Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jag lider med er som inte får sova. Jag tyckte itne att det var något problem med första barnet, men den här gången ville jag mest dö av trötthet första veckan efter förlossningen.

Nu har vi istället det motsatta problemet. Gullstrumpan sover hela nätter fast hon bara är tio dagar. Och det är inte ens önskvärt eftersom hon gått upp lite långsamt i vikt... Ammade vi 00:30 igår, vaknade själv vid 5 och hämtade henne. Frsökte sedan amma hela morgonen, men hon bara sov och sov. Först vid åtta ville hon ha frukost! :crazy: Alldeles för länge för en sådan liten. Viska väga henne imorgon igen och kolla läget innan vi börjar hetsa upp oss, tyckte barnmorskan.

Jag fick akupunktur idag igen. I magen och i småtårna, vilket är direkt vidrigt. Det känns ungefär som om hon sticker in i skelettet. Ultraljudet var visserligen ok, det verkar inte finnas några rester kvar i livmodern, men i övrigt händer det inte så mycket på den fronten.

Storebror är forsatt snäll mot henne, men man märker att han börjar bli lite avundsjuk nu. Han kommer som ett skott så fort jag ska amma och vill också sitta i i knäet. Men det kan man ju leva med.

Just nu sover båda barnen och maken är och köper däck, så jag njuter av en stunds absolut lugn och ro! (Ska passa på att göra mina bäckenbottenövningar och lägga mig en stund)

Här är det intressanta att antalet timmar på natten får jag faktiskt ihop men likt förbaskat är jag som en disktrasa, så otroligt trött och seg :p jag har ju för det mesta Alva i sängen för att slippa vakna helt när hon är hungrig men jag vet inte, möjligt att jag sover rätt kass ändå för hon sover ju ändå några timmar i stöten.

På ett sätt skulle jag ju gärna lämna henne till sambon en natt i helgen för att få sova ordentligt men problemet när man helammar och har rätt sjysst produktion är ju att man vaknar samma tider av att det spränger i tuttarna. Jag roar mig med att inte göra ett smack på dagarna i stället. Bor mer eller mindre i sängen och sover när jag kan somna.

Jag tror det kan vara amningen som gör att man är så satans trött? Jag sover typ tio timmar om nätterna och om jag är igång och gör normala saker om dagarna så är jag helt slut när Olle kommer hem.

Jag bodde också i sovrummet i typ tre veckor. Det var så himla skönt när man kände sig tillräckligt on track för att orka gå ner i köket för ett längre ärende än att hämta frukosten eller lunchen jag förberett dagen innan ^^

Jag kände mig ju ganska fit for fight första tiden men nu kommer det ikapp. Kanske kan vara amningen, jag vet inte alls. Jag kan säga som så att jag på ett sätt längtar tills jag inte (hel)ammar längre. Just det där att det inte bara är jag som sitter på käket utan att man ibland kan lämna ifrån sig det hela utan att tuttarna exploderar. Samtidigt har det ju en charm, att man får mycket "gratis" närhet etc.

Jag måste lära mig att sova middag igen men jag somnar inte lika lätt på dagarna som innan. Bara jag kommer in i det igen piggnar jag nog till. Jag känner mig ganska säker på att jag inte har lust att gå med på fler besök förrän jag börjar piggna till i alla fall. Det tar sån energi att låtsas vara pigg och social. Det är väl nackdelen med att det bor familj så nära, det är nån som vill komma och bebisgosa hela tiden ;)

När jag tänker efter var jag nog piggare innan mjölkstockningen och efter det har det bara dalat. Intressant!

Har mvc-besök om ett par veckor i alla fall. Kanske kan be dem kolla järnvärdet för att utesluta sånt bekymmer.

*knapp*

Hemma igen och mitt järnvärde har gått upp från 105 till 118 så nu har jag lov att bara äta en niferex om dagen! :banana:

Trollet är jäääättefixerat och jääättelångt ner nu och S/F-måttet ligger på 41 cm, dvs långt över översta strecket på kurvan! :eek: Vad är det för jättebebis jag går och bär på? Kommer vi behöva byta ut alla kläder innan hon ens hunnit bära dem? :(

Barnmorskan hojtade iaf åt magen att nu får det minsann vara dags! Hoppas Troll lyssnade ;)

Vet inte om jag kanske missat, men har du fått göra tillväxtUL?
Låter ju ändå som att kotten är hyfsat på väg ut? :)

Nope, inget tillväxtUL, och BM har inte sagt något om det heller. Hur långt över brukar man få vara för att göra det? :)
Ja jag hoppas verkligen det! Hon sa att det är jättebra att jag har en massa molvärk och så, det betyder iaf att något händer även om det kanske dröjer ännu. :)

Jag har heller inte riktigt ro att lägga mig på dagarna. Om storebror är vaken så vill jag ju vara med honom, och annars är det ju enda chansen att få något gjort...

Nu har hon sovit fyra timmar igen och jag får henne verkligen inte så vaken att hon vill dricka.

/Majola, a.k.a Niagara...

Åh vad jag hoppas att det snart sätter igång för dig! Vi ska väl ändå inte behöva kånka runt så här i en evighet ;)

Nä en evighet hoppas jag på att slippa i alla fall... Vecka 40 i morrn minsann, det hade jag banne mig aldrig trott! :)

Bilen är städad, ett par krukväxter omplanterade och nu ligger jag i soffan och tittar på eurovision sen i går med magen full av flintastek och avocadosallad *burp*

Just ja, molvärken har fortsatt hela dagen och en del stramande ner i ljumskarna med, skitont gör det men det är ju bara nån sekund det också.

Senast ändrad:

*knapp*

Hemma igen och mitt järnvärde har gått upp från 105 till 118 så nu har jag lov att bara äta en niferex om dagen! :banana:

Trollet är jäääättefixerat och jääättelångt ner nu och S/F-måttet ligger på 41 cm, dvs långt över översta strecket på kurvan! :eek: Vad är det för jättebebis jag går och bär på? Kommer vi behöva byta ut alla kläder innan hon ens hunnit bära dem? :(

Barnmorskan hojtade iaf åt magen att nu får det minsann vara dags! Hoppas Troll lyssnade ;)

Det låter ju bra!
Men vilka skillnader det kan kan vara!

Jag har bm-besök på måndag jag, men min kotte var ju rejält långt ner och så fixerad det går att vara redan för två veckor sen... Ska bli intressant att se mitt sf-mått då... Sist hade det vuxit från 33 till 34 cm ;)

Hehe ska bli spännande att jämföra mått och vikt på ungarna sen också när magarna skiljer så :D

Ja verkligen! :) Det har inte varit tal om TUL här heller förresten, så det kan ju verkligen skilja sig åt och ändå vara normalt :)

Bildbombar er lite lätt!

8747174257_1f98da9c45.jpg

8747172895_a28013c5cd.jpg

8747170843_4070109425_c.jpg

8748292066_fd6c38b85b_c.jpg

Senast ändrad:

Ja det är verkligen en rejäl kula! Har för mig att du pratade om bowlingklot tidigare, men nu ser det mer ut som en medicinboll :p Hoppas att trollet lyssnade på BM och kommer ut snart.

kl
Lurigt att hon inte verkar så hungrig, Majola. Men kanske hon får i sig tillräckligt när hon väl dricker? Bara att vänta och se vad hon väger imorgon antar jag.

Jag är också zombietrött, men det funkar tyvärr inte att slappa/sova på dagarna eftersom storebror ska passas/lekas med också. Han är ganska kreativ när det gäller att skapa kaos när jag ammar och inte känner för att rusa upp hela tiden och hindra honom... Men ibland kommer han och vill vara med och gosa också. Det känns ganska jobbigt att inte kunna ägna sig åt honom så mycket som förut, ibland måste han helt enkelt vänta. De dagar när Linnea kräver mycket uppmärksamhet tycker han att det är litet tråkigt :(

Ja det är verkligen en rejäl kula! Har för mig att du pratade om bowlingklot tidigare, men nu ser det mer ut som en medicinboll :p Hoppas att trollet lyssnade på BM och kommer ut snart.

Ja men medicinboll är nog en rätt bra beskrivning nu ja... :angel:

---
Usch, pappa håller fortfarande på och pratar om att det måste vara tvillingar och han är helt övertygad om att det är så... lyssnar inte alls när jag säger att det inte finns en chans (risk) och att BM på mvc samt på ultraljudet nog har mer koll än honom...

Jag blir faktiskt lite less och irriterad. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka