Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ja var glad att du går tiden ut! Sorry så fick man inte säga ;) men vi har bf imorgon och även om tjejerna varit hos oss i två mån redan så har vi bara agerat "skötare" eftersom dom bara precis börjat få lite kontakt och personligheter.. Är väldigt energikrävande att aldrig få något tillbaka som små leenden el att få möta deras blick efter så lång tid.. Så förutom den fysiska aspekten hade dom gärna fått stanna i magen tiden ut!

(Bara ytterligare en inblick utöver alla komplikationer det kan innebära att få prematurt)

Ja jag hade ju föredragit att få vänta litegrann i alla fall. Jag hann ju inte ens börja vänta. Tyckte det var ganska trevligt att vara gravid då.

Fast skulle nog varit lika otålig som er när det började närma sig :p

Håller med om att man bara känner sig som en skötare den första tiden med prematur. Känns inte riktigt som ens egen bebis när sjukhuset bestämmer hur allt ska vara. Framförallt när vi var på intensivsalen så hade vi kunnat vara som vem som helst i personalen

Kl
På tal om leenden och utveckling: jag har varit så ledsen för att Alva inte har sett glad ut. De är ju mest bara skrikiga eller ingenting alls eller vad man ska säga. Det är svårt att se vad de tycker och tänker i början tycker jag vilket gjort att jag varit rädd att hon ska vara ledsen eller ingenting alls i hela sitt liv. Störtlöjligt, jag vet! :o

Hur som haver, för 2 dagar sedan fick jag det första leendet som jag tänkte att "det där är inget ont i magen-leende!" Men så kom det inget mer. Igår kom ett till och då kände jag mig mer säker på att det var ett riktigt leende. Nu har jag precis suttit och sjungit visor med henne och tittat på omvärlden och nu är jag helt bombis på att det är riktiga leenden! Hon satt och smilade jättelänge och det är ju huuur gulligt som helst! :love:

blogger-image-213656688.jpg

I så fall är jag lika löjlig.

Väntar fortfarande på leende från Tor. Han är fyra månader om drygt en vecka och ännu ingenting. Möjligtvis lite en gång för några dagar sedan. Kan visserligen se när han är glad på ansiktsuttryck och kroppsspråk men inget leende :( . Längtar även efter att han ska börja skratta. Han har så söt röst så det skulle säkert vara helt bedårande.

Söt hon är Alva :love:

Ja verkligen... och med all uppståndelse som har varit här i tråden så blir man ju lätt ännu lite mer otålig eftersom "alla andra" ju sluppit vänta så länge... :)

Men exakt! :p Känns nästan lite fuskigt (nästan - för det är såklart aldrig kul med den oron som följer med en prematur)! ;)

Men nu hörni gick den berömda SLEMPROPPEN! :banana:
Och FY FAN så äckligt! :rofl:

Världens största, slemmigaste, gul-gröna SNORKLUMP :yuck:

Tack! Jag tycker såklart att hon är finast i världen :)

Är inte det med leendet ett exempel på det pan skrev om prematurers utveckling?

I föräldragruppen är det en kvinna som är ~40 år som har fått sitt tredje barn. De två första är i krogålder så det är väl en sladdis. Hur som helst, hon berättade att med första barnet var det lite.. Tänk Solsidans föräldragrupp där Anna tror att hennes dotter är underutvecklad för att hon inte gör ditt eller datt. I alla fall sa den där kvinnan då att hon var väldigt stressad över vad hennes barn gjorde och inte gjorde och påpekade att det tar olika tid. Alla barn lär sig le och prata tids nog. Förr eller senare sitter, står och går de också. Känn ingen stress.

Sen vet jag att just leendet och så småningom orden är en jäkla dryg väntan. Jag vill ju kunna höra vad mitt barn vill, vad är mer frustrerande än en ledsen bebis som inte vill någonting och som inte kan säga vad som är fel? Det är skitjobbigt! Men, tids nog lär hon sig nog att prata hon med, man får härda ut så länge.

Håller Tor också på och "pratar"? Undrar när de börjar säga ord men det är väl ett tag kvar kan jag tänka mig :p

Ja, det känns helt otroligt! Polletten börjar trilla ner nu liksom ;)

Haha ja varsågod! Jag äter stekta äggmackor med lös gula nu - favorit i vanliga fall men nu tar det fan emot! :rofl:

Kl till alla

Det har kanske inte låtit så men jag vill poängtera det igen... Jag är naturligtvis oerhört glad och framförallt lättad att jag faktiskt har fått gå tiden ut! Jag är tillräckligt orolig för att nåt ska vara eller gå fel med fullgången bebis. Jag skrev det i tidigare trådar och det stänmer fortfarande i allra högsta grad - jag är oerhört imponerad över er som har premisar och som klarar det så bra. Ni är så himla starka!

En vecka till eller två kommer kännas som en hel evighet förstås, men man vet ju att det finns ett slutdatum.

Haha det går framåt micks!

Jag vaknade precis... Igen. Jag la mig på soffan för att vila lite vid 10 och somnade visst till. Undrar hur mycket jag ska sova egentligen?

Jag sov MASSOR sista tiden :) bodde i sängen mer eller mindre. Minns att det var någon här som åt massor, jag sov i stället.

Sen är det ju så, det är bara skönt efteråt, när barnet är fött, att gå tiden ut. Är man inne i det är man (i alla fall jag) inte ett dugg glad :) både du och Micks är på upploppet nu :)

Skriver under på det, Lew! Så skönt att slippa oron som följer med premisar även om väntan är sjukt jobbig! Och ni som fått tidigt här i tråden är även jag djupt imponerad av! :)

Nu händer det lite till:
Mer av slemmis har kommit ut, den här gången är snorkråkan brunaktig och mer vätska samt blod har landat i trosskyddet. Ringde förlossningen som beordrade handdukstest och att jag skulle ringa tillbaka om en 3 timmar eller så - om det inte händer något mer vill säga. Hon tyckte inte jag skulle oroa mig över blodet, det hör nog till slemproppen.

Jag är lite för stressad och nervös för att avgöra hur värkarna kommer... Det konstanta molvärkandet finns där och gör något ondare. Inga klockrena värkar än iaf.
Uuuh.... Nu kom nerverna igång! :nailbiting:

Ååååh, men jag kan inte springa omkring med en handduk mellan benen - jag måste hinna duscha innan vi åker in ju! :eek:

Duscha nu och sen på med handduk? Heja dig, snart är det dags på riktigt!

Jag funderar lite över det där med värkarna jag också, molandet varierar i styrka hela tiden och ibland (senaste tre-fyra dagarna) är det 7-8 min mellan tydliga sd kombinerat med molvärk, men det går över efter några timmar och så ont som jag tycker det borde göra har det ju inte gjort... Men jag gissar att man märker när det är på riktigt...? Morsan har nog skrämt upp mig lite iofs som aldrig förstod att hon skulle åka in när jag föddes och gick hemma med vad hon trodde var förvärkar.

Ang väntan förresten så var vi ju så himla inställda på bebbe i slutet av april, ingen hade egentligen tagit bf-datumet på allvar...inte ens lökaren på mvc räknade med det. Så fastän det är först nu det egentligen är dags så känns det verkligen som att jag har gått en månad över redan. Stoet gick tre veckor över i somras också så jag är nog tillbaka i samma "hopplöshet" på nåt sätt. På nåt konstigt sätt har jag tänkt mig kotte som fullgången redan då...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat