Sv: Vårföräldrar 2013! #5
Ds ja jag känner mig inte så himla stor egentligen, men nog är det tungt och framförallt ivägen...
Micks: förstår att du blir less och irriterad, jag hade nog inte kunnat hålla mig från att fräsa ifrån. Det gjorde jag till en granngubbe i dag för övrigt, han frågade om jag inte har fött än när jag och sambon mötte honom på byn. Jodå sa jag, men vi lämnade ungen ensam hemma och åt en massa kakor istället
Jag har ju inte ens gått över än och det börjar bli drygt med folk som faktiskt vet det mycket väl men som ändå ska tjata.
Jag har också hört att det beror på hur man bär barnet, hur livmodern ser ur och hur mycket vatten man har... Det är alldeles säkert en alldeles normal bebbe du har där
Det blev inga papper skrivna på familjekontoret i dag heller förresten. När vi kom dit så fick vi en uppläxning om att vi inte hade bokat tid så det var bara att åka hem igen. Det står ingenting i informationen vi fått om tidsbokning så det tänkte vi inte ens på skulle behövas... Det står att man kan komma in och göra det när som, så jag blev faktiskt lite sur nör hon började förklara med "det förstår du väl" och du har ju inte ens fött än".
Tanten var dessutom både otrevlig och rätt ofräsch (stod och petade matrester ur tänderna med naglarna medan vi pratade) Till sist undrade hon iaf om vi hade uppgifter med oss så hon kunde förbereda papprena till nästa vecka då vi fick tid.. Jag visste inte att vi skulle ha några papper med oss heller men det visade sig vara våra namn, personnummer och bf hon skulle ha. Det kan vi ju utantill och inget man behöver ha med sig direkt