Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Glidare där :p
Idag måste vi åka ända till ryhov igen (20 mil t.o.r) för en extra rutinhörselkoll, iom att hon fick antibiotika.
Då får jag iofs chansen att äta på Max :love: och så passar vi på att hälsa på mina föräldrar som bor i området. Men ändå. Drygt att åka så långt... Tur att hon trivs i babyskyddet.

Ddet går att smörja med olja men det är vanligt att de är lite torra i början. För Alva hjälpte det inte med oljan så vi fick rådet att köpa propyless, den har funkat mycket bättre.

Kl
Väntar på "tillstånd" av sambon på att få boka biljetter att åka till mamma idag eller i morgon och stanna till lördag. Jag vet ju att det är okej men "tillståndet" rör att åka idag, han kanske hade velat säga hejdå om vi är borta flera dagar :p blir tåg dit ner i så fall, skönt att slippa köra själv då det är 25 mil enkel väg.

smörj med naturlig olja, solros eller nåt annat gott du har i köket. liberos kräm och olja är också helt ok.

BM sa att olivolja är den olja som tas upp bäst av huden. Fast jag tycker det luktar lite skumt, så brukar ändå köra solros eller mandelolja.

Mysigt med babymassage!

Senast ändrad:

Tack för tipset. Får testa det också

för mej tar det ca 5 dagar att öka produktionen men bara 2 att minska på den

Är detta jag är rädd för. Om jag lyckas få upp produktionen så kanske jag måste hålla på på samma sätt hela tiden för att det inte ska minska igen. Det tror jag inte att jag orkar

fast så tycker inte jag det är. när man ökat tömmer de ett bröst per måltid och då bibehålls produktionen. jag ammar när de är hungriga, ibland femton gånger per dag och ibland fem.

Kokosfett är också bra att smörja med tycker jag, sånt man köper i matvaruaffären. Luktfritt och håller sig bra i skafferiet, bara skära av en bit, värma lite i handen och smörja med.

Det är ju bebisen som "ska" sköta inställningen av mjölken skälv, enligt boken... Med dottrrn hade jag mat till tre bebisar (minstkr. Dem här gången flyter det på jättebra.
Precis som Visslan ammat jag när behov finns, Ludd säger till...

Fast det kanske är annorlunda för dig/er eftersom Tor kom så tidit...?

stavat som ett gammalt troll ser jag- halvsovande, ammandes och skriver i luren...

Får hoppas det är så för mig också.

Matar numera också när han är hungrig. Vilket verkar vara oftast mellan åtta och tio gånger per dag här. Superskönt att slippa speciellt tidsschema som vi haft innan för sonden. Och vi har fått mycket bättre sömnrytm när Tor fått bestämma själv när han vill ha mat.

Ja enligt boken ja. Tror inte det riktigt fungerar när man enbart pumpat så länge utan att ha haft tillgång till bebis som simulerar. Vad jag läst så verkar det inte helt ovanligt att mjölken sinar i den situationen.

Tycker dock det är konstigt att jag upplever att det minskat mer nu när jag gått över till att amma istället för pumpa.

Kanske är för att vi måste ge ersättning också. Jag har inte riktigt råd att han får för lite några dagar bara för att stimulera igång mjölkflödet. Han är lite för liten för att riskera viktnedgång. Sedan kanske Tors teknik inte är helt bra. Jag lyckas puma ur ca 30 till 50 ml efter amning så han tömmer inte helt trotts att han fortfarande är hungrig.

Eller så är förklaringen att jag helt enkelt är sådan om inte får så mycket mjölk :(

Hoppas du får ordning på amning snart! :(

---
Inget Troll här, men en sjuhelsikes molvärk i magen. Främst på morgonen när jag går upp så jag tror det har med trycket från trollet att göra eller nåt, för den kommer inte i samband med värkar - den är ihållande. Som grym mensvärk ungefär. :cool:
Så, två alvedon och försöka sova igen.

Jag har också grym molvärk just på morgonen.

En sak som har kommit nu sista dagarna som jag faktiskt tänkte kolla om ni känner igen - en plötslig ilande/svidande smärta "rakt ner" (livmodertappen?)
Är det nån slags förberedelser som man ska räkna med nu under ett par veckor eller är det nån slags tecken på att det närmar sig snart tro? Det gör helt sjukt ont men håller ju bara i någon sekund.

Usch var tråkigt när amningen krånglar :(
Jag är jättelättad att vi kom igång, trots starten. Maken tröttnade nästan på mitt frenetiska pumpande och vägande och oron att inte komma igång där på sjukhuset.
Får du någon hjälp och tips och så, angående amningen?

Till något helt annat - den här stunden på morgonen är gudomlig! Pyret är lite trilsk frammåt småtimmarna och har legat och gnällt/vrålat sen klockan 4 typ, hon är nog lite tjorvig i magen. Men efter morgonpromenaden ligger hon och sover ute i vagnen (tack gode gud för årstiden) så jag får äta lite frukost i lugn och ro. Ibland hinner jag till och med plocka lite, köra igång lite tvätt eller nåt. Jäjj!
Besöket på Ryhov gick bra igår med. Inga tecken på att hörseln ska ha blivit påverkad. En rutinkontroll till i juli, sen är hon nog ”normalförklarad” :D

Kl
Åh herre, när ska de där störda drömmarna sluta?! Jag var en sväng på fl inatt minsann, för barn #2 och tiden var 6 veckor efter barn #1... Såklart var sambon hemma med Alva och med mig hade jag MAMMA?! :eek: jag förstår ingenting. Baskade drömmar...

Vad "skönt" att jag inte är ensam - då är det säkert ingen fara iaf. :)

DS, vilken hemsk dröm :eek:

Jaa... Jag har för mig dock att drömmen avslutades med "jag kan ju inte vara gravid nu, det är en omöjlighet" och sen tog den slut när jag borde ha begett mig hem :p

Det var sagt 1a aug men tanten bor inte där och vi kanske kan bli av med lght fortare så det återstår o se när han kommer hem ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka