Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nä vad läskigt att hon slutade andas :eek: Tur att ni upptäckte det.

Men varför barnakuten och inte neo som är mer experter på prematurer? Är inte ni fortfarande inskrivna där just för att sådant kan hända? Dina är ju fortfarande så små. Vi blir troligtvis utskrivna idag

Vaknade i morse av en hungrig, blöt, nedkissad, olycklig liten Tor som fick stå ut med blöj och klädbyte innan maten. Katastrof ;)

Tack... :)
Duschen lindrade jättebra! Satt där en halvtimma sen blev magen så uttorkad att jag höll på att klia sönder mig så nu sitter jag och sambo i soffan, dricker varm oboy och kollar lite tv. :)
Har fortfarande lite lindring efter duschen men värkarna börjar göra ondare igen så när de blir som värst på nytt så får jag väl återgå till duschen. :)

Vi är utskrivna från neo sen nästan 3v tillbaka.

Det här var lite annorlunda än andningsuppehållen på neo.. Då stängde hon liksom bara av o blev blå. Nu fick hon totalpanik och spände hela kroppen och blev totalt hysterisk när det släppte! Skitläskigt :(

Ja hon blev väldigt tagen och gick in i sig själv efteråt, vilket var anledningen att dom ville ha in oss..

Men usch vad läskigt pan, tur ni upptäckte det och att det ändå gick bra. Hoppas verkligen på att ni kan få vara vanlig svenssonfamilj snart!

Micks - uj jag hade inte stannat kvar hemma med så täta värkar men jag har ju iofs längre restid. Nu är det äntligen på riktigt!

:D nä jag tycker du är helcool, jag har ju gjort samma och det gick så bra så. Alltså ta det lugnt hemma under större delen tråk-görat...

vad man färgas av sina egna upplevelser.. ;) Hoppas du inte föder i farstun bara för att jag skriver så. ;)

Pan: fy och uscg! hoppas det går bra för Thyra!

Majola: ;) kalla våtservetter de bästa är... vi kallar skämtsamt skötbordet för uppvaket! :p

Ja, jag tycker ju att Micks sedan igar kvall beskriver ungefar timmen innan det ar dags att borja krysta!

Men åh, stackars lilla tjej :(

Micks, vad roligt att det är på gång, men hur ska det bli en vinterbebis nu hade du tänkt? ;) jag blir helt pirrig i magen fast det är din förlossning :p

Vinterbebisen får jag stå för... ;)

Tog sista omeprazolen nu i morse och tänker banne mig inte köpa fler så kotte får minsann checka ut i tid. I dag ligger storhandling på schemat - får se om bilåkande och vandrande i affärer sätter lite fart på det hela... Får mer sd och molvärk när jag rör på mig i alla fall, så kanske att det jobbar på då... Jag inbillar mig det iaf eftersom jag trots allt var 1 cm öppen i måndags. Det finns rulle att låna på stormarknaden dessutom ifall det skulle bli för mycket.

Heja micks!

*kl*

Heja Micks!
Snart har du också bebis på utsidan!

Ett tips när du sitter i soffan är att upp och gå med ganska täta mellanrum. Jag hade ungefär samma tider mellan mina värkar när jag ringde fl - när jag sen reste mig för att ta på mig så sjönk tiden med en hel minut bara för att jag kom upp och rörde mig :eek:
2-3 minuter mellan värkarna och så onda att jag inte klarade av att stå - då fick vi lite bråttom ;) (sen tog det mig iofs ytterligare 12 timmar innan ungen var ute så det behöver inte betyda att det är jättenära)

Pan: gud vad läskigt! Hoppas allt ser bra ut idag! :)

Duschen tog lite flr bra. Fick slumrat en timme. Välbehövligt! Men nu är det igång igen och jag vaggar runt här hemma :) nu får det sätta lite mera fart!

Vad är det här egentligen? Ska det avta nu när jag kämpat på så förbannat? :cry:

Det kommer snart igång igen. På fl när jag inte kom igång sa de att om kroppen får en paus kan det dra igång med mer styrka sen :)

Kl
Har precis varit på bvc. Alva föddes ju rätt stor för jag klassar 4330 som stort. Hon gick ner till ungefär 4000 och idag ligger hon på 4510 vilket ju är en ganska långsam viktökning. Hon blir 6 veckor i morgon. Gudars vad jag har nojat om det! Nåja, jag har fått höra att jag inte ska vara orolig (lätt gjort) men vi pratade lite mer om det idag, hur hon äter osv men tydligen händer det att barnen föds lite större och sen växer de lite långsammare sen. Alva är ju ganska slank i kroppen så nu tänker jag inte klandra mig själv mer :p hon går upp, men långsamt.

Mycket beröm för utvecklingen i alla fall :) roligt!

Oj, jag börjar inse att vår lille viktor nog har ökat i vikt rejält snabbt :D

Födelsevikt: 3440 g
2 dagar gammal: 3330 g
4 dagar gammal: 3540 g
9 dagar gammal: 3750 g

Börjar undra om det är grädde jag har i brösten kanske? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka