Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

Får nog ta och fixa några sådana avsnitt då :)

Hur kommer man ens på tanken att kolla på hennes förlossning? :p :confused: :D

Jag kikar på såna program just av den anledningen - att förbereda mig lite och se hur det går tll, även om det så klart är filmat och klippt för tv. På TCM finns några program också om man har den kanalen. Inte alltid det är förlossning osv men ibland så.

En unge i minuten gick på sjuan på söndagar fram tills nyss, men jag gissar att det kommer tillbaka snart.

Gudruns film, var det inte den som delades ut i postlådor som VHS ut i nån inte så genomtänkt feminism-kampanj eller nåt? Eller blandar jag ihop det med nån annan?

Apollo, jag behöver din hjälp! Ska på begravning 1 februari och jag kan säga så att mina jeans är minst sagt tighta, om 3 veckor är det inte möjligt att komma i dem, garanterat. Jag skrotar bara runt i mina gamla festivalt-shirts med en hood/stickad tröja för inget annat passar... Ja, du förstår problemet. 1 februari har jag ca 2 mån kvar till BF och jag vägrar lägga några summor på plagg jag lär lägga långt in i garderoben sen. Tänkte kanske köpa ett par brallor på loppis om jag hittar något och så en fin tröja i någon butik (hm eller nåt sånt lär det bli). Vaaar hittar man guldgruveloppisar? Helst ska de ju vara något större så man har chans att hitta nåt i första butiken man går in i. Annars ledsnar jag :angel:

Ps: det gör inget om det är kaktusar på tröjan så man slipper att folk tafsar en på magen ;)

Tyvärr är ju jag mest snål och eg inte särskillt duktig på det här med loppisar. :p Dessutom är det lite svårt med just mammakläder.

Om jag hade vart du hade jag faktiskt gått in på nelly.com och köpt hem grejer där från deras REA.
Annars, om man nu vill vara snål, så går det jätte bra med ett par vanliga tights eller strumpbyxor. Nu vet jag visserligen inte vad du har för stil men en klänning eller skjortklänning eller liknande går ju att ha över. Du kanske rent av kan sno en svart skjorta av Alex om han har någon?

Klickade in lite snabbt på nelly.com och de har massor med svarta kläder, och svarta jeans som är riktigt billiga.

Annars så som sagt, jag är urusel på seconhandbutiker, jag sprang ju på en av en slump i liljeholmens centrum. Sen googlade jag och hittade www.vintagekartan.se och där hittade jag läkarmissionen i Märsta, men det är kanske lite väl långt från dig..

Gudruns film, var det inte den som delades ut i postlådor som VHS ut i nån inte så genomtänkt feminism-kampanj eller nåt? Eller blandar jag ihop det med nån annan?

*behöver en kräkande gubbe snabbt!!*

Vad skulle tanken vara med det?:confused:

hahhahaha jag vet faktiskt inte om det var en feministkampanj men jag tror att den är rätt känd iaf! :p

Tips är att kolla in bonprix.se Tycker de har en hel del billigt där. Dyrare än loppis förvisso, men mycket billigare än många shoppar på nätet jag tittat på. :)

Dock aldrig beställt därifrån själv (ännu) så kan inte svara på hur kvaliteten är....

Apollo, Apollo... hm... nä, jag kan inte bestämma mig för om det är mitt eget namn eller nån annans jag hör..d et låter bekant.. äh, jag svarar! :p

Kolla på hm - de har skitbilliga och sjukt sköna gravid-leggings .. jag använder i princip bara såna (med tunika när jag ska ut bland folk, annars skiter jag i hur jag ser ut här hemma). Annars tipsar jag om Tradera.
Kostar inte mycket, tror de kan vara grymt sköna att "softa runt i" efter förlossningen också, appropå ömma muffar! ;)

Vad skulle tanken vara med det?:confused:

Att visa att föda barn kan vara en stark och positiv upplevelse? :)
Fast det låter helt sjukt att den skulle ha skickats ut i brevlådor så där på måfå ... måste jag säga. Man måste ju själv söka den info man vill ha...

Appropå det här så hittade jag en skitfin bok på biblioteket när jag väntade dottern, med massor av svartvita foton från förlossning. Kommer dock inte ihåg vad den hette. är väl lite mer light-version kanske. ;)

Ja det får nog faktiskt bli hm och se vad de har. Där brukar man kunna hitta lagom enkla kläder för min smak. Jag är inte så glad i att "sticka ut". Samtidigt måste det vara varmt på benen, annars säger mina muskler ifrån och så får jag käka värktabletter för att kunna gå :p

Känns som att det inte får överstiga 300:- i alla fall för ett helt "set". Inte om det används två månader på sin höjd. Helst hade jag kommit undan för någon hundring eller så. Tradera ska få sig ett besök med. Skulle kunna tänka mig att hitta "kostymbyxor" eller nåt åt det hållet och något passande till det (blus och kavaj?), det ser ändå lite tillpiffat men tillräckligt neutralt ut men det lär det inte bli om jag köper nytt :o

Sen ömheen efteråt, det värsta var sticken från stygnen, sydde fem stygn och det gjorde ondare än själva förlossningen och det var det som var obehaglogt efteråt, tyckte jag....

Håller med! När jag skulle sys utbrast den finkänsliga läkaren "oj, det här kan jag inte bedöva!" varpå - den visserligen mycket rara - barnmorskan chockerat sa "men... hon har inte fått någon smärtlindring alls!" Ungefär där blev jag så hysterisk att de kom dragande med bedövningsspray, lokalbedövning, intravenös smätrlindring OCH lustgas! :D Lite ironiskt efter att ha fött barn utan någon smärtlindring alls.

Jag fortsätter att rekommendera "Hypnobirthing" av M. Mongan!!

Gaah! Nu har jag sett första avsnittet av "en unge i minuten". Vid första "aj":et från första kvinnan så tårades mina ögon och pulsen skenade. :rofl:
Sen var där massa prat och jag lugnade mig, sen satte allt fart igen :eek: Sen vet jag inte om jag bölade för deras/min kommande smärta eller om det var för att där kom en bebis. Troligen båda. :p

Jag känner att jag har lite att jobba med :rofl: :D

Det vore kanske nåt! Minns du hur de är med leveranstider? Det var 2 år sedan jag beställde därifrån sist och har ingen aning om hur jag upplevde dem då.

Kl
Nu slår jag och Alex till på en vagn av märket vi kom fram till vore det smidigaste för oss. 3500 och med snygg, neutral färgkombination (precis som vi diskuterat om). Mycket lägre kommer vi nog inte. De flesta går till för 4000-4500 idag. Hittade en vit för 3500 men det är alldeles fel färg. Tänk vad skitigt det lär bli. Den har legat ute länge dock så vi får se om det är för skicket eller för att det stod fel i rubriken :p

Jag beställde ju från tyska Bonprix, men de var i alla fall jättesnabba. Tog väl 2-3 dagar bara.

! Lite ironiskt efter att ha fött barn utan någon smärtlindring alls.

Jag fortsätter att rekommendera "Hypnobirthing" av M. Mongan!!

:rofl:
ja, men precis, min BM bara tittade på mig under lugg när jag låg där och kved igenom alla fem stygnen.... :o. inte så konstigt egentligen, jag hade ju inte tid att koncentrera mig på, andning o sånt när jag fått nåt så ljuvt som Dotra att ägna mig åt.. :love:

+Micks

Det var ju inte riktigt så illa som ni fick det att låta. Ungefär som jag väntat mig. Däremot har jag förbjudit Alex att kolla mig i skrevet under förlossningen (han brukar ta mina ord på allvar när jag ger honom såna regler) och med argumentet att jag gärna vill få ligga efteråt, när man blivit "normal" igen.

Däremot... Den ömheten när man är klar... Jag vet inte riktigt om jag vill vara med om det.. :o Man lär ju vara ganska öm efter den där muttmisshandeln...

Vad har du härdat dig med innan, din galning? :eek: :D

Kolla i skrevet varken får eller vill sambon göra, han håller sig vid huvudändan... :)

William är ett sådant namn för mig, som jag älskat sedan jag var 15-16år. Däremot känns det som att det går bort nu eftersom det ligger så otroligt hört på topplistan.
Alice är ett namn jag också älskar, det har visserligen inte hängt med så länge, men det går också bort eftersom det ligger så himla högt.

Jag är nog också lite sån - vill inte ha för populära namn. :) Molly ligger ju ganska högt just nu, men det namnet är tänkt till en eventuell lillasyster.
Ylva finns inte ens med på listan! :D

Pojknamn är knivigare. Har jättesvårt för att fastna vid något och just Vilgot gillade både sambon och jag, men det hinner kanske ändra sig tills/om vi väntar en pojk någon gång. :)

Jag har fått tre jobbpass på raken nu... Gjorde ett igår och nu är hela underredet trasigt! :cry: Det knakar och smäller när jag går och det gör ooont! Inte kul att behöva lyfta en massa tunga gamlingar idag och imorgon då... Skit. :(
Grym personalbrist är det också, vilket förvisso inte är mitt problem men ändå. Hur är ens chanserna för sjukskrivning när man går på AF och jobbar på timmar vid behov? Får inte några pengar från f-kassan (har ej a-kassa) och måste jag tacka nej till de pass jag får i månaden så får jag ju inte ett öre...

Oj vilken besvärlig sits. Sjukskriven måste du ju kunna bli om det finns behov. Risken är att du hamnar på lägsta ersättningen men det är ju mer än ingenting. Jobba gör man inte om man är sjuk eller skadad helt enkelt :)

Härdad? Mjo någon djurförlossning har man väl sett men liksom... Det är ju ett barn som ska ut genom hålet som kan vara trångt nog för en välutrustad man :p men det är ju total muttmisshandel det ser ut som :o

Kl
Jag måste ha ätit nåt konstigt, sista dagarna har jag blivit så jäkla gasig i magen så nu går det liksom inte att hålla god min längre :o Hur sjutton GÖR kungafamiljen för att slippa rubriker? Bänder upp arslet med nåt så det inte hörs? Jag förstår ingenting!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 390
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar