Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kl

Hur har kvällen varit Micks?
Här har det bara varit samma gamla molvärk, med extra bonus i formav ryggvärk av att dammtorka och symaskina lite.

Faderskapspappren blev skrivna i dag i alla fall. Det kändes löjligt onödigt att vi behövde åka in en extra sväng (4mil enkel resa) för de fem minuter det tog men nu är det gjort i alla fall.

Skönt att ha det skrivet, även om jag förstår att det kändes onödigt. Nu är det "bara" för kotten och trollet att göra entré!

Jo, men det tar sig tror jag faktiskt. På kvällen hade jag regelbundna sammandragningar var 4-5 minut. 1-1, 5 minuter långa och några gjorde lite ont.
Inatt har jag sovit men vaknat av kraftiga SD. Alla har inte gjort ont och när de gjort ont har det varit rätt milt molande, men bara att jag vaknat av dem är ju hur positivt som helst! :)

De känns som att de kommer rätt ofta nu också. Så det är väl bara att hoppas att det blir värre :D

Gått framåt för dig under natten?

Åh, heja! Hoppas att det sätter fart nu. Här kommer en minidans för er båda två :banana::bump::banana:

Lew, känns verkligen löjligt att de inte kunde klämma in era fem minuter förra gången när ni var där. Mennu är det gjort iaf.

Klockade nu, lite oregelbundna - allt från 2,5 till 6 minuter mellan. Men massa molvärk och fler och fler av värkarna gör ont. :banana:

Äntligen! :banana: Då finns det hopp för oss också då ;)

Jag har sovit sååå gott hela natten, har inte ens varit uppe på toa. Jag börjar se bf passera förbi utan kotte....

Ja det finns nog hopp ändå! :D
Skönt att du fått sova! Även om det hade vart "trevligare" med värkar så behöver man ju ändå vilan :)
Jag var bara uppe på toa en gång inatt och samma igår - mot typ 5 toabesök i vanliga fall :crazy:

Ja fast mycket längre än så dröjer det ju inte i vilket fall som helst. Du har gått 40 veckor av Max 42 och de flesta barn kommer inom en vecka runt bf. Utom i denna tråden där hälften är prematurer då :D

För att väga upp statistiken så kanske jag går de där 3 veckorna över tiden som svärmor snackade om!? ;) :nailbiting:

Nej men det är nog på G nu...! :)

Jag tar och dansar lite för oss båda! Rörelse ska ju kunna sätta igång saker och ting har man hört... ;) :banana: :bump: :banana: :bump:

Ja det är sant :) Fast här kommer det nog dröja.

De har ju sagt och förberett mig på att kotte skulle komma för tidigt och att förlossningen går fort, så nu är jag inställd på att gå in i juni och att det tar typ 17 timmar... :angel: Jag försöker hålla mig sysselsatt i alla fall så jag inte bara ska gå och vänta.

Du skulle inte hamnat i den här tråden - det var nog dömt från start att vi skulle vara de som jämnade ut siffrorna en aning bland alla prematurer... :angel:

Ja verkligen... och med all uppståndelse som har varit här i tråden så blir man ju lätt ännu lite mer otålig eftersom "alla andra" ju sluppit vänta så länge... :)

Heja micks och trollet!

Lew: det där med att alla andra sluppit vänta kan jag skriva under på. Jag kände precis likadant! Samtidigt är jag nöjd med att ha en fullgången bebis för det har låtit som att det är mycket extra jobb med dem den första tiden :p

DS ja jag försöker tänka så, jag är ju jätteglad att vi har slupit hela prematur-oron och allt som kommer med det så klart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka