Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Pflegemilch antar jag är någon rengöringsmjölk? "Pflegt, schützt und reinigt mild".

Vårdande mjölk/lotion
"vårdar, skyddar och rengör milt"

Gesichtscreme "Pflegt, schützt und spendet Feuchtigkeit". Någon fuktighetskräm?

Ansiktskräm
"vårdar, skyddar och ger fukt"

Tyskarna är tokiga i Weleda (Och globuli och örtteer! Jag fick t.o.m. globuli under förlossnigen som smärtlindring. Hjälpte inte ett dugg, men jag tog emot allt de ville stoppa i mig!)

Jag sover med en mjuk bh och amningsinlägg. Det räcker oftast, om jag har tyginlägg händer det att det mjölkar igenom men inte så att sängen översvämmas.

På dagtid amnings-bh och inlägg (nästan alltid tyg). Idag när vi kom hem från lekplatsen (tre timmar efter amning) så hade det dock läckt igenom på båda sidorna... T dricker för det mesta bara från ett bröst, så då pumpade jag ur andra sidan efter matningen för att det över huvud taget skulle löna sig att byta om.

Tyskarna är tokiga i Weleda (Och globuli och örtteer! Jag fick t.o.m. globuli under förlossnigen som smärtlindring. Hjälpte inte ett dugg, men jag tog emot allt de ville stoppa i mig!)

Hihi, samma med schweizarna :D har smittat lite på mig, har numera också några flaskor globuli i skåpet och kör weleda (eftersom det är det 'naturligaste' man kan köpa på vårt Coop där vi alltid handlar). De flesta weleda-produkter tycker jag dock luktar rätt skumt, men börjar vänja mig. Te utan te i tycker jag är super eftersom jag egentligen inte gillar te...

Jobbigt att hon inte gått upp så mycket och att du måste amma efter schema :( Hoppas att det blir bättre snart! Linnea gick ju ner för mycket i början och sen inte upp så snabbt, så vi fick stanna extra på BB och var tvungen att amma minst var fjärde timme. Hon behövde mer än två veckor på sig att komma tillbaka till födelsevikten (två veckor angavs som en 'regel').

Jag ammar förresten också bara ena sidan varje gång. Ser lite roligt ut när man blir helt osymmetrisk efter amning, men ganska praktiskt om de får i sig tillräckligt ändå.

Fy vad jobbigt för dig! Jag oroade mig för Alva som börjat sacka i viktuppgången (sista vikten var +100g på 1,5 vecka) och då äter hon ändå konstant känns det som, förutom nattetid då tack och lov. Ett tag sov hon 4-5 timmar men det är nere på 3-4 timmar i sträck. Det var förra besöket när hon var ungefär 4 veckor som hon passerat födelsevikten. Gick ner ungefär 300g efter födseln.

Födelsevikt: 3980 g
Utskrivning 2 dagar gammal: 3680 g
U2, läkarundersökning 6 dagar gammal: 3620 g
11 dagar: 3750 g

Tycker inte att det är så farligt egentligen, hon går nog upp i vikt i skutt snarare än kontinuerligt.

Tycker inte heller det ser så farligt ut?

Till mig sa de:

* OK att förlora 10% av födelsevikten
* Återfå födelsevikten efter 2v
* gå upp 130-180 g i veckan de första tre månaderna
* dubbla födelsevikten efter 6 mån

*knapp*

Morgonens närvarokoll nu då,
Micks? - HÄR (med troll på insidan)!
Lew?

:D

Jodå, kotte är på samma ställe än. Inte minsta antydan till några förändringar heller, molvärken kommer och år men den har jag slutat fundera över. Bm-besök i eftermiddag, förbereder mig redan nu på besvikelsen över att det lär se ut som för två veckor sedan med fixerad kotte men stängd utgång. Det ör ju mors dag på söndag och jag har bf på lördag så kotte kommer väl tidigast måndag då gissar jag.

Man kan fira mors dag en annan dag också :) fira när kotte har kommit vetja! Jag tar min sista spruta på mors dag så der blir mitt firande, att det är över alltså.

Kl
Vilken morgon! Alva har varit missnöjd mest hela tiden. Inte hjälpt med mat, vägrat sova etc. Det enda som funkade var att gå runt och titta på omvärlden så jag har försökt roa nyfiken bebbe medan jag själv halvsovit :o värst var att jag är så morgontrött numer att jag vinglar så jag är rädd att ramla med tösabiten i famnen.

Här är det också ett stycke missnöjt flickebarn. Inte ens vagnen som brukar vara ett säkert kort funkar idag. Men vi ska iväg till BVC sen så jag hoppas innerligt att hon somnar i babyskyddet. Annars blir det en lång resa in till stan...

Åh vad jobbigt att ha saker planerade då. Nu har hon ju nöjt sig min tös.

Kl
Åh, jag är på g att koka här... För:devil: telefonförsäljare! Ringde en kille från Viasat och ville att jag skulle få ett extra kanalpaket och jag sa klart och tydligt måååånga gånger att jag inte ville förlänga abonnemanget i 24 månader till då det kortet ligger hos min bror som ska ta över det. Detta spelades även in. Det spelades dessutom in att jag skulle få en bekräftelse på det som jag väntat på och iom att jag inte fick bekräftelsen tänkte jag att det kanske inte gick igenom iom att han inte fick förlänga abonnemanget. Tro tusan att han gjort det ändå nu när jag ringde och kollade och nu är jag försenad att ångra mig! :mad: Trevliga tjejen i kundtjänst skulle lyssna på filen igen och se om hon kan ändra det så jag väntar på att hon ringer upp. Hoppas verkligen det, annars kommer hon inte gå under benämningen trevlig längre ;)

Tips! Om hon oxå säger att du inte får ångra de du tecknat, o är 100 på att du inte gått med på någon förlängning, så be att få ljudfilen mailad till dig. Oftast vill dom ibte de men du som kund har rätt att själv få lyssna på den :)
Tyvärr är telegongörsäljare listiga o nämner de dom måste nämna i ljudinspelningen utan att kunden har uppfattat de..
/En f.d telesäljare :)

En karl ringde upp och lyssnade på filen. Han gjorde klart att han inte gillar filen alls då den är jättemärklig. Även att han förstår mig. Sen försvann han en stund (pratade med kollega?) men återkom och meddelade att han inte kunde göra något men erbjöd sig att skicka filen så ska jag bara ta mod till mig att ta itu med det hela, vilken väg jag nu ska gå... Nu har jag fått horn! Jag var så förbannad att jag höll på att bryta ihop totalt efter samtalet.

Vilka jädra idioter!!! :devil: :mad: Nej du, såna "försäljare" jag inte jag heller mycket för. Förstår att du är förbannad!

Tråkigt att höra Lew... :( Samma är det för mig, hade molvärk nu på morgonen och även inatt men ingenting annat. BF imorgon... :(

Rejält OT men herrejävlar! Man HÄPNAR! Ljudfilen har inte ens med samtalet om bindningstiderna och bekräftelsen jag vet att vi drog! Nu är det krig! Undrar hur man får tag på Viasats höjdare... De ska få sig en omgång för inkompetent personal...

Vi fick sova ordentligt i natt.

Gick och la oss vid elva. Sambo var uppe och matade vid två och jag vid fem. Sedan fick vi sova till halv tio :D

Blev svalt och skönt hemma under natten också

Jo, ångerrätt i 14 dagar men det hade jag tydligen passerat. Jag räknade ju kallt med att det inte gick igenom iom att bekräftelsen saknas och skulle bara bekräfta min misstanke men tiden hade tydligen passerat. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka