Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Fast bilderna brukar ju finnas kvar oavsett vad när man laddar upp dem brukar man ju säga. Det är alltid nåt stolpskott som kan ha kopierat eller så. Det som jag tycker är besvärligt är att man kan se dem sålts vidare utan att man kan begära att de tas bort som man annars kan.

frugothe heter jag på insta.
Ang. bilder o FB skulle jag vara stolt om nån 1) hittade, 2) ville använda (!!) 3) betala för att använda, nån av mina högst anspråkslösa bilder som påminner om alla andra miljarders bilder... :p ;)

heja Vilse!!! hoppas du snusat bebis!! :bump:

Fast bilderna brukar ju finnas kvar oavsett vad när man laddar upp dem brukar man ju säga. Det är alltid nåt stolpskott som kan ha kopierat eller så. Det som jag tycker är besvärligt är att man kan se dem sålts vidare utan att man kan begära att de tas bort som man annars kan.

Ja det har du helt rätt i. Jag är som sagt ganska restriktiv med bilder över huvud taget... Bilder där man kan identifiera personer lägger jag över huvud taget mycket sällan upp. Att de ska säljas vidare eller så är jag inte så bekymrad över.

jag tänker som du klockan att för gemene man är jag och mina fbbilder totalt intressanta. på bloggen har jag dock många fler bilder än på fb, och jag skickar många på whatsapp till mina vänner.

Här kommer det inte heller delas en massa bilder på trollet på facebook, inte för att jag är rädd att bilder ska säljas vidare eller så, men det känns inte så privat trots att jag har privata inställningar. Sen har jag väl lite för mycket okänt folk på min facebook också för att jag ska känna mig bekväm med att släppa in dem i mitt högst privata liv för mycket.

Mitt största problem tror jag dock kommer vara att få folk att förstå att vi INTE vill att besökare ska ta en massa foton på trollet sedan och posta dessa på facebook.
Jag tror mamma har hajat, men är inte säker. Min lillebror skulle antagligen lägga ut bilder av princip för att han tycker jag är löjlig (och han har dessutom helt öppen profil) men den kommer inte i närheten av trollet som det ser ut nu... :mad:
Så får man väl hoppas att samtliga vänner förstår och respekterar...

Kl

Tjohooo

Nu är sonden dragen :banana: :banana:

Har haft hembesök och vikten såg fin fin ut trotts att vi knappt sondat de senaste dagarna. Och Tor själv tyckte det var mycket trevligt att bli av med den irriterande slangen :D

Ska försöka ta några bra bilder under dagen.

Angående bilder på nätet är jag lite kluven. Lägger inte ut bilder på mig själv eller andra där det går att identifiera vem det är. Djuren lägger jag gärna ut bilder på. Och även Tor så länge det inte är några utelämnande bilder (helst vill jag visa lilla underverket för allt och alla :o :p :D ). Han ser ju ut som "alla andra" bebisar så det vore inte lätt att identifiera just honom via en bild. Men kommer antagligen bli mer restriktiv ju äldre han blir. Eller så slutar jag bry mig och lägger in bilder på mig själv också :p . På Facebook har jag nästan bara släkten. Och de vill ju väldigt gärna se Tor. Ser det inte som så stor risk att någon skulle vilja använda mina amatörbilder.

Och nu känner jag mig lite efter. Vad är instagram? Vad gör man där? :o

Vad skönt! Kan tänka mig att Tor är rätt nöjd med att slippa sonden ja! :D

Instagram är en app som man tar och delar bilder med. :)

Grattis till sonden! (Säger man så? :D ) Förstår att det känns skönt :)

Ang bilder så kollar ju all släkt och alla som är genuint intresserade på min blogg, särskilt nu i början, sen får vi se hur mycket vi lägger ut/lösenordsskyddar. Har familj och släkt långväga så de uppskattar nog att kunna titta på lite bilder.

Besök på BVC idag med. På fem dagar har hon ökat 200 gram och väger 4380 nu. Mammas lilla heffaklump :love: Medalj till mjölkkon? :D Mu.

Sedär! Bra mjölkat! ;)

Vilse: hur går det? Hoppas att du är färdig för länge sedan.

Kl
Den där föräldragruppen... Den börjar ju idag! :eek: Om en timme! :o kom på det i morse och fick paniktvätta ett par brallor. Tur att det är varmt så det inte är hela världen om byxorna är fuktiga.

Blir spännande att se vad det är för nåt. Nu ska jag göra mig redo och promenera ner till bvc :)

Jag kommer starta en blog för nära och kära där jag postar bilder och framsteg osv, har mesta släkten och halvsyskonet långt bort så det är efterfrågat... Det kommer vara lösenordsskyddat då förstås.

Nån som har hört avbilade än? Nu börjar jag ju vara lite orolig igen.

Det var inte illa! Duktigt mjölkat :)
Vi ska till BVC imorgon för 2-månaders koll så då får jag se vad han väger. För 2-3 v sen vägde han 4400 gr iaf.

Jag undrar också ur det går för vilse och hoppas att hon bara är för upptagen med bebisgos för att skriva här.

kl

Ang bilder på internet så har vi valt att inte publicera bilder. Jag har lagt ut några bilder där hennes ansikte inte visas helt eller alls dock. Jag har en gång i tiden varit VÄLDIGT öppen på internet och publicerat hiskeligt mycket bilder och skrivit väldigt mycket privata grejer.. nu känns det dock som att jag inte vill att folk ska kunna hitta hur mycket information om mig som helst. VARFÖR ska andra veta vad jag åt till frukost osv? Jag är rätt trött på hela snok-konceptet facebook faktiskt innebär.. för det är ju lätt det det mest används till. Folk kanske inte tänker "nu ska jag snoka" men helt klart att man snurrar runt bland folk och ser vad de har för sig trotts att man eg inte bryr sig om dem. Jag förstår inte riktigt varför och funderar också på vad det kan komma att ha för konsekvenser i framtiden? Det är ju redan ett faktum att arbetsgivare googlar sina ev blivande anställda som ett komplement till en anställningsintervju. Hur kommer det utvecklas i framtiden? Kommer det kunna vara en nackdel för Olivia att det ligger ute massa bilder på henne? Risken är för stor att det kan bli en nackdel, och den risken känns betydligt större än att det ev skulle vara en nackdel att det inte finns bilder publicerade.

Skönt att det går bra med amningen!! En kompis till mig, hennes unge gick upp 500gr i veckan (!!!!!) ett tag! Helt hysteriskt mycket! Han är en saftig bit den ungen :D

kl

Idag fyller Olivia 3 månader! Det känns inte lika otroligt som när hon fyllde 1 och 2 månader, för nu börjar hon kännas lite mer... bebis ^^ Hon är med mer, jollrar och skrattar massor, börjar få bättre styrsel i nacken osv. Hon börjar helt enkelt kännas mer "stor" vilket är helt fantastiskt. Jag börjar sukta efter en till :angel:

Dagen till ära så var vi på knyt-anbutiken och köpte en ergonomisk sele! En ergobaby! Den sitter som ett smäck, är inte i vägen öht och lilltösen älskar den (somnar på nån minut). Just nu börjar vår vagn kännas mer och mer som ett onödigt köp ^^ Fast jag antar att jag kommer använda den mer när hon blir tyngre eftersom jag antagligen inte kommer kunna bära hur länge som helst med tanke på min rygg.

Hoppas ni alla har det bra i vårsolen! Tjing tjing!

*kl*

Som ni gissat så snusar jag bebis nu :D
Kl 6.45 morse fick vi en liten pojke på 53 cm och 3440 g :)

Uppdaterar mer senare, just nu är jag för trött :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat