. spraya som f*n och snyt dig..

å det där låter som en helt underbar dag, på alla sätt! :)

Tack! Jag har gjort en egen med salt och bikarbonat, slaktat en gammal nässprayflaska. Funkar super! :) Varvar med att köra upp en massa olivolja och aloe. :p

Inatt var första natten jag sov och kunde andas fritt. Även nu på morgonen har det funkat bra med bara lite saltspray. Snaaart är min näsa återställd! :D

Jo, jag gissar att allt var ok när de inte har ringt, men när man får en telefontid och de inte ringer då heller då blir jag lite sur. Sen har jag för vana att be att de ringer upp mig oavsett resultat när jag lämnar prover, eftersom jag gärna vill höra att det var ok eller inte.

Här väntar jag också på FK, jag är sjukanmäld sedan den 1/1 och har fortfarande inte fått ansökningsblanketten för sjukpenning.. lagom kul med tanke på deras handläggningstider.

Håller med om en unge i minuten, jag sitter och grinar varje gång :p. Men det får räcka som förlossningsförberedelse för min del - jag behöver inte se rakt upp i GS ;)

Ah men ditt jävla überpucko!! :D
Visserligen var ju början helt hysteriskt rolig jag skratta som ett litet barn åt det för att det verkade så tramsigt.. men... fy faasen... varför filmar man ens det där OCH HUR KAN MAN VILJA SE SITT EGET UNDERLIV I EN SPEGEL NÄR DET GÅR IGENOM DET DÄR!!?? :eek:

Jag veeeet! Jag är en fullkomlig jävla nyfiken idiot!!! :D
Sambon får INTE se den här innan förlossningen - då kommer jag inte fram säkert till NÄL när det är dags. :eek:
Och precis - SPEGEL??? Vad i...! :eek: Nästan lika illa som att be att få kolla på under sitt egna kejsarsnitt!

Ringde sambon och meddelade att jag tänker knipa... :angel:

En unge i minuten älskar jag också! :love: När man ser det blir man ju faktiskt sugen - men den här, som du skriver, skräckfilmen... Gah, hur kan man leva med sig själv efter att ha lagt ut den videon och förstört livet för så många tjockisar? :eek:

jag stoppade i tid... ;)

men alltså...,hade min man eller BM hållit på och smekt och lullat så där på magen är jag höll på att föda hade jag slagit ihjäl dem... :o jag ville inte ha någon beröring, allt sånt bara störde... det var inget jag planerat men så bev det. och spegel?! hjälp, vem har tid med sånt? det är som bloggerskan som fotade barnet exakt när det kom ut. jag hade fullt sjå att föda... ;)

Sen står det två gånger när jag zappar att de har dämpat belysningen, jag fick säga till två gånger att de skulle tända, (när jag födde) fattar inte det där.. hm.....

Fast jag måste säga att det var/är roligt att se henne föda så lugnt, samlat och med ett stort leende när krystvärkarna kommer. Jag har blivit idiotförklarad (rakt ut, hånleende, himla med ögonen) massor av gånger när jag pratat om att jag tyckte att det var mäktigt och positivt att föda. alltså själva förlossningen i sig.

Men jag vill inte se resten av slime:andet. om nåt år kanske ....

....hur som så kommer vi alla sitta här om några månader och vara sura över att tiden går så långsamt och att det aldrig är "min" tur snart... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 875
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 393
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden