Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Man får hoppas! :) bor ni i bostadsrätt eller hyresrätt nu idag?

Kl
Hm, jag fick nyss ett problem. Vår nya soffa har kommit så vi ska hämta den inom ett par dagar. Jag har inte sett till att bli av med den nuvarande. Någon som vet någon som kan tänkas vilja hämta en 3-sitssoffa i Solna? :p tänkte lägga ut den i en såndär fb-grupp för folk som har lite ont om pengar. Bortskänkes mot avhämtning eller nåt.

Grattis till huset pan! Jag har missat om du har visat det här eller inte men hoppas ni kan flytta in så snart ni önskar och att ni ska trivas :)

Låter som en bra idé med soffan, finns säkert nån som kan behöva :)

Vi bor i hyresrätt idag, 3mån uppsägning men bor precis vid campus så borde inte bli några problem o bli av med en tvåa nu precis innan skolan sätter igång ;)

Grattis till huset Pan! äntligen! haha, ert husletande har nästan varit som en graviditet det med! ;)

DS: skänk absolut bort soffan! Det finns massa människor med behov där ute..!

Ja jag tänker ju inte slänga den i förta taget. Så jäkla omständigt att konka ut den och leta upp en återvinning...

Sitter på balkongen och njuter av det fina vädret. :)
Gäller att passa på!
Trollet fick en kusin inatt med, om bara trollet själv vill titta ut snart!

Va roligt pan! Grattis! Hoppas ni kommer trivas!

Btw, hade min kompis över i förrgår med hennes kotte som föddes 25/3. Jag fick ansvaret över båda medans hon sprang på toa... jag satt där med två ungar i soffan och att bara få upp båda i knät samtidigt när dom började knorra var ett jäkla projekt :D haha, då tänkte jag på dig som alltid har två!.. jag var rätt nöjd när hon kom tillbaka från toaletten ^^

---
Inget Troll här, men en sjuhelsikes molvärk i magen. Främst på morgonen när jag går upp så jag tror det har med trycket från trollet att göra eller nåt, för den kommer inte i samband med värkar - den är ihållande. Som grym mensvärk ungefär. :cool:

Precis så där hade jag på eftermiddagen dagen innan hon kom! Det är bara en tidsfråga nu, Micks. Stå ut! Jag knorrade om att det ju inte var riktiga värkar, men sedan kom det igång (och det med besked).

@Pan: Jag gillar huset! Tror att det kan bli jättefräscht och funktionellt med lite renovering.

Doh... Kollade nyss konsertlistan från grönan. Om exakt en vecka spelar Sabaton som jag gärna vill se, hade hoppats att de spelar mycket senare, typ om ett par månader i alla fall. Är det ens möjligt? Jag orkar ju knappt kliva ur sängen...

Åh, jag hoppas verkligen att det blir något sånt här med! För jag börjar änna bli mer och mer övertygad om att det blir en vinterbebis det här... :angel: :rofl:
Fint, varmt och soligt väder kanske lockar fram henne nu? :D

Grattis till husköpet Pan! Ser ut att bli jättebra :) Hoppas att ni kan flytta in tidigare, men annars går tiden fort nu i sommar.

Låter som en bra plan att skänka bort soffan, DS. Om du inte hittar någon privatperson kanske myrorna eller så vill ha den? Tror att de kan hämta också, men vet inte om det är gratis.

Vet inte om molvärk är ett tecken Micks och Lew, men hoppas det! Känns orättvist att ni fortfarande väntar... Jag har ju gått miste om det där att gå och vänta och undra när man ska åka in. Känns lite trist, faktiskt, även om ni gärna skulle slippa det nu. Första gången gick vattnet pang bom (7,5 v innan BF) när jag låg och sov och nu andra gången var det ju planerat för igångsättning. Och någon trea blir det nog inte för oss även om vi ursprungligen velat ha en till. Börjar bli för gamla nu!

Igår fick jag ringsjalen som jag köpt rätt spontant för jag hoppades att det skulle gå lätt att amma i. Insåg först efter att jag köpt den att många tycker att det är lite krångligt. Ser ju så lätt ut på youtube! Har iaf lyckats halvt om halvt (såg dock ej ut som på videon ;)) två gånger, sen kräktes hon ner alltihop. Får se om den torkar till ikväll, då ska Linnea och jag på svensk tjejkväll. Blir vår första utekväll. Är lite nervös för att hon ska kräka ner något olämpligt. Får hålla mig borta från soffor och heltäckningsmattor!

Molvärken har jag inte funderat över så mycket egentligen, däremot de här attack-smärtorna som bara håller i sig nån sekund och svider till som bara den... Det kommer nästan bara när jag sitter upp så nånting åt rätt håll lär det vara i allafall, även om jag räknar med att det dröjer.

I dag har jag haft förvärkar igen, de har varit försvunna några dagar.

Leia - ja på så sätt känns det ändå bra att faktiskt få vara med om hela graviditeten ända tillvslutet så att säga. Jag räknade ju inte alls med det men nu när jag har accepterat att det tar den tid det tar så känns det helt ok. Det blir inga fler kottar för mig om jag får bestämma så på så sätt är det ju skönt att ha gjort allt :)

Pan - jättefint hus! Jag gillar uteplatsen :)

I morrn ska vi städa ur bilen och sätta in babyskyddet i alla fall, så vi inte glömmer det när det väl är dags sen.

Senast ändrad:

Myrorna brukar hämta gratis förresten, jag tycker också det är en bra ide att ge bort istället för att kasta.

Jag tänker ju inte betala för att bli av med den oavsett så jag gör ett försök i fb-gruppen och annars kollar jag med myrorna. De kanske kan hämta när de tömmer klädcontainern...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka