Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Lite uppdatering.
Fick gjort ctg som såg bra ut och UL som också såg bra ut. Normal mängd vatten.
Sen gynundersökning... :crazy:

Verkade inte vara vattenavgång o tappen är helt omogen. Så nu är vi hemma och ska snart sova. Tur i oturen då det kanske hinner lugna ner sig på förlossningen.

Upplevde det förresten inte som negativt att de informerade om läget. Bm sa att skulle det verkligen va på gång just nu så skulle de lösa det såklart :)
Kul, drömde ju i början av graviditeten att jag fick föda på psykmottagningen som ligger våningen över eller ngt sånt :D

Värkarna gör ont nu iaf :)

Äsch då, men tur i oturen som sagt ändå om de nu hade fullt upp. Hoppas du får sova ett par timmarna då och att det kommer igång sen.

Ont pa riktigt alltsa, eller bara kulont? Hur langt har ni till sjukhuset? Jag laser med skrackblandad fascination om er som sitter/satt hemma med onda varkar. Det skulle jag aldrig vaga! Haller tummarna stenhart nu.

Tabea hade som tur var gatt upp 80-100 gram igar. Jag har hyrt en babyvag pa apoteket for att kunna halla koll nar bm inte kommer langre. Nu ar typiskt nog hela familjen forkyld och hon dricker samre igen pga snuvan... Fortsatter i alla fall att stodflaska pa natten da det ar svart att fa henne tillrackligt vaken att ammas ett helt mal.

Kl

Kan nån slänga hit den där svenssonkursen?? Vår familj är i desperat behov!

Inlagd på barnakuten med en thyra som två gånger ikväll "satt i halsen" och slutat andas .. Läkaren tror att hon haft slem i halsen som blockerat och att då dykreflexen satt in lite onödigt snabbt (vanligt just hos prematurer) men behåller oss över natten för observation. Det upptäcktes också att hennes hb var väldigt lågt. 65(!) vid första testet och 86 vid andra så nu hat dom skickat prov till labb för o få ett korrekt värde..

Det är kul nästan jämt o va oss :grin:

Micks hur gåre?!

Puh. Dags för kurs för er nu ja! Hoppasctyyra är bättre snart.

Jag har lyckats sova lite grann men vaknat genomsvettig. Värkarna kommer tätt och gör jäkligt ont men jag tänkte iaf försöka ta mig igenom natten här hemma.
Snart får jag nog gå upp och fortsätta i soffan för att inte väcka sambon. Gnnnh kan man ångra sig nu.? :(

Glömde svara på hur långt vi har - 20 minuter in tar det ungefär. :)
Och jag vill nog säga ont på riktigt för fyfan... och värre ska det bli :nailbiting:

Har förflyttat mig till soffan, men det var inte mycket bättre där...

Verkar var 4-5 minuter mellan nu. Tagit alvedon för att ta bort de värsta topparna men funderar på att ta en dusch också.

Eller, tar tillbaka det lite, nu har det gått 6 min sen senaste värkstarten

Oj, det verkar hända saker micks! Heja dig och trollet. Och vänta inte för länge med att väcka sambon.

Haha :)
Väntar lite till! ;) Känner ändå att jag kan stå ut med värkarna som det är nu. Har en nu när jag skriver och så länge jag kan skriva borde det vara okej? :angel:

Asch tycker bara att det ar ratt at dig om du far foda pa psyket istallet for forlossningen.

Så här har det sett ut nu när jag klockat en stund:
4:29
6:14
5:41
2:27
3:51
minuter mellan värkstarterna...

Lite smagalen i alla fall. Sager psykopaten som precis trakasserat sin bebis med kalla vatservietter ffor att fa den att vakna.

:D nä jag tycker du är helcool, jag har ju gjort samma och det gick så bra så. Alltså ta det lugnt hemma under större delen tråk-görat...

vad man färgas av sina egna upplevelser.. ;) Hoppas du inte föder i farstun bara för att jag skriver så. ;)

Pan: fy och uscg! hoppas det går bra för Thyra!

Majola: ;) kalla våtservetter de bästa är... vi kallar skämtsamt skötbordet för uppvaket! :p

Haha :D
Känner mig inte så cool just nu dock ;)

Men har ringt förlossningen och vi bestämde att jag blir hemma så länge jag orkar, ska duscha, fylla på med alvedon och jobba på...
Nu har jag dragit upp sambo också så han skulle hinna få i sig frukost och kaffe :) Själv slevar jag i mig flingor och fil för glatta livet när jag inte har en värk. :D

Känns bra att ha fått prata med förlossningen iaf!
Frågade aldrig om platsbristen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat