Sv: Vårföräldrar 2013! #5
Jag förstår hur du menar cirkus men vad jag förståe så jobbar t.ex lews sambo med omvårdnad också. Dvs kan inte bara sitta och "åka med" på jobbet som vissa kan. Jag tänker likadant som flera andra här, jobbar sambon väcker jag inte honom för att barnet skriker. Han har betalt för att vara på jobbet och göra det han ska, då förväntar man sig ju även att han faktiskt gör det medan jag har betalt för att ta hand om barnet. Sen när han kommer hem på kvällen kan man ju lämna över till honom ett par timmar innan han går i säng.
Jag "kan" inte, oavsett hur mycket jag vill, lämna lilltös till sambon en hel natt för jag vaknar likt förbaskat efter några få timmar (4-5) av att brösten spränger, däremot kan jag gå och lägga mig när han kommer hem så han tar över innan han går i säng. Då har man dragit ihop några timmars sammanhängande sömn och det är ju saksamma om sömnen är på natten eller på kvällen, dagen, morgonen /../.
Det man oavsett vad måste se upp med är ju att man inte får så lite sömn att man tappar kontrollen på sig själv. Det var jag rädd för innan jag bestämde mig för att börja samsova men då hade jag ju haft sömnbrist flera dagar. Nu är jag ganska övertygad om att det var lååångt kvar innan det gick så långt men jag började bli irriterad när det blev för mycket skrik osv. Hittar man inte en lösning kanske det är bättre att pappan kan ta ut någon dag då och då för att avlasta lite, om han nu inte kan vara på jobbet efter en sömnlös natt.
Zews: kan du inte lägga dig på soffan med bebis och bulla upp med kuddar eller ställ intill bordet så ingen av er kan ramla ner när/om du somnar? Då kan du ju hitta en bra position att liggamma också så tösen är nöjd menar jag.
Pan: din karl är väl hemma ett tag till så ni kan hjälpas åt? Det kanske funkar att ta en bebis var och lägga sig i olika rum en natt om det är så att någon av dem bara vill vara med dig t.ex?