Vårföräldrar 2013! Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! Del 2

förresten måste jag bara skryta lite om min underbara sambo som lite då och då säger att jag är vacker och att han älskar mig och hur fin jag är osv... jag blir ju alldeles tårögd här där jag haltar runt i mina fula gråa ullbyxor, stor t-shirt och raggsockor :love:

Jag upplevde det inte som tungt med ringsjal alls, man lägger ut vikten jättefint. Fast jag bar bara insjalen första månaderna, sen blev det sele. Och det är inte besvärligt att knyta. :) Kolla Tradera, brukar vara tok-billiga...

Lewellyn: :love: naw vad gulligt av honom!

Senast ändrad:

Jag har hittils inte haft några problem med att rida direkt.. jag är bara lat.. nu var det visserligen ett tag sen så jag vet inte hur bra det skulle funka nu.. däremot brukar jag känna att jag vill "hålla fast" magen när jag är ute och går bara eftersom det känns som att den gungar upp och ner för att den är så stor :p
Däremot knakar det härligt i mitt bäcken när jag ex försöker vänta mig om i sängen. Eftersom magmusklerna är obefintliga och ryggen inte pallar med ordentligt, så sätter jag först ner fötterna, lyfter på rumpan (här kommer första knaket) och vrider rumpa och höft (här kommer nästa) och lägger mig på sidan för att sedan ligga kvar eller baxa mig upp ur sängen. Men det gör inte särskillt ont och det knakar även när jag inte är gravid fast inte i samma utsträckning.
Mitt bäcken är inte så snett vad jag vet, däremot är det felvinklat, jag putar liksom ut för mycket med rumpan mot vad man egentligen ska. Så om jag får in rumpan så pallar mitt bäcken med rätt mycket utan att det börjar göra riktigt ont. :)

Härligt att din karl är så uppmuntrande. :) Helt klart pluspoäng på den! :)

Haha! Kanske ska länka ditt inlägg till min sambo och se om han fattar galoppen :p Han säger mest gulliga saker om jag gnäller på att jag är tjock, otymplig osvosv. Knaskarl, det där med tankeläsning som sagt... ;)

Nja, tyngre lär det ju inte bli, jag tänker mer att all vikt hamnar på ena axeln vilket tvingar att man använder kroppen snett. Det är liksom inte särskillt ergonomiskt och bra för kroppen att dela vikten så. Men annars är jag positiv till ringsjalar, de känns så himla enkla och perfekta till amning!?

det där med ljuden känner jag igen, jag har mitt eget "back-beat" när jag tar mig upp och nedför trappen - knak-pang-kras-knak-pang-kras ;)

Jag håller med om att ringsjalen verkar perfekt till amning, tänk så skönt att inte behöva hålla upp bebben, eller att den till och med kan amma under tiden man pysslar med nåt annat? :) Eller är jag naiv nu? :angel:

Och japp - sambon har definitivt högt saldo på plus-kontot! :love:

Ungefär sådär brukar det låta om mig när jag vänder mig i sängen med fast jag kompletterar det ofta med "ajajajaj!". Trots detta, nu när jag inte har ridit på länge, hävar jag bestämt att mina fogar är det minsann inga större fel på! :grin:

Sist Maken kommenterae mitt utseende, häromkvällen, så kommenterademhan vilka kluvna hårtoppar jag har...:rofl:

men han är LÄTT ursäktad. :love:

jag har hört att ringsjal ska vara jättebra vid amning. jag har dock för stora boobs för att få till det.. :o

Jag klippte håret sist i december 2011 tror jag så det är med rätta man skulle konstatera sånt på mig ;)

Jag brukar konstatera att Alex har kluvna toppar i skägget :rofl: sen har hans huvudhår (?) inte sett en sax sedan 2005 eller nåt sånt så det är väl inte helt värt att kommentera. Jag brukar gotta mig åt utsikten från sängen när han klär på/av sig oavsett trots kluvna toppar i skägget ;) de syns ju inte på håll.

Jag tror att jag jämför mig med de riktiga problemen. Mina upplyser mig mest om att de finns och har åsikter om hur jag ska göra saker men jag har ju inga problem så länge jag tar till mig vad de säger, än så länge. Det mest intressanta är att om jag sitter skräddare eller med benen i kors (vilket BM sa att jag ska undvika) har jag mindre problem än om jag sitter som man ska med fötterna på golvet. Sitter jag med fötterna på golvet är det svårt att gå som folk de första kanske 5 meterna. Som "skräddare" eller med korslagda ben känns det till 99% inte alls när jag börjar röra mig.

haha jag är så van så jag har slutat oja mig utan koncentrerar mig mest på att få det överstökat så jag kan somna om ^^
Däremot stör jag mig mer på att magen har blivit så tung, så när jag ska byta sida och ongen glider över på andra sidan när magen dimper ner i madrassen, så tänjs ju leder/ligament/what ever ut i magen och det är en så ny smärta som jag inte är van vid så det reagerar jag mer på.

kl

Jag börjar verkligen bli kär i min bebis :love: Jag känner bara mer och mer värme inför henne, det känns lite konstigt eftersom det inte går att "ta på henne" eller sätta känslan på ett ansikte eller så. Jag har verkligen börjat längta efter henne och det känns som att hon är jätte långt borta och att jag aldrig träffat henne.. trotts att hon är så himla nära. Det är verkligen en underlig känsla. Hon hade lika gärna kunnat vara i typ.. afrika lixom... :p Det är verkligen en udda upplevelse :)

Jag klippte håret sist i december 2011 tror jag så det är med rätta man skulle konstatera sånt på mig ;)

hehe jag tror jag klippte mig 2005 - 2006 nån gång :angel:

Har dock spanat in en salong som har drop in så det blir till att gå in där nån dag när vi är i stan och vi har tid... när nu det blir :)

Jag tycker också det är bekvämt att sitta i skräddarställning, iaf tills knäna börjar göra ont. Benen i kors är däremot ingen höjdare.

Mitt nya problem, utöver frågeställningen "hur vänder man sig utan att det gör ont?" är ju att magen liksom glider ner på sniskan. Jag får palla upp den och likt förbaskat har jag ont i ryggen när jag vaknar. Det släpper lite när man kommer igång men så fort man sätter sig ner är det tillbaka. För några dagar sedan masserade Alex bort det värsta (det är ju bara muskelsmärtor som orsakar mitt ryggont) så nu är jag halvfungerande igen men vi får se hur länge det varar.

Kan du inte ligga på rygg då?
Min naprapat frågade mig idag "kan du ligga på rygg fortfarande?" "jaaaa absoluuuuut, det är inte tyngre än när hunden ligger på min mage och sover :D"

Åh jag är också helt kär i min unge. Det är supersvårt att föreställa sig hur de ska se ut så jag tänker mej bara en varm liten skrutt i sparkdräkt och så vet jag precis hur det känns att borra in näsan i en gelemjuk bebiskind och dra in den där bebisdoften :love:
Och så vet jag hur jäkla fort det går, det är bara ett par veckor de är sådär bebissmå, sen händer det så himla mycket. Alla faser är jättemysiga och både roliga och svåra på sina sätt men just nyföddfasen försvinner så fort igen.

:love: här är n till som är kääääär!!! i morse väckte han mig med n rejäl spark ...:love: längtar tills om några månader då jag sk sitta i mörkret med en liten pyttemänniska som låter så där... mm... :love: sjukt att längta efter amningen egentlign: konstant trött, mjölkstockning o grejer, men det är ju så mysigt... :love:

Jag kan inte somna på rygg, jag förstår inte varför :s Oavsett så vaknar jag i regel på sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 587
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 388
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025