Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Nattmatning här också! Eller nu räknas det kanske som frukost? Makens alarm startade just...

När jag är ute med L i sjalen har jag på henne samma kläder som inne, men ser till att hon har tossor på fötterna. Tycker det blir rätt varmt ändå. Huvudet har hon innanför, men blir ju en glipa, så jag håller mig i skuggan så gott det går. Annars har jag en bomullsduk över som solskydd.

Jag är inte superhaj på sjalen, men tycker att det börjar funka hyfsat. Amma tycker jag dock är ganska meckigt. Blir alltid för löst eller för hårt och jag tycker det är svårt att justera när hon väl ligger i. Du ammar både i trikå- och ringsjal, eller? Vilket tycker du är lättast? Jag har bara en trikåsjal ännu så länge.

Kl
Apollo, kul att du hittat en sele som du är nöjd med! Blir lite sugen jag med. Har en gammal BB som jag inte gillar, har inte använt den till L ännu.

Angående foton på nätet så är jag lite efter och använder inte instagram :o På fb lägger jag upp bilder ibland, men postar öht taget sällan. Tänkte lägga till er som vänner (heter Lena K G om ni undrar vem det är). Är inte jätteorolig för att bilder på barnen när de åker kälke etc skulle vara ett problem för dem senare i livet, men postar inga utlämnande bilder. För att dela foton och filmer med närmaste familjen använder jag DropBox.

Kl fem räknar i alla fall jag som natt. Även om vissa mystiska människor fått för sig att det är morgon då.

Ja i sjalen är de ju mer skyddade än i sele så då skulle jag också ha samma kläder som inne. Min hjärna kom inte på förrän igår att man kunde gå ut med sjalen :o :meh: :D . Gäller bara att Tor är på rätt sjalåkarhumör. Han tycker den är bra att sova i. Men om han är vaken så vill han ha huvudet fritt och sitta och titta men klarar inte att hålla det själv så där ger selen mer fritt men ändå stöd.

Angående amning i sjal så tycker jag långsjalen är enklast att få till det bra. Men håller med om att det är krångligt att få till knytningen. I ringsjalen blir han mest ihopknögglad och benen hamnar i konstig vinkel. Konstigt nog känns han för stor för att ligga i den. Och så håller han på och sprattlar.

Enklast tycker jag är att amma i den gamla babybjörnen. Bara att hasa ner och plocka fram bröstet och sedan spänna åt igen när det är klart

Aha, då får jag kanske testa babybjörnen då. Vore bra att vara mobil och ha åtminstone en hand fri om man är ute med storebror (sen tycker jag iofs att det är skönare att sitta, men vore bra att ha möjligheten).

Vilken söt liten en! :)

Vilse: stort grattis! Hoppas att allt gick bra.

Kl
Jag har upptäckt Alvas intresse för saker som låter. Hon har en nalle som spelar trudilutter så det är kanske dags att hitta en plats åt Monstret (min boombox) så vi kan lyssna på musik hela dagarna, jag och Alva :)

*knapp*

Äh... jag kommer nog vara gravid resten av livet... :cool:
Inte ett enda tecken, knappt ens några icke-onda förvärkar... :arghh:

Jag vet precis hur det känns! :) för inte jättemånga veckor sedan satt jag på tunnelbanan och grinade för att jag var så less på allt men det kom ett barn här med till slut :)

Äh, du är säkert fortfarande gravid du också och gick iväg och kattnappade en knodd i ren desperation... :angel:

Haha! Sååå barnkär är jag inte ;) jag äääälskar mitt eget barn och tycker om vissa andras (främst släkten) men mina barn - andras ungar stämmer väl överens med mig :)

Och ärligt talat, jag går redan och funderar på när jag ska bli gravid igen. Jag känner mig ju snuvad på förlossningen iom att det blev akutsnitt och jag vill gärna genomgå åtminstone en "riktig" förlossning ;)

Hahaha, åh nä, ingen idé att försöka tuta i mig att det finns ett slut på eländet! ;) :rofl:

Oj, du är galen! Hahaha :D

Ett år är precis lagom! :love: ;)

jag känner mig grymt snuvad på sen här graviditeten. Fruktansvärt hur det var.. i natt vaknade jag av en mardröm där jag var gravid och låg i sängen och inte kom upp....
Jag skulle GÄRNA ha ett barn till, nu när jag vet hur det är att inte "bara" ha ett. Det kommer dock aldrig hända, känns som en stor sorg men jag försöker tänka vilken tur jag haft ändå som fått två så fina/friska ungar och haft två toppenförlossningar.
Jag ska boka tid för sterilisering bara jag hel-ammat färdigt så jag kan vara borta en heldag ..

Fast visst är det liiiiite sjukt att man ens tänker tanken med tanke på vad jävla jobbigt det är att vara preggo?! ;)
Ni som ska ha igen i framtiden får väl snacka ihop er så det blir samma årstid, den här "gruppen" är ju störtskön! ;-D

Förstår att det känns drygt. Nu hör jag ju till skaran som absolut inte gillar att vara gravid även om jag inte hade i närheten av så jobbigt som du. Jag ogillade att inte vara fri att göra vad jag ville med min kropp helt enkelt.

Bjuder på en bild på utsikten där Alva begärde matpaus. Inte fyskam att bryta promenaden med att sitta på en parkbänk och den här utsikten!

blogger-image-345522229.jpg

Hahaha, vi hade nog tänkt oss en 3 år emellan... ;)
Usch vilken hemsk dröm! Förstår att det måste kännas jobbigt... :(

Ja nog får vi prata ihop oss alltid! ;)

Blir nog tre år mellan här med.. Så vi satsar på vårbebisar -16? ;)

Vill inte ha för tätt (fy fan o jaga två tvååringar med bebisbula) men vill inte vänta för länge heller iom risken för tvillingar ökar med åldern.. Man är ju ingen ungdom längre :angel:

OM vi nu bestämmer oss för en till..

Här blir det inga fler, säger jag nu i alla fall. Det var många års väntan och många sorger innan kotte blev till och med tanke på hur mycket stryk jag har tagit av graviditeten så planerar jag också sterelisering... Jag är ju dessutom 34 nu och sambon har fyllt 40 för ett tag sedan.

Jag har däremot bestämt mig för att försöka låta bli att gnälla innan jag har passerat bf i alla fall. För tidigt blev det ju inte som alla befarade så då kan det ju lika gärna bli att jag går över som en vanlig normal förstföderska... I så fall känns det lite tidigt att gnälla för mycket nu när det är 1,5 vecka kvar :)

Haha, ja, vårbebisar -16 satsar (i dubbel bemärkelse ;)) vi på! :D

lew - jag har gnällt i bra många fler veckor än så, gnäll på du! :angel:

Jag ar nog lite galen men jag leker redan med tanken pa en trea... Eftersom vi ar lastgamla bada tva sa lar det bli ganska tatt igen om vi bestammer oss for det. For att harda oss lite talar vi om nasta barn som "tvillingarna". :-)

Har tid hos gyn imorgon for ul av livmodern. Ar ratt sne faktiskt. Det ar sakert ingenting, bm skickade nmig efter forra forlossningen ocksa och da var allt ok. Men hon har ju ingen röntgenblick och det ar val battre att kolla en gang for mycket. Dock ar det ju inte jattekul med gynundersokning nar man ar sa pass nysydd...

Amningen borjar i alla fall funka bra nu. Fast saren pa ena sidan gar upp varje gang hon tuggar dar. ;-(

När man äntligen lyckas övertala sambon till en färdknäpp så gör det så förbannat ont att jag skriker högt! :cool: :crazy: :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka