Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Eller gör som jag och sätt dig vid symaskinen mitt i natten? :angel:

Är så uppe i varv att jag inte alls kunde somna, men nu efter lite sömnad och en kopp te ska jag göra ett nytt försök. Håller tumme för att det plötsligt sätter igång hos dig Micks!

Gaaah! Det som plötsligt satt igång är extrem foglossning! Jag kan knappt röra mig och ngn sömn inatt har det inte varit tal om. :crazy:
Kan inte minnas att jag ansträngt mig överdrivet heller... skjut mig?

DS: ja måtte det vara hormonpåslag som du säger och att det betyder att det är på gång snart!
Lew: håller såklart tummarna för dig också!

Ajaj att det bara kom foglossning så där...? Jag är sååå tacksam att jag har sluppit besvär med fogarna i alla fall.

Här var det molvärk, stramande i ljumskar och allmänt rent obehag hela kvällen fram tills jag äntligen somnade i går. När jag vaknade var det borta, riktigt skönt - fram tills jag hade varit på toa. Då satte det igång igen så nu sitter jag här med molvärk igen.

Ja, eller jag vaknade med det igår :( Knaprar alvedon idag så får vi se om det vill ge med sig något.
Hoppas molvärken innebär att det går framåt nu! Har också lite molvärk just nu, men inte så mycket.

BF idag.

Det var det första jag tänkte när jag vaknade - i dag är det Micksbebis-dag! Tror jag har drömt om den här tråden också men minns inget konkret.... :)

Lite förvånande också att vi bara ör två kvar och inte en enda sommar-bebis än... Fast det är en som jag faktiskt skulle unna att tränga sig före efter att ha läst tråden i dag. Heja oss nu, ut med kotte och troll innan helgen!

Jag hade tänkt sätta Elitloppet på inspelningstimer men gör nig inte det än... Nu tänker jag fokusera positivt och räkna med att vara hemma igen tills dess ;)

Haha, ja jo, min första tanke också, konstigt nog ;)
Men jag är nog lite gladare idag även om det inte låter så. Ska försöka få det att hålla i sig. :)

Ja, det är lite konstigt! Men ja, henne unnar jag också att tränga sig före - fast jag blir ju inte ledsen om Troll kommer så snart som möjligt såklart! :devil:
Ja, nu måste kotte och troll faktiskt rappa på lite! :banana:

Kl

Hua vilken helvetesnatt.. Båda tjejerna vaknade 02 med magknip och har sen vägrat sova annat än på mig.. Försök parera två små kottar utan att tappa el lägga sig på samtidigt som man ska ligga utan att behöva amputera lemmar av blodbrist och samtidigt ska dom ha det skönt.. (El ja, åtminstone kunna andas dom med..) tillslut somnade iaf freya tvärs över magen så jag kunde lägga thyra över tutten och långt om länge kunde jag kasa ner båda två vid sidan om mig bara för o inse att det blev ingen plats över till mig så fick krypa ihop till en boll i fotänden med hunden.. Fick 30 min sömn innan dom vaknade o va hungriga och nu har samma procedur börjat om med freya.. Tack o lov somnade thyra i pölen..

Andreas ska på besiktning av huset nu kl9 så har försökt låta stackarn sova så han är vaken nog att ta in vad som sägs..

Idag ska det inhandlas lemolac!

Oh fy… Och jag som just gnällde över att Tova velat amma varannan timme hela natten, jag kanske inte ska klaga :D
Men hon är lite rolig, hon gnäller och knorrar om käk men så fort hon kommer till bröstet och får i sig lite så somnar hon. Jag är rätt borta på natten också så jag somnar ju nästan också, och det vill jag egentligen inte. Men idag har hon iaf somnat i vagnen under promenaden, bra av henne.

Men jag är väldigt väldigt glad att det bara var en knodd i magen… :angel:

*kl*

Herregud vad ni skriver! :D Jag hinner ju med alls längre.

Micks och Lew: Hoppas verkligen att det sätter igång för er snart - den där sista väntan är hemsk...

Här hemma går allt bra - vi har nog lyckats få en lyxbebis *ta i trä*. Äter, sover och skiter :D Skriker/gnäller max 20 min om dagen - och då räknar jag högt.
Han har dock lite magknip så nu har jag börjat plocka bort all mjölk från min mat (jag tål ju egentligen det inte heller så... *host* ), så får vi se om det blir bättre.
Igår tog vi sovmorgon och käkade frukost kl 11, idag fick vi gå upp lite i tid tyckte vi så då blev det frukost halv 10. ;) Hoppas det fortsätter vara såhär haha :D

Ska under veckan försöka sätta mig och skriva ihop min förlossningsberättelse innan jag glömmer för mycket.

Jag fick sovmorgon idag! :) kl. 8 vaknade jag. Nu sitter jag och väntar på att Alva ska ha ätit klart. Då ska vi kamma till oss lite och åka till stallet (min plan). Kissen hade kräkts över vardagsrumsgolvet (problem med hårbollar :( )så jag skulle behöva städa men nöjde mig med att torka upp det så städar jag senare. Hoppas att det går bättre med stallplanerna idag.

Jag tycker det är jättejobbigt att försöka sova med en bebis på magen - hur tusan får du plats med två? :eek: :D

Dom är inte så stora ;) :p

Än... ;)

Kl
Sitter i stallet och matar bebis. Hög tid att tvätta kläder kan man säga. Inga rena brallor, ingen ren bh och inga rena inlägg. Har plockat fram renaste bh:n och en kökshandduk i stället för inlägg och så har jag ett par kräkiga pyjamasbrallor på mig. Alva däremot har rena, matchande kläder och allt. Man får priotitera ;)

Säger som min medryttare när hon kom till stallet med termobrallor som var helt trasiga: det är ju bara vi tre här! Och syftade på mig, stallägaren (hennes sambo räknades visst inte in) och sig själv. Minuterna senare kom stallägarens exsambo som har häst här tillsammans med en tjej och även 2 till skulle pyssla om ett föl :rofl:

Det bästa med bebisar vet du väl, är att iiiiiingen tänker på hur Du ser ut, alka ser Alva! ;)

Knapplån

Efter att ha läst lite i sjal-tråden får jag uppfattningen att i stort sett alla sover med sina ungar i sängen, är det verkligen så? Är jag bara lyckligt lottad (?) med en Tova som sover i sin vagga? Det kan vara efter amning vid 4-5-snåret som hon kan ha svårt att somna i vaggan, då får hon tryna i sängen en stund.
Jag tycker naturligtvis det är tokmysigt att sniffa bebis när jag sover, men de korta stunder jag sover med Tova när sover jag ap-kasst. Vågar inte röra mig knappt, skulle nog bli zombie på nolltid om hon sov hela nätterna jämte…

Jag tror man lär sig lita på sina instinkter tillslut att man inte rullar över dom.. Inatt sov jag rött kass med freya liggandes tätt inpå min högersida men det var för hon hade näsan intryckt i min rangplats så vågade inte lita på att hon kunde syersätta sig :D o vågade inte flytta monstret heller om hon skulle vakna ;)

Alva sover i vår säng men alltid på yttersidan. Jag har vaknat ett par gånger av att sambon vänder sig i sängen faaaarligt nära Alva så jag har fått rädda situationen i sista sekunden. Hon hamnar i mitten vid sista amningen när jag är mer vaken. Stora anledningen till att hon sover i vår säng är nog att jag föredrar att bara ge henne bröstet så jag själv kan somna om. Det var jobbigt första dagarna (då somnade jag ju av misstag), sen gav jag upp att försöka lägga tillbaka henne :) sover alltid vänd mot henne eller på rygg dock. Med ryggen mot henne är jag rädd att jag glömmer av mig.

Än... ;)

Kl
Sitter i stallet och matar bebis. Hög tid att tvätta kläder kan man säga. Inga rena brallor, ingen ren bh och inga rena inlägg. Har plockat fram renaste bh:n och en kökshandduk i stället för inlägg och så har jag ett par kräkiga pyjamasbrallor på mig. Alva däremot har rena, matchande kläder och allt. Man får priotitera ;)

Säger som min medryttare när hon kom till stallet med termobrallor som var helt trasiga: det är ju bara vi tre här! Och syftade på mig, stallägaren (hennes sambo räknades visst inte in) och sig själv. Minuterna senare kom stallägarens exsambo som har häst här tillsammans med en tjej och även 2 till skulle pyssla om ett föl :rofl:

Haha, här är det samma tvättsituation! Linnea och Nils är alltid hela o rena, medan jag själv slafsar runt i helt hemska och ofta nerkräkta kläder. Har helt enkelt inte tillräckligt mycket att välja på som sitter bekvämt mtp att allt blir nerkräkt inom en timme efter att jag bytt kläder :crazy:

När vi ska iväg någonstans har jag alltid med mig 1-2 ombyten för barnen, men inte för mig själv (som oftast får mest kräk på kläderna...).

Idag kom Linneas ID-kort, fotot ser verkligen roligt ut. Min tumme syns i ena hörnet från när jag försökte hålla upp henne. Kul att det är giltigt i fem år med ett bebisfoto :D I mitten av juni bär det av till Sverige, ska bli kul!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix