Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Grattis till sel-köpet, du blir säkert nöjd! Är ju så skönt att kunna bära och ha händerna fria :)

Jag har ju burit fram tills nu också, först i sjal men tyckte den va så jobbig att knyta och gick över till ärvda BBs men fick så ont i ryggen eftersom jag bär så mycket så nu var det dags att uppdatera :)
Bär du mycket?

Åååh grattis! :)

Apollo: jag har också varit i butik o provat runt idag och fastnade också mest för ergobaby men såg när jag skulle gå att den hette sport ochvhurvhsgvskriver fanns en modell till men då var jag för trött och stressad så orkade inte gå till (den otrevliga) personalen och fråga.. Vilken har du? O vet du skillnaden?

Vill gärna prova manducan med men finns inte i butik här..

Grattis!! :)

Vägde Viktor idag och han hade gått upp 280 g på 5 dagar och väger nu 4380 g :D jack gick upp 500 g i veckan ett tag så det blir kul att se :)
4 cm har han växt på 2 v med!

Idag var vi på BVC och tjejerna väger nu 2430 och 2780 :) thyra har spurtat iväg nu i veckan och har gått upp ca 300g sen förra måndagen. Freya har varit lite stökig med maten och kräkts en del så hon hade "bara" gått upp 200g.

Det där med bilder är svårt! Ville i början inte lägga ut så mkt bilder på dom på fejan, inte för jag är restriktiv med var dom hamnar (tror inte nån vill ha mina mobilkassa bilder..) men just för jag sett/hört så många gnälla o snacka skit om folk som matar ut bilder på sina barn på fb.. "H*n e så tjatig med sin fula unge, vem bryr sig?" Så jag väljer lite var jag lägger ut bilder på dom, tex i vissa grupper och här bryr jag mig inte så mkt för er litar jag ju på och "smygisar" här har ingen behållning av mina bilder osv..

Man vill ju visa upp sina hjärtan :love: jag är löjligt stolt över mina små pärlor :D

kl

Ang bilder på internet så har vi valt att inte publicera bilder. Jag har lagt ut några bilder där hennes ansikte inte visas helt eller alls dock. Jag har en gång i tiden varit VÄLDIGT öppen på internet och publicerat hiskeligt mycket bilder och skrivit väldigt mycket privata grejer.. nu känns det dock som att jag inte vill att folk ska kunna hitta hur mycket information om mig som helst. VARFÖR ska andra veta vad jag åt till frukost osv? Jag är rätt trött på hela snok-konceptet facebook faktiskt innebär.. för det är ju lätt det det mest används till. Folk kanske inte tänker "nu ska jag snoka" men helt klart att man snurrar runt bland folk och ser vad de har för sig trotts att man eg inte bryr sig om dem. Jag förstår inte riktigt varför och funderar också på vad det kan komma att ha för konsekvenser i framtiden? Det är ju redan ett faktum att arbetsgivare googlar sina ev blivande anställda som ett komplement till en anställningsintervju. Hur kommer det utvecklas i framtiden? Kommer det kunna vara en nackdel för Olivia att det ligger ute massa bilder på henne? Risken är för stor att det kan bli en nackdel, och den risken känns betydligt större än att det ev skulle vara en nackdel att det inte finns bilder publicerade.

Bra beskrivet, det är precis så jag också tänker! Man vet ju inte hur mycket det kommer googlas etc i framtiden när kotte växer upp och jag vill inte lämna ut hela hans eller hennes liv redan från start.

ska se om jag får med allt här nu...

GRATTIS VILSE!!!! :banana: Äntligen!

Solvind - Grattis till borttagandet av sonden, det är ett stort steg i ett litet liv! :love:

Pan - kolla in på sjalbarn, där finns ett underforum med "ambassadörer" som har selar osv hemma som man kan träffa och få prova innan man köper. Det verkar finnas överallt i hela landet, till och med här uppe om jag har förstått det hela rätt!

Zews och wtf - härligt att det fungerar bra med amningen, jag har noll koll på hur mycket de brukar växa och öka i vikt men jag förstår ju av de andra här att det där är bra jobbat :)

Jag fick hem en Mei Tai i dag, och jag är suuupernöjd! Jag tog hem en för att kolla kvalitet osv innan jag eventuellt tar hem fler för att sälja på en marknad vi kanske åker på i sommar.

Annars är det nog dags att redan nu leta rätt på en svalare sjal än den tricot slen jag har, tycker den känns tjock och varm och har ju inte ens kotte att bära på i den ännu.

*kl*

Som ni gissat så snusar jag bebis nu :D
Kl 6.45 morse fick vi en liten pojke på 53 cm och 3440 g :)

Uppdaterar mer senare, just nu är jag för trött :)

GRATTIS! :love: :banana:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet,en pojke-Cody född 2013-03-15
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet - Alva född 2013-04-13
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet - Linnea född 2013-04-03
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet - Pojke född 2013-04-28
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka - Tabea Jasmin född 2013-05-07
8:e Vilse, 1a barnet - Pojke född 2013-05-13
10:e Zewz 1a barnet - Tova född 2013-04-27
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

Apollo: jag har också varit i butik o provat runt idag och fastnade också mest för ergobaby men såg när jag skulle gå att den hette sport ochvhurvhsgvskriver fanns en modell till men då var jag för trött och stressad så orkade inte gå till (den otrevliga) personalen och fråga.. Vilken har du? O vet du skillnaden?

Vill gärna prova manducan med men finns inte i butik här..

Den jag har heter performance.. eller hur det stavas ^^ Jag har ingen aning om vad det är för skillnad på dem tyvärr. Men när jag googlade lite snabbt så verkar det vara mer tyger på sporten, kanske blir den då varmare? Performancen verkar designad för att vara just svalare.
Jag fick den och prognae rek i bärtråden och när jag kom till butiken så provade jag de två samt att hon tyckte jag skulle prova manducan efter att jag beskrivit mina behov. Något som var lätt att knäppa på och av, något som gick att vara aktiv med, hittils har jag ju jagat hästar och får, mjölkat lamm och skött diverse sysslor på gården. Sjalen var för meckig att knyta och jag fick skitont i ryggen av BBn.

Hur som helst. Manducan kändes för plåttrig typ. Hon tyckte jag skulle ha ryggbanden korsade bakom ryggen och det blev knöligt att knäppa. Säkert en vanesak dock.
Prgognaen kändes ok, satt bra och hade sin braiga ventilationsficka. Däremot var axelbanden så tjocka framtill, vid mina nyckelben att de kändes lite i vägen och som att de kunde bli rätt svettiga.
När jag fick på mig ergon så föll det bara på plats. Känner knappt av bäse när hon sitter i den, det som gör att jag känner av henne är att den lilla fickan med luvan såfall är lite knölig, men det går nog att vika noggrannare och få ner. Men tygerna känns tunna och hela selen känns väldigt slimmad. Den är lätt att knäppa på, och bäse godkände den genom att somna på mindre än en minut. Denna kommer även Olle (med hans stora mage) kunna använda. Vet inte om de hade funkat med de andra, det kollade jag inte, men vi har Olika BBs av den anledningen. Jag som inte är någon biff får dock pula undan lite remmar när jag bär på magen, men det har jag inga problem med.

Ja, ska man bära mycket är ju en ergonomisk sele verkligen att föredra :) Sjal kan jag tycka är mysigt att ha hemma, men jag är inte så haj på den att jag väljer att ha med den om vi ska iväg. Bär inte så himla mycket nu, bar storasyster massor dock, hon hade mycket större närhetsbehov. Vi får väl se hur det utvecklar sig, Sixten gillar dock vagnen betydligt mer än sin syster så just nu har jag ett mindre behov av att bära :)

så här ser den ut förresten
MEI_TAI_3_in_1_Baby_font_b_Carrier_b_font_Front.jpg

*kl*

Grattis Vilse! Hoppas att ni mar bra allihop.

Jag har ocksa en Ergobaby och ar jattenojd med den. Annu sa lange har jag bara burit Tabea i min Amazonas-trika-historia dock.

Barnlakarbesok idag. Hon gick igennom u.a. Nu vager hon 3630 gram mot 3980 nar hon foddes vilket ar ok. Han tyckte dock att hon kunde ata lite oftare. Det tycker jag och bm ocksa men ungskrallet vagrar ju att oppna munnen om hon inte ar hungrig.

Japp, bara micks och jag kvar nu ju! I den här takten lär jag väl bli den i tråden som inte får fira mors dag i år heller... :angel:

Det som kändes som om det närmade sig för en vecka sen är som bortblåst nu. Kan inte sova i natt heller, där fick jag igen för att jag sov hela 9 timmar i går natt!

Grattis till lilla sonen :)

Då är han inte så mycket större än vad Tor är nu. Liten och söt

Och här är en bild utan tejp och sond

image.jpg

Är så van att se honom med tejpen att det blir lite samma känsla som när någon rakat av sig skägget. Lite naket :D . Men oerhört gulligt :love:

Fler som är uppe o nattmatar ser jag :p

Så söt han är! :love: och det är ju som du säger ett annat utseende utan tejp, den döljer så mkt..

Vad roligt att du hittade den perfekta selen :) .

Måste fråga. Vad har du på Olivia när du är ute i sele på gården?

Jag har fortfarande inte vågat vara ute med Tor i annat än vagn. Det är varmt i solen men kallt i vinden och blåser ganska lätt här. Och så gillar han inte att få sol i ögonen och har inte skydd mot det i selen. Och hur skyddar man mot insekterna när de sitter i sele?

Hade ju varit trevligt att kunna ta med honom ut när man lunchfodrar hästar och annat småpyssel där det är bökigt att släpa fram vagnen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka