Sv: Vårföräldrar 2013! #5
kl
Ang bilder på internet så har vi valt att inte publicera bilder. Jag har lagt ut några bilder där hennes ansikte inte visas helt eller alls dock. Jag har en gång i tiden varit VÄLDIGT öppen på internet och publicerat hiskeligt mycket bilder och skrivit väldigt mycket privata grejer.. nu känns det dock som att jag inte vill att folk ska kunna hitta hur mycket information om mig som helst. VARFÖR ska andra veta vad jag åt till frukost osv? Jag är rätt trött på hela snok-konceptet facebook faktiskt innebär.. för det är ju lätt det det mest används till. Folk kanske inte tänker "nu ska jag snoka" men helt klart att man snurrar runt bland folk och ser vad de har för sig trotts att man eg inte bryr sig om dem. Jag förstår inte riktigt varför och funderar också på vad det kan komma att ha för konsekvenser i framtiden? Det är ju redan ett faktum att arbetsgivare googlar sina ev blivande anställda som ett komplement till en anställningsintervju. Hur kommer det utvecklas i framtiden? Kommer det kunna vara en nackdel för Olivia att det ligger ute massa bilder på henne? Risken är för stor att det kan bli en nackdel, och den risken känns betydligt större än att det ev skulle vara en nackdel att det inte finns bilder publicerade.