Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Du ligger några dagar innan mig nu va? För efter v 22 är det fl/bb man hör av sig till om man inte får tag på BM.. Iaf här, du kan ju alltid prova :)

vecka 23+6 idag :)

Bm har ringt i varje fall. Hon trodde inte det var några problem alls, jag är så tidig med att känna så mycket fosterrörelser så pass detaljerat (dygnsrytm ect). Hon trodde att det mer var att barnen vänt på sig och därmed kände jag betydligt mindre. Så hon var inte ett dugg orolig..

För att lugn mig så fick jag en 5-minuterstid i em för att åka in och lyssna på hjärtat i varje fall :)

Ja två töser! :love: Tyra, Ylva, Liv och Arya (Aria) är fyra alternativ som ska sparas tills vi ser vad som passar dom :)

Ja just det, är ju micks som ligger precis innan mig, fick lite huvudbry där om vilken vecka jag själv är i :D

Ylva är fint! Det ska mitt troll heta :love: (och jag har sugit på det namnet redan långt innan jag blev dräktig ;))

ÅÅÅh, du vill bara vara lika tuff som Pan, det är bara därför du tog deeee ;):D

Pan: Jätte fina namn! Jag gilla alla fyra :)

Vilse: Jobbigt att du är orolig men skönt att din BM tog oron på allvar och att du fick en tid! :bow:

Alla: Föresten så ligger ju BF listan i trådskapen och även vilse ligger där nu. Jag tröttnade på att hon/du aldrig fick arslet ur så jag bad moderatorn själv lägga till henne/dig ;)
Sen gör ju visserligen inte den det lättare att hålla koll på vilken vecka man är i, men ändå ^^

Alla: Föresten så ligger ju BF listan i trådskapen och även vilse ligger där nu. Jag tröttnade på att hon/du aldrig fick arslet ur så jag bad moderatorn själv lägga till henne/dig ;)
Sen gör ju visserligen inte den det lättare att hålla koll på vilken vecka man är i, men ändå ^^

:rofl::rofl::rofl::rofl: jag skyller på att ehmm... öhh.. ee.h.. :o
äh, vafan, jag har inget att skylla på. Jag glömde bort det :rofl::rofl:

Haha ;) Här har du en ordentligt handlingskraftig kvinna vettu. Tur att du har mig! :D:p

ÅÅÅh, du vill bara vara lika tuff som Pan, det är bara därför du tog deeee ;):D

Men shhhh! Klart det är så men det kan man la inte erkänna heller! :devil::angel::rofl:

Men faktiskt - Ylva och Molly har varit favoritnamnen här sen jag var typ 15! :o
Vilgot om det skulle bli en pojk. :)

+Micks

Det var ju inte riktigt så illa som ni fick det att låta. Ungefär som jag väntat mig. Däremot har jag förbjudit Alex att kolla mig i skrevet under förlossningen (han brukar ta mina ord på allvar när jag ger honom såna regler) och med argumentet att jag gärna vill få ligga efteråt, när man blivit "normal" igen.

Däremot... Den ömheten när man är klar... Jag vet inte riktigt om jag vill vara med om det.. :o Man lär ju vara ganska öm efter den där muttmisshandeln...

Det är ju nästan lite sjukt det här med barnvagnar när man hamnar i rätt "gäng"- nu köptemvi en ny babyjogger men det var ju efter 1,5 års grubbel och utifrån att jag är så dålig... och den kostade typ sju eller nåt... för ett par lappar till har den ju ett ändå flådigare namn... ;)

DS: :bow: vad gullig du är! jag har jättemycket muskelkmramper i underlivet också :o det är en följd av att alla muskler kompenserar för att bära,upp kroppen (enligt läkaren)- jag är så öm så det gör ont när jag kissar :o :o
Det känns lite sjukt att ligga och längta efter någon som ligger bredvid en, men.... snart ... ;)!

Så det kan vara muskelkramper om det gör ont att kissa? Det förklarar ju en del... Jag har ibland ont att kissa, men inte UVI ont utan på ett annat vis.

Vi har också köpt en Babyjogger, men höll oss iaf under 10-lappen, där gick vår gräns, men det är ju individuellt.

Jag tänker förresten inte titta på GS film - aldrig någonsin :eek:
Jag lever hellre lyckligt ovetande om sargade nedre regioner...

En unge i minuten tittade jag på när serien gick, var tittar ni på den nu?

Ikväll ska vi till sjukhuset och lyssna på en förlossningsföreläsning, känns konstigt för jag ser mig som typ halvvägs och att det är sålänge dit, men jag är ju ändå i v 30 nu.

Appropå det därom pappam får/ska titta.
Jag hade uttryckligen förbjudit maken men när BM sa: "vill du se?" (till honom) kändes det fullständigt naturligt, liksom när BM frågade om jag ville känna på bebisens huvud så var det... ja, helt naturligt.
Ingenting blev som jag föreställt det. Det var fantastiskt.

Sen ömheen efteråt, det värsta var sticken från stygnen, sydde fem stygn och det gjorde ondare än själva förlossningen och det var det som var obehaglogt efteråt, tyckte jag....

vad skönt att dunfår komma in och lyssna. min bebis skräms också lite men han är ju som sin syster så jag har vanan inne den här gåmgen. ;)

jag kollade upp uvi men det var grönt. musklerna jobbar jumsom f*n för att kompensera överrörligheten, också blir de trötta och krampar, så,förklarade gyn läkaren iallafall. men kolla upp uvi för säkerhets skull tycker jag...

Min man har också förhållningsregler om typ huvudhöjd, höll det förra gången och jag förväntar mig att han gör det även denna gång.

Ömhet efteråt klarade jag mig rätt bra ifrån förra gången, de få stygn jag fick kändes i princip inte och det sved inte ens när jag kissade. Däremot hade jag rätt jobbiga eftervärkar och den första 1-2 v efter förlossning svullnade jag lite där nere om jag promenerade för mycket eller så.

Ang UVI så ska jag till BM imorgon, så jag tar med ett prov så får hon kolla. Är väl lika bra, men typ muskelkramper låter mer troligt eftersom det inte är alltid.

Och ändå blev det en bebis till? :eek: Jag är glad om Alex hållit sig på benen om han fått se något sådant och jag kan tänka mig att sex inte hade stått på världskartan efter det :o

De där muskelkramperna förresten, hur känns de? Har haft i flera månader att det känns som om hela magen med bebis och alltihopa vill ut när jag är på toa. Väldigt mystisk känsla. Det gör inte ont-ont utan det är mest obehagligt som attan.

William är ett sådant namn för mig, som jag älskat sedan jag var 15-16år. Däremot känns det som att det går bort nu eftersom det ligger så otroligt hört på topplistan.
Alice är ett namn jag också älskar, det har visserligen inte hängt med så länge, men det går också bort eftersom det ligger så himla högt.

Nu var det visserligen länge sedan jag tittade på en unge i minuten, men det finns på TV4 anytime, fast man måste vara premiummedlem tror jag. :)

:D yep!
förlossningar är nån slags undantagstillstånd, eller för mig/oss blev det så. Märkligt bur man föreställer sig och hur det blir sen när man är där...

För mig gör det ont. Tryck-öm och "trött"- typ.
Tänk dig att du gått/sprungit varit igång som tusan och är trött i musklerna x 100000....

kaktus: låter som det jag dras med. obehagligt är det. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 391
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar