Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Det var ju hockey!

Nu har vi dessutom hästarna i delar av sommarhagarna med storbal att äta på så nu är det sista absoluta måstet avklarat innan kotte kommer :) Mata och släppa ut hundar kan grannen göra men kan inte med att be gamla människor fodra fyra hästar också.

Lite molvärk i dag med men verkligen inte som i går när det var konstant ett helt dygn. Helt sjukt varmt här fortfarande och jag svettas som en gris. Nu blir det vila på soffan ett tag och sen symaskinsdags i köket när solen har slutat steka in genom fönstret :)

Ah, tro tusan att jag missade hockeyn. Jag tänkte ju kolla finalerna i alla fall men det är en match till i mörrn.

Ja den andra kollar jag på nu :) ser ut som att jag vill att de möter USA, de ligger ju i totalt underläge hittills.

Då är vi två!
Ingenting inatt heller... Men jag sov till nu - helt otroligt! :eek:

Och jag fick sova ända till fem.... :angel:

Jag har suttit nån timme vid symaskinen och så pajjade matningen :( Jag har iofs en maskin till men jag ville ju använda den här! :(

Galet varmt i dag med (ska inte klaga) så jag håller mig inomhus nu under de varmaste timmarna minsann... Frågan är ju bara vad jag ska roa mig med nu när jag inte kan sy mer. Jag har inte ro att läsa böcker, knäna skriker om jag lägger mig stilla på soffan och för ont för att städa, putsa fönster osv. Några ideer?

Man är sååå mysig varje gång man vaknar nu för tiden! Iom att bh+inlägg (även bh+kökshandduk) är plaskblött av mjölk varje morgon när man vaknar är det ju sova på 4-vikt handduk jag kör med. Det gör att hela brösten är fullt med intorkad mjölk.

Hur lyckas ni andra? Klarar ni er från läcka från bh:n eller har ni nåt smart tips att komma med?

Jag har som plan att äta glass och bara ta det lugnt jag! :angel:
För nu har jag minsann städat upp i hela köket (bombnedslag)! Och ätit frukost... och har molvärk.
Tanken är att vi ska städa i sovrummet också och plocka in spjälsängen dit. :)

Inatt fick katterna sova utestängda från sovrummet för första gången och det gick förvånansvärt bra! Var säker på att det skulle skrikas och krafsas hela natten men det var bara Heike som började klättra på nätet (nätdörr) vid 5 imorse och han fick en dusch av blomsprutan... :angel:
Kanske därför jag sov så gott inatt - inga katter som störde! :love:

Hääärligt! :D
Jag går ju runt och småläcker redan, men inte såna mängder (än) som tur är. :p
Har inga tips alls tyvärr! Eller.... finns ju såna där käcka påsklämmor? :angel: :rofl:

Oj, så mycket läcker inte jag. Räcker med bh med inlägg. Däremot var det ena bröstet som väckte mig häromnatten när Tova sovit 5 timmar. Trodde nästan jag fått mjölkstockning i vänster för det var enormt och stenhårt! Fick väcka tösen som löste problemet åt mig...
Men hon har blivit lite lat (eller mätt..) för ofta orkar hon inte med båda brösten under samma amning, vilket resulterar i att ett bröst alltid är större än det andra. Börjar snart gå lätt krökt, i cirklar... :D

Jag förstår inte varför jag läcker så mycket nattetid för det händer ju inte på dagarna. Visst kan det läcka en del dagtid med men inte så jag går runt och är plaskblöt mest hela tiden. Kanske ligger lite konstigt på nätterna så jag pressar ut innehållet? :p

Är det inte så att det rinner till fortare under natten eller har jag drömt?
Jag fullkomligt dränker viktor med mjölk nattetid, släpper han taget så är det som en galen vattenspridare!
Gör av med hur många inlägg som helst :p

Hur privata är ni andra med amning förresten?
Här verkar folk tro att bara för att man har barn så är brösten helt plötsligt till för allmän beskådan… Några bekanta som kom på besök ville jag inte ha i soffan när jag ammade, utan bad maken att servera dom kaffe på verandan, så skulle jag komma ut med flickan när hon var klar - men det godtogs inte. Hela familjen stormade in och kröp i stort sett upp i knät på mig… Kul när flickan släpper bröstet och man ska rapa henne och byta bröst. Jag har aldrig skyltat med mina bröst innan och är inte jättesugen på att göra det nu heller. Jag har svårt nog för att mamma eller svärmor sitter och glor när man ammar, men det är ändå mer okej.

Jag är väl inte den som är den egentligen. Vad har jag som ingen annan sett förut (säger hon som satte sig och pinkade vid en busshållplats i industriområdet i Barkarby och kryssade fingrarna för att polisen inte skulle komma... Nöden har ingen lag när man är gravid). Sen är ju min tös väldigt snuttig och jag skulle inte hinna se folk om jag gått undan varje gång det ska ammas. I stället har jag lärt mig att man kan skyla sig lite. T.ex inte flytta tröjan mer än nödvändigt, täcka med en filt eller sjal etc. Det finns små knep att ta till ;) sen tycker jag att du har all rätt att fräsa ifrån om du inte vill ha publik. När sambons syster med partner samt pappa var här gick jag faktiskt undan och la mig i sovrummet. Jag var inte ett dugg sugen på att ha publik då :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka