Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Idag orkade jag inte med jobb hela dagen :( Åkte hem vid 2 och sitter nu nerbäddad i soffan med pyjamas och min älskade gravidkudde. Huvudvärken kommer och går, och kroppen är helt slut :(
Vem det nu var som rekommenderade 2 panodil mot ryggvärken under natten ska ha ett litet tack i varje fall. Det gjorde att jag inte hade jätteont när jag vaknade i natt och därmed kunde somna om i varje fall :) På morgonen hade jag inte lika ont som vanligt, däremot märkte jag mer smärta i/runt höftknutorna. :confused: (är där också någon fog som kan jävlas kanske?) Misstänker att jag inte märkt av dem så mycket innan pga att ryggen varit "mer ond" eller något..

Idag blir det vila så får jag se hur jag gör med jobb imorgon....

Usch vad drygt! Den där ryggvärken är ju baskemig inte rolig. Kan tänka mig att såna spänningar lätt sätter sig på nacke och huvud med. Hoppas att du hittar något som kan hjälpa dig att orka med vardagen så du slipper sjukskriva dig.

kl

har ni sett hur det bara SPRUTAR UT UNGAR i vintertråden!? Jag blir helt nipprig! Tänk sen när vi är där själva och sitter och väntar på vårtrådens bäbisar. Gudars jag kommer va så hispig :)

Jaaa! :love:
Shit, jag ser så fram emot när det blir likadant här - även om jag kommer bli grymt avis på alla er som är före mig... :angel:

Shit hur har ni tid att läsa vintertråden också? ? Jag kämpar med att läsa ikapp i denna!

Idag har vi varit på museet igen, superbra underhållning för barnen men nästa gång kommer jag nog inte igenom hålen i ubåten...

Och så har vi bokat tid på bvc, ringt fsk-nämnden utan svar och så har jag skickat min sambo till arbetsförmedlingen. Han ska dit igen imorrn på samtal.

*kl*

Såg att ni pratade om detta med att bära, så jag måste bara passa på att flika in mina erfarenheter...

Jag älskar att bära! Började med en vävd sjal direkt, och det går fint. Trikåsjal knyter man ju först och stoppar i barnet sen, det kan kännas lättare, men knytningen är svårare att knyta rätt, eftersom att man inte kan spänna efter bebis så att säga... Men det där är en smaksak! Trikåsjal använder man första månaderna, sen blir det ofta tungt och svajigt då den är elastisk.

Vävd sjal finns i många olika mönster, färger och tjocklekar, en för varje smak så att säga. Kan man knyta på rygg, mage och variera i oändlighet. Jag tycker att sjal avlastar absolut bäst på mage, medans sele är bättre på rygg, men det är min erfarenhet bara.

Angående selar ska man kolla så att dom har ett avbärarbälte, dvs, ett midjebälte där man fördelar vikten. Jag valde en manduca, eftersom att jag föredrar att bära med korsade axelband när man bär på mage. Beco 2 t ex är däremot mycket lättare att bära på rygg tycker en del, eftersom att man sätter i barnet i selen först och sen tar på sig den som en ryggsäck. Annars lär man sig faktiskt ganska fort att "svinga" eller "bumpa" runt barnet på ryggen, öva över en säng första gångerna så ska ni se att det går fint sen. Dock bär man inte på ryggen ifrån start, inte innan de får mer styrsel på sig. Man ska även tänka på att välja sele där barnet sitter i grodposition, dvs med knäna över rumpan. I en babybjörn hänger dom bara i skrevet och höfterna får fel vinkel. Dessutom blir det TUNGT fort, allt vikt på axlarna, går inte att bära på rygg, och dom är ofta ganska små, går alltså inte att använda lika länge som en ergonomisk.

Jag bär fortfarande min unge, nu förvisso bara 13 månader minst någon gång i veckan. Eftersom att jag har hund var att bära enda sättet för mig att ta mig ut på bra skogspromenader, men det underlättar klart nu när hon är äldre och har spring i benen också att slänga upp henne på ryggen och veta vart man har henne när man mockar, går ner med kärran och liknande. I vagnen vill man ju inte lämna henne och titta bort, om än dom sitter fastspända när dom börjar bli så stora, är min erfarenhet iaf.

Jag tipsar om att kika på sjalbarn.se, där kan ni få massor med tips på sjalar och selar, men, dom har även ett superbra begagnatforum, där man kan köpa och sälja sen, antingen när man använt klart eller inte använt alls, och inte förlora någonting/iprincip ingenting är min erfarenhet.

Lycka till!

*smyger ut*

tack för ett jättebra inlägg som sammanfattade det mesta jag undrade över! :bow:

Jag har sett det! Jösses, jag är ändå bland de i mitten. Vad besvärligt! :o Man hinner ju bli duktigt avis på alla som hinner klämma ut sina ungar före.

Jaaa... och jag är sist ut i den här tråden! :cry:

Ang gygnsrytm så känner inte jag kotten varje dag riktigt än, men de gånger det har kommit riktiga sparkar så har det varit mellan 20-22 på kvällen, när jag ligger på rygg i soffan :)

Det var ungefär så det började för mig med och från det att man får ett par ordentliga sparkar var det inte alls långt tills jag fick sparkar varje kväll så det är nog inte långt bort innan du också finner din bebis dygnsrytm :)

Fogarna: en fram (blygdbenet) och två bak. Sen får man ont både hänne och dänne pga foglossningen, jag har också massa ont i höfterna... och underlivet (muskelkramper)...och ryggslutet och nacken ...

Senast ändrad:

Fogarna: en fram (blygdbenet) och två bak. Sen får man ont både hänne och dänne pga foglossningen, jag har också massa ont i höfterna... och underlivet (muskelkramper)...och ryggslutet och nacken ...
Ryggslutet/svanken är det ju som gör ont för mig nu, och bakfogarna när jag lägger mig.
Vet inte riktigt hur höftkulorna kommer in där men det märker jag säkert :p

Btw: var är Pan?

Ohh nej, har vi tappat bort henne? :eek:

Söta ni e ;) jag e här!

Har jobbat och haft besök av min bästaste bästa vän + pojkvän från London :love: och nu flyttar den svikaren vidare till Sydafrika! :cry:

Vaknade i morse och kände mig bara helt bestört och nere.. Eg inte över något spec utan bara haft en olustkänsla och mått fysiskt "konstigt" kan inte ens förklara.. Men ska till BM imorgon iaf så kollar dom iaf förhoppningsvis blodvärden osv, mina händer har börjat domna bort i tid och otid, det kan väl vara tecken på lågt blodvärde?

Vad tråkigt att kompisen hamnar ännu längre bort :(

Att händerna domnar kan även vara karpaltunnelsyndrom, bra att du ska till BM imorgon :)

Kl
Vinterbebisarna ploppar ut till höger och vänster känns det som, de låg väl alla och väntade på startskottet (nyår) innan de började jobba sig ut ;)

Ja hon är verkligen one of à kind och min soulmate så kommer vara tråkigt att hon inte är med när twinsen föds och växer upp :( men samtidigt är jag så glad att hon hittat sig själv och har chansen till ett spännande (för henne) liv :)

Har föresten jättesvårt att andas också, konstant tryck över bröstet och när jag ska sova på nätterna får jag ont i övre delen av ryggen (lungorna?) hostar en del men tror set mer är en reflex för att syresätta mig än att hostan i sig påverkar andningen..

å vad skönt att se dig. :) fast tråkigt att du haft en skit-dag.

*KL*
tappade helt fokus nu ikväll, känns som jag höll på att gå i tusen bitar av allt jag älskar och behöver... promenader, hästar och ridning, skidor, sparktur, hälsa på bästa vännen, nu blir det censur: knulla med min man :o och ... jaa allt... depp och elände och tårar.
Till slut fanns bara en sak på min feel-good-lista kvar: Glass. :cool:

Två kulor vaniljglass och en ansenlig skopa hemlagad chokladsås. :d
Så nu står jag mig en stund till.

Det lät ju inte kul alls, kom ihåg att ta upp det imorgon också. Kanske har något med hur bebisarna ligger eller så, men fråga som sagt :)

Ja får göra det :) nu ligger dom ju fortf så långt ner så dom borde inte trycka uppåt mot andningsorgan osv än.. Är väl mest troligt att nått virus hamnat på luftrören? Men får som sagt höra med henne imorgon :)

Dom ringde imorse och meddelade att vår gråtråkiga pansarvagn (inte alls bitter över alla i tvillinggrupperna som köper fina donkeys :devil: ) står och väntar på babyproffsens lager fram till vi vill ha den :) intalar mig om hur mkt roligt vi kan ha för dom dryga 8.000 vi sparar :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 875
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 393
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden