Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Å vad romantiskt! :( Näe fy för graviditet, men resultatet är ju makalöst!

Majola: huuu låter inge kul men bra att de kollar upp ordentligt!

Kl

Har idag varit inne på familjerätten och skrivit på papper om faderskap. Äntligen. Det är alldeles för sent men vi har så fullt upp med annat så det har inte blivit av. Tor följde med i sele och skötte sig utmärkt. Sov hela tiden och charmade alla tanter :p Han är ju så liiiten

Och så har vi äntligen bestämt andra namn och efternamn. Andranamnet blir Vilhelm som finns i släkten på sambos sida och så får han även sambos efternamn. Tanken från början var att jag skulle ta min pappas efternamn utöver det jag redan har och så skulle Tor få det eftersom sambos efternamn är så tråkigt vanligt. Mitt slutar nämligen på dotter och det kan ju inte Tor heta. Men det vart så krångligt och tar tid så det får bli såhär istället. Det blir bra det med.

Och apropå namn och fler bebisar så har vi redan namn klara till nästa bebis även om vi inte bestämt om det blir någon mer :o :D . Men jag är sugen och var det redan under graviditeten och blev ännu mer när Tor kom. Jag missade ju hela tre månader och en förlossning. Jag vill uppleva det. Men kommer naturligtvis vara livrädd för att bli sjuk igen. Och ja det blir nog om ca tre år för nästa här med i så fall. Så ni får väl hojta till när det börjar bli dags för tillverkning så kanske jag hänger på ;)

Vilken fin bild på honom! Vad har han för storlek i kläderna han har på bilden? De ser ju jätte stora ut ^^

Ang vad jag klär lilltrollan i när jag bär, så har jag själv funderat på det och har precis köpt två mjukisoveraller från kappahl (newbie) som jag älskar! Köpte två storlekar för stort och drar på utanför kläderna. Vinteroverallerna har ju vart för varma nu och dessa har vart jätte bra! Eg hade bara en behövts men jag tyckte hon kunde slippa lukta ko ute på stan så det blev en blå och en rosa ;) sen ett par extra strumpor.
Jag har kört med solhatt i selen för solens skull och insekter har jag inte märkt av några, iaf inga elaka, typ mygg, så det har jag inte funderat på än.

Förresten ska jag vara ärlig och säga att jag inte är helt hundra på om selen kommer funka med min trasiga rygg. Tycker att mitt bäcken vinklades fel när jag bar idag, så jag hamnar mer som i svank än som när man "drar svansen mellan benen" och jag blev rätt öm och stel. Det kanske är en vanesak som jag kan jobba på. Det är ju inte selens fel utan min muppiga rygg.

Micks: älskar dina dåliga ordvitsar :love:

Kl
Jag vill gärna ha en bäse till, helst nu.. Fast gärna utan att vara preggo.. De tar ju sån tid!! ;) jag kan nog tänka mig ett helt fotbollslag!!!.. Hon är ju så fin!! :love: fast.. Olle vill vänta typ tre år den stollen!

Jag har nu påbörjat projekt öka mjölkproduktionen. Pumpar efter varje amning så nu har jag verkligen fullt upp. Försöker dricka massa vatten när jag kommer ihåg då jag är så dålig på det.

En nackdel med pumpningen är att det än så länge blir mindre mjölk till nästa amning vilket inte Tor är nöjd med. Men produktionen måste öka om det ska fungera. Redan innan var han inte nöjd och kunde amma mellan 40 - 60 min och ändå vara hungrig. Efter en stund släpper han taget och skriker. Stackarn. Är lite orolig att det beror på att han blivit flaskmatad en del och blivit bortskämd. Men tror egentligen mest på att produktionen och flödet i brösten har blivit så dåligt. Märker det även när jag pumpar. Jag kan i alla fall inte ta bort flaskan helt eftersom min mjölk definitivt inte räcker till.

Får hoppas min plan fungerar. Annars blir det att fasa över till ersättning så småningom. Som tur är har jag i alla fall kunnat ge honom bröstmjölk under den mest kritiska tiden. Och den har varit bra för hans mage.

Kläderna på bilden är storlek 50. Det kommer han nog kunna ha ett tag till :) . Tur att jag fått massa i den storleken av mina kusiner.

De där mjukisoverallerna har jag kikat lite på nätet och tänkt att det skulle vara bra ute i sele. Men har bara sett vit. Ljusblått hade ju varit fint. Kanske skulle ut i affären och kika.

Kikat på solhatt också men inte hittat tillräckligt liten. Funderar på små solglasögon men tror ju de också är för stora.
Här finns redan massa mygg även om det inte är så många mitt på dagen.

Tråkigt att selen inte känns helt bra. Kanske blir bättre om du kan bära på ryggen sedan. Eller så behöver du som sagt vänja dig. Eller så är du helt enkelt inte gjord för att bära :(

Å tänk att han är "äldst" i tråden och har storlek 50!

Ja minst sagt! Sambo såg lite rädd ut där en stund :( Nu får det gärna vara dags snart.

Det där med namn... :o Alva har två förnamn eller vad man säger. Det är så långt vi har kommit. Efternamnet... Ja, varje gång jag tar upp det säger sambon "jag var mer traditionell än vad jag trodde, jag vill ju att vi har samma namn allihop!". Inte tusan kan han säga vad han vill att hon heter i efternamn! :mad: inte heller friar han så vi kan byta till samma. Jag är dessutom inte helt säker på att jag vill byta efternamn. Jag är en typisk "Hallin" så som alla hallinare i min släkt. Dessutom är vi snart inga kvar med det efternamnet då folk gifter sig och byter. Egentligen hade jag velat att Alva tog det namnet med men så ser det inte ut nu. Å andra sidan är inte sambons namn jättevanligt heller. Jag hade aaaaldrig velat ge varken mig eller dottern ett son-namn (Andersson, Eriksson etc) iom det antalet sådana som redan finns.

Haha jag älskar också ordvitsar så kör på bara :)

10 dagar till bf i dag och allt känns precis som de senaste tre veckorna även i dag. Underbart väder ute så jag ska försöka vara ute och så lite fröer tänkte jag.

Ds ni kan ju sätta Hallin som mellannamn också om jag minns rätt?

Vi ska försöka komma oss iväg till familjerätten i veckan vi också och ordna med faderskapet äntligen, det borde vara gjort redan egentligen eftersom sambon ska ta föräldraledigt direkt från början.

Ds ni kan ju sätta Hallin som mellannamn också om jag minns rätt?

Fast barnen kan väl inte ha det? Utan för dem måste man välja ett av namnen. Fast det kanske har ändrats.

När vi gifte oss (för 3,5 år sen) kändes det viktigt för mig att behålla mitt efternamn eftersom jag hetat så hela livet. Min man ville också behålla sitt (och här i konservativa Schweiz hade folk nog tyckt man varit konstig annars). Så jag la till hans efternamn efter mitt. I praktiken säger alla Frau K till mig (som innan). Barnen heter som min man. Så här i efterhand kan jag känna ibland att jag vill heta samma som resten av familjen. Men inte tillräckligt mycket för att kolla om man kan byta.

Jo men man kan lägga båda föräldrarnas namn men det ena blir då ett mellannamn helt enkelt.

Hoho, jag är också lite noggran med att namn ska klinga bra ihop, eller så.

Det var ju gubben som första började tjata om barn här, för några år sedan, då var mitt krav att vi var gifta först. Inte bara för namnens skull, men delvis :D
Bytte gärna bort mitt gamla Johansson...

Jag börjar undra om min konsumtion av djungelvrål under graviditeten kan ha påverkat min dotter? Jag föreslog att vi skulle ange det som mellannamn, Tova Djungelvrål. Hon har sina perioder, gullegrisen...

solvind mitt bästa mjölkökningsknep är att amma tre tuttar varje måltid. höger-vänster-höger, paus på en timme minst sen vänster-höger-vänster. för mej tar det ca 5 dagar att öka produktionen men bara 2 att minska på den.

idag ska vi på babymassage på bvc, jättetrevligt.

Mysigt med massage! Det pratade vår BVC-sköterska om också, får se om vi hör något om när det blir.

Tova är lite torr i huden, främst på benen, kan man smörja med babyolja? Vet inte om maken hade för lite olja i badet sist.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka