Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Starta om gör du inte, du har ju säkert öppnat dig en del under denna tiden och det stannar ju kvar :) Var glad för pausen och utnyttja den väl - energin lär behövas sen ;)

Ja, du har såklart rätt. Känns bara så snopet! :o
Men det är runt 10 minuter mellan, ibland lite längre. Jag passar på att slumra lite i soffan för att vagga runt får jag bara ont i fogarna av + att jag är jättetrött!

Älskade sambo står och fixar mat :love:
Och han är SÅ otålig! Nästan värre än vad jag själv är... ;)
Han verkar inte riktigt veta vad han ska pyssla med då inte ens hans älskade dataspel duger. :D

Haha, känner igen det där. Jocke for upp och tapetserade för att slippa se mig med de tidiga värkarna :rofl:

Försök sov, låter ju som om du inte kommer få göra det inatt ;)

De har kvittot i kassasystemet, ta med ett kontoutdrag som visar när ni betalade där (om du betalade med kort) så ska det vara lätt att byta babyvakten.

Här är det lite tvärtom, min bm nojar och jag försöker argumentera för att det inte är så farligt ändå... men jag vet ju att hon är extremt försiktig och skulle säga ifrån om det blev riktigt allvarligt.

Eftersom T inte gått upp något i vikt de senaste två dagarna (sedan senaste besöket) har vi nu fått till på måndag på oss. Då måste hon väga minst 3900 gram, annars ska jag kontakta vår barnläkare. Helst hade hon velat att jag gick redan idag, men jag tyckte att om man ser det över en längre period så ligger hon visserligen i underkant, men inte mycket under.

Ska erbjuda båda brösten vid varje amningstillfälle och ge flaska på nätterna tills dess. Operation julgris har startat.

Micks? Hallå?

Jag är glad att det bara är jag som nojar. Hade hon varit orolig skulle jag gå i bitar :p Alva har ju ökat men lååångsamt. Förra träffen var för 2 veckor sedan och då låg hon på 4370 så hon går upp, men långsamt. Innan det hade hon ju ökar 100g på 1.5 vecka.

Ser ju (peppar peppar) ut som om hon sluppit mina gener. Jag kan ju knappt titta på mat innan jag går upp flera kilo och hennes morfar vägde 5 kg när han föddes och höll sig runt 100-110kg så länge jag kan minnas :o när han var liten gick han upp före familjen, fyllde ett halvt glas med socker och resten med mjölk och drack upp och fyllde på tills sockret var slut. Tror att alla i vår familj har lite såna störda förhållanden till mat och godis vilket jag hoppas att Alva slipper.

Hur mycket "ska" de öka i vikt? Jag misstänker att man lär sig eftersom och när man väl har bebisen hos sig men just nu känns det verkligen som att jag har absolut noll koll på nånting alls :o hur ska det här gå egentligen?
Tur sambon har ett barn sedan innan iaf så han har lite mer koll än vad jag har :)

Micks - heja dig som kämpar på så här länge, jag hade nog blivit galen!

Här gav shoppingturen ingenting alls i kotteväg, förutom rejäl påfyllnad av frysbox och skafferi, saltstenar, hönsfoder, ett gäng kräkhanddukar och ett par kotte-badlakan... Nu blir det en tur till värdshuset för middag och sen är det bara att gå å lägga sig och inse att vi är på bf-dagen.

Ds huu vad läskigt det lät med socker och mjölk så!

Vet ni om "problemet" med lätt för sockerberoende och liknande i släkten är det ju lättare att lägga en bra grund och hålla koll på det för tösens del... Tänker jag mig i alla fall.

Hur mycket "ska" de öka i vikt? Jag misstänker att man lär sig eftersom och när man väl har bebisen hos sig men just nu känns det verkligen som att jag har absolut noll koll på nånting alls :o hur ska det här gå egentligen?
Tur sambon har ett barn sedan innan iaf så han har lite mer koll än vad jag har :)

Micks - heja dig som kämpar på så här länge, jag hade nog blivit galen!

Här gav shoppingturen ingenting alls i kotteväg, förutom rejäl påfyllnad av frysbox och skafferi, saltstenar, hönsfoder, ett gäng kräkhanddukar och ett par kotte-badlakan... Nu blir det en tur till värdshuset för middag och sen är det bara att gå å lägga sig och inse att vi är på bf-dagen.

Ca 20 gram om dagen eller 100-150 gram i veckan har man sagt till mig (även med sonen).

Jag är nog redan galen! :cool:
Det var så regelbundet och ont och BM på förlossningen sa till och med att vi var välkomna in om det kändes som att det inte funkade att vara hemma (och då var jag precis på gränsen)

Dusch och sen bara lade det av! :mad:
Ska det ens göra så? Var det bara förvärkar då? Gaaah... *besviken*

Usch vad tråkigt Micks! Svårt att se det som positivt antar jag, men det borde ju verkligen vara nära ändå. (Men förstår att det kvittar vad jag säger, du vill nog ha knodd NU :D ) Jag hade blivit tokbesviken om mitt bara stannat upp när man redan gått och haft ont så länge.

För att prata om något helt annat är jag lätt förälskad i min trikåsjal. Tova också, för den delen. Har ju testat ringsjalen innan, men tycker tjejen säckade ihop och mest såg ut som en säck potatis i den. Har en lånad babybjörn-sele men fick snabbt ont i axlar/ryggen av den, även om Tova trivdes i den.
Men trikåsjalen sitter ju behagligt över ryggen och Tova får mer stöd än i ringsjalen. Kanske vågar mig ut på längre promenader med sjal också, när jag känner mig lite säkrare på att flickebarnet inte ska trilla ut :D

Verkar långdraget det där O_o

Kl

Varit på sjukhuset idag och blivit utskrivna :) . Vägning, mätning, hörseltest, hb test och läkarundersökning är gjort. Allt såg bra ut förutom hb som fortfarande var något lågt så vi ska dit för ett nytt test om två veckor.

Apropå vikt om ni pratat om så måste jag skryta med att min lillplutt gått upp 240 gr sedan torsdag förra veckan :D

Och så har vi fått papper på Tors fullständiga namn så det är helt klart också :banana:

Det man kan göra är ju att äta bra mat, vänja in med grönsaker tidigt och, när hon blir lite äldre, informera om att man ska vara försiktig med socker och följderna av för mycket godis. Jag kommer ju inte göra som pappsen och köpa ett kilo lösviktsgodis en vanlig lördagkväll utan jag kommer nog försöka portionera i lite mindre skålar. Det är ju aldrig fel att äta bra mat och mindre mängd sötsaker.

Jag som var lite krallig som liten (har inte problem med övervikt idag då jag vet om problemen) vet ju att det var svårt att äta lagom och även det där med hur det var att inte vara smal och slank som de andra i skolan. Än idag minns man ju hur det lät bland barnen på lågstadiet liksom och jag var ändå inte jättetjock. Som min mamma sa när jag nämnde min oro: du vet ju om problemet och kommer att ha det i bakhuvudet.

En grej som är så tyyypiskt mig är ju att om det står godis framme eller ett bakverk för den delen så äter jag konstant tills jag antingen mår illa eller tills det är slut om jag inte håller mig i skinnet. Jag vet precis vilken temp jag ska koka knäck och kola så det (håll i er) blir lättare att äta fler på samma tid! :o men jag har ju lärt mig att hantera det väldigt bra nu men det tog låång tid. Jag var så löjligt stolt här för ett tag sedan för att det låg en chokladkaka i skafferiet som jag sett dagligen i flera veckors tid och trots extremt sug låtit bli :)

Tokbesviken är rätt ord!
Jag vet inte om de sätter igång nu igen eller om de bara jävlas, men de kommer lite tätare nu på nytt och gör successivt ondare. Så utan alltför mycket hopp vaggar jag runt här hemma.
Duschen vågar jag mig då INTE på igen utan nu går jag tills det inte håller längre och sen åker vi in ;)

Som svärmor sa: Du är väl ren nog eller???

Micks,

du kan ge dig på att det sätter igång igen. Förr eller senare kommer ungen ut på ett eller annat sätt.

Zews,

jag gillar min jättemycket också. Har fått en till lite "armling" som vill bli buren eller sitta i knäet mest hela tiden och jag har redan använt min jättemycket. Faktum är att jag ska sätta henne i den nu och gå ut och gödsla gräsmattan. Min man har tagit med storebror och åkt till Bauhaus, så jag har nästan barnledigt! Bara lillasyster är ju som en promenad i parken liksom.

Min man har tagit med storebror och åkt till Bauhaus, så jag har nästan barnledigt! Bara lillasyster är ju som en promenad i parken liksom.

Och där började jag fundera på om jag verkligen ska ha fler barn :o jag känner mig som om jag går runt i sirap hela tiden: långsam och seg. Nog är det tokmysigt med bebis men jag känner på mig att det nog blir rätt tungt att ha ett busfrö vid sidan också ;)

*kl*

Heja Micks! Du vet väl att det är uppdatering 1 gång i timmen som gäller nu? ;)

Sitter och skriver min förlossningsberättelse nu, det går långsamt och blir långt :o Finns intresset här att läsa den sen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka