Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Ja nog är det skillnad! :D

majola: Tack! Känner mig faktiskt hyfsat fräsch också. Allt vilande ger effekt (sminket också... ;))!

Jag har oxå haft så där stora magar, SF mått på 42 cm har jag för mig. När har du BF?

Mina har vägt ca 4 kg båda två och ca 50 cm långa. Inga pyttebebisar alltså men inte heller ovanligt stora. Tror att magens storlek beror mkt på hur livmodern ligger och hur man bär barnet.

Du är iaf jättefin!

Min tös var 51 cm och låg på 4330, jag använde vanliga kläder hela graviditeten :p blev lite småtight med tröjorna på slutet dock, då fick jag använda t-shirts och lite slappare toppar i stället för linnen och sånt.

Lew: du ser lite mer... Behändig ut än Micks i alla fall :) förstår dock att det är tungt och jobbigt ändå, särskilt när värmen är på gång. Det känns som om ni varit gravida i en evighet :o

Har BF den 21 maj, alltså på tisdag :)
Då finns det kanske hopp om att det är en hyfsat normal unge där inne... ;)

Och tack så mycket! :)

Ds ja jag känner mig inte så himla stor egentligen, men nog är det tungt och framförallt ivägen...

Micks: förstår att du blir less och irriterad, jag hade nog inte kunnat hålla mig från att fräsa ifrån. Det gjorde jag till en granngubbe i dag för övrigt, han frågade om jag inte har fött än när jag och sambon mötte honom på byn. Jodå sa jag, men vi lämnade ungen ensam hemma och åt en massa kakor istället :o Jag har ju inte ens gått över än och det börjar bli drygt med folk som faktiskt vet det mycket väl men som ändå ska tjata.

Jag har också hört att det beror på hur man bär barnet, hur livmodern ser ur och hur mycket vatten man har... Det är alldeles säkert en alldeles normal bebbe du har där :)

Det blev inga papper skrivna på familjekontoret i dag heller förresten. När vi kom dit så fick vi en uppläxning om att vi inte hade bokat tid så det var bara att åka hem igen. Det står ingenting i informationen vi fått om tidsbokning så det tänkte vi inte ens på skulle behövas... Det står att man kan komma in och göra det när som, så jag blev faktiskt lite sur nör hon började förklara med "det förstår du väl" och du har ju inte ens fött än".

Tanten var dessutom både otrevlig och rätt ofräsch (stod och petade matrester ur tänderna med naglarna medan vi pratade) Till sist undrade hon iaf om vi hade uppgifter med oss så hon kunde förbereda papprena till nästa vecka då vi fick tid.. Jag visste inte att vi skulle ha några papper med oss heller men det visade sig vara våra namn, personnummer och bf hon skulle ha. Det kan vi ju utantill och inget man behöver ha med sig direkt ;)

Vad dåligt att det inte stod hur ni skulle göra i informationen ni fick. Och även dåligt att de inte kunde klämma in er när ni ändå var är. Det är ju inget som tar särskilt lång tid.

På vår lapp stod det både mailadress och tel nr för tidsbokning. Sedan när Tor var född fick vi en till lapp hemskickad om det. Och sedan några påminnelser eftersom vi hade annat för oss för att tänka på sådant. Tillslut ringde dem :o . Jättetrevlig dam både på telefon och när vi var där. Synd att du inte kan låna henne ;)

Kl

Min sambo brukar ta en av nattmatningarna. Sitter kvar sedan vi sondade och eftersom vi även ger lite i flaska så passar det bra att han får ta det nu med så länge han inte jobbar. I natt råkade han ut för en piggelinbebis :D Jag vaknade nyss av en lycklig Tor sprattlandes med hela kroppen och massa ljud för sig med en trött, uppgiven sambo bredvid som varit uppe i två timmar. Nu tog jag över och försöker amma piggelinen till sömns. Börjar fungera tror jag :)

Hjälp vilken mage :eek:

Ser ut som på de bilder jag sett på min mamma när hon väntade mig. Hennes mage var verkligen gigantisk. Kommer inte ihåg vad jag vägde men det var något på tre i alla fall. Så det behöver som tur är inte betyda jättebebis.

Ni som fått era små. Blir era också som små monster när de är hungriga och ska äta?

När Tor är riktigt hungrig så brukar han skaka huvudet när han ska ta tag och även "morra" ibland. Påminner om en hund som skakar sitt byte :o :p . Samma med napp, tutte och flaska. Supergulligt :D

Monster? Nä, Tova är alltid jättesnäll och helt tyst… O_o
Men någon morrande hund är hon inte, däremot dunkar hon gärna huvudet mot mitt bröst om hon blir lite frustrerad och inte får mat fort nog.

Inatt har Tova ammat i femtimmarsintervaller. Hon lär sig :D Sen att jag knatade byn runt med barnvagnen för att få tyst på henne strax innan 06 är en annan femma…

Ja jag fräser väl ifrån snart jag också, fast trollet hinner väl förhoppningsvis komma innan han ringer igen.

Ja det finns nog massa orsaker till magens form och storlek utan att det betyder att det är tvillingar. :)

Vilken jäkla tråktant du råkade ut för! Min var jättetrevligt och tyckte det var bra att vi kom innan trollet var ute. Hoppas ni får träffa ngn annan när ni bokar tid!

Brukar skoja om att folk får plocka fram paraplyerna för snart exploderar jag :D

Kors, sov till sju idag :o

Något morrande har jag inte hört men däremot blir hon förbannad FORT om hon är hungrig. Då sparkas och skriks det. Skakandet håller honnockså på med ibland men det kan komma när som. Något som är fantastiskt gulligt är dock att hon visar att hon är hungrig genom att med öppen mun, stora ögon och höjda ögonbryn letar efter tutte samtidigt som hon söker ögonkontakt. Ska fota det vid tillfälle.

Här morras det innan, under och efter matning!

Lite olika karaktär på morrandet bara :D om dom är riktigt hungriga låter dom som ilskna katter gärna med händerna knutna vid öronen och med ihopskrynklat ansikte..

Under matningen är det som du beskrev lite bytesskakning :rofl:

Och efter låter det som dom ätit julbordx3 och pustar och stönar.. Tror det är en sån där typisk prematurgrej :)

Kl

Tanten sa att det ska skrivas protokoll och att det verkligen inte gick att ordna utan förbokad tid. Jag visste inte att det var en så invecklad procedur, så framstår det verkligen inte i infon vi har fått. Tyvärr är det henne vi ska träffa på onsdag igen, det är en så liten ort så det finns liksom bara en på de flesta instanser.

Hon sa också att det kommer en kallelse när barnet är fött, men vi ville ju ha det ordnat innan... Nu hoppas jag kotte har anlänt till på onsdag men jag kan säkert få gå med den här molvärken i en vecka utan att nåt händer....

Micks -skönt att få sova så länge! ;)

Senast ändrad:

Jisses vad mycket stavfel och skit det blir med paddan... Får skärpa mig så jag slipper sitta och ändra varenda inlägg! :o

Hihi, morrande monsterbebis låter kul. Linnea morrar inte, men hon vevar frenetiskt hit o dit ett tag tills hon lokaliserat maten och sen hugger hon från lite avstånd som en haj med öppet gap :D Kommer ihåg att vi tyckte Nisse såg väldigt kul ut när han gjorde så.

En haj låter lika roligt som ett monster :D

Verkar som att monstergrejen med morr och skak mest hör till prematurerna då :p . Han är dessutom gärna uppe med händerna och vill hålla i det han ska äta. Men har ingen koll så händerna hamnar lätt i vägen eller viftar bort det han vill ha. Gissa vem som blir upprörd då :angel:

Inte för fem öre :cool:

Men ätit god mat - afrikana! :d Så nu är jag ännu tjockare ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka