Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Mest troligt så är det så att viasat anlitat ett telemarketing företag. Be o få prata med en chef, för att inspelningen ska vara godkänt så ska en bekräftelse i.slutet finnas med.på vad ni kommit överens om.

Men jag vet att de inte är lätt att få rätt, har även jobbat på kindtjänst o fått många arga kunder som blivit lurad av anlitade telefonförsäljare.

Men de va så att du skulle ha paketet men ingen bindningstid för att din bror skulle ta över avtalet?

Annars kan jag tipsa om fairshopping.se o konsumenverket, då brukar de flesta ge sig.

Det är helkonstigt alltihop. Samtalet inleddes ju med att de skulle höja priserna och därför skulle jag få ett erbjudande där jag var kund sedan innan och filmpaketet ingick eller nåt sånt.

Jag ska framföra mitt missnöje men enligt brorsan skulle han hålla kvar abonnemanget minst 24 månader så det var lite saksamma egentligen så det blev ingen jättefight alltså. Skönt det i och för sig. Jag har ju lite annat att greja med på dagarna.

Jag har varit med om en liknande situation med Boxer och jag gjorde så efter flera månaders tjafsande med kundtjänst - kontaktade lite olika chefer samt skrev på fairshopping. De gav med sig mer eller mindre direkt. Jag hittade lite mailadresser osv via deras hemsida men även genom att googla, de flesta chefer når man inte så lätt.

Annars finns som sagt konsumentverket som man kan rådfråga samt ARN (allmänna reklamationsnämnden) att anmäla till, men de har upp till 6 månaders handläggningstid.

Kl
Nu sitter vi hos BM och väntar på vår tur... Hade rejäl molvärk på väg ut i bilen och några gånger under resan så nu blir jag rejält sur om allt är oförändrat.

Håller tummarna för dig!

Jag är inne på att bege mig till stallet men lilltös har inte ens gett mig tillstånd att äta lunch så jag börjar fundera på hur jag ska ordna det. Ta en drive på vägen och hoppas på att lantluften får henne att somna?

Så där ja!

Tappen helt utplånad och 1 cm öppen :banana:
Dock är sf-måttet kvar på 34 cm så jag fick tid för UL på måndag ifall kotte inte har kommit då. Hjärtljuden var fina iaf och den ligger ännu längre ner nu så hon var egentligen inte så bekymrad.

Senast ändrad:

Härligt att höra! Håller tummarna för att det sätter fart snart :)
Om ingenting händer här så har inte jag tid hos BM förrän den 30:e... DET känns lite surt faktiskt. :meh:

Heja Lew!

Bm var här på förmiddagen och konstaterade att gullstrumpan fortfarande ligger still på 3750 g. Ska tilläggsmata med flaska på natten, samt föra matningsdagbok tills hon kommer på onsdag igen. Det hela är lite märkligt, för vi vägde före och efter amning idag och hon drog i sig 90 g på ca 7 minuter, äter sina åtta måltider per dag, jag har massor med mjölk, och ungen är frisk och vital. Finns liksom ingen anledning till att hon inte ska gå upp i vikt. O_o Ska hyra en våg på apoteket imorgon (vi har ju fortfarande annandag pingst) och väga före och efter amning också för att se hur mycket hon egentligen får i sig.

Positivt är dock att min livmoder börjar dra sig tillbaka i stadig takt. Ligger nu 4 fingrar över blygdbenet, vilket tydligen är helt i sin ordning.

Ja jag hoppas det kan starta nu snart. Har haft regelbundna sammandragningar och molvärk sedan i förmiddags men det lugnade sig när vi kom hem och jag la mig på soffan. Nu börjar det kännas att drt fktiskt närmar sig på riktigt i alla fall.

Micks - förstår att det känns drygt att behöva vänta så länge till nästa koll, men trollet borde ju ha hittat ut vid det laget :) Hur länge ska man gå hos dig innan det sätts igång?

Kul att det börjar hända saker :) Heja! :bump: :bump: :bump:
Nog visste man att ungen skulle ut men jag minns att jag blev jätteförvånad när det faktiskt satte igång - "Ska JAG föda barn? Herregud." :D

Min lilla gris ökar stadigt i vikt, 4710 numera, och det känns faktiskt att hon blir tyngre. Hon har börjat få lite hormonplitor också :( hon som var så fin i hyn, min lilla docka :D

Haha ja just det slog mig i bilen på väg hem - herregud den ska ju ut också och JAG ska föda! Nåja, det ger sig väl när det är dags men nog tog tankarna lite fart... :) Har kollat igenom bb-väskan ny i kväll och kompletterat med laddare för iphone ich padda samt packat upp overallen till kotte och bytt ut till lite tunnare jacka och byxa :) Vi har ju babywrapen i bilstolen ifall det skulle behövas.

Ja, jag hoppas verkligen att hon är ute innan dess... Jag känner mig faktiskt väldigt depp och nere idag - allt gör ont förutom där det ska göra ont, jag upptäckte bristningar mitt på magen som jag hittills klarat mig helt från och så går jag och tänker att trollet säkert inte ens kommer få plats i alla kläder vi köpt för att jag ligger så högt i kurvan och ingenting händer... :( (och jag vet att det inte behöver betyda att hon är superstor men så känns det just nu)

Jag vet inte när de brukar sätta igång här. 2 veckor över tiden antar jag men så säger svärmor att de lika gärna kan vänta tills man gått 3 veckor över men det kan väl ändå inte vara möjligt? :cry:

3 veckor låter ju galet. Vem fan vill vara gravid i 10 månader? Håller tummarna för att det sätter igång för dig snart. Förstår att du är less, kroppen tar ju massa stryk såhär i slutet med.

Har du fått bristningar kan det bero på hormonpåslag så det kanske betyder att det drar ihop sig. Dessutom har jag tryckt ner min alva i ett set med body och byxa stl 50 idag. Det är inte mycket utrymme men hon får plats i det :)

Sen började ju min fl med vattenavgång utan några direkta känningar av att det skulle ske samma dygn. Jag förstår verkligen att du är deppig men det finns en stor chans att du har trollet i famnen om någon vecka :)

Tre veckor låter ju väldigt mycket, max 42 fulla veckor är väl vad som rekommenderas? Här sätter de igång senast på 41+5 fick jag veta i dag.

Stor pepp-kram till dig Micks, här stannade allt av så fort vi kom hem och jag har nu dessutom läst att msn kan gå 1cm öppen i flera veckor... Jippi. Jag som trodde det verkligen började närma sig nu.

Min "lilla" som vägde nästan 4 kg har fortfarande storlek 50 på bodies. 56 är i de flesta fall alldeles för stort. Fast det är väl en klen tröst om man måste vara gravid i 43 veckor! Galet långt mellan kontrollerna också. Här kollar de varannan dag efter bf för att se att barnet fortfarande mår bra.

Grrr... På tal om kläder..

Vi ska på studentfest och bröllop i juni ingen av mina klänningar som jag hade som säkra kort går på.. PÅ TUTTARNA! Ser ut som Dolly Parton :( hade gärna sluppit köpa ytterligareven finklänning när jag har två kanonfina redan och har inte tänkt o stanna i denna storleken sen heller..

Tror ni man hinner få ett tuttjobb gjort innan 13e juni? :angel:

Hittar inget o ha påmtjejerna heller.. Skitsvårt o hitta nån söt klänning i strl 44-50

Tack för pepp hörni!

Ja, jag tycker 3 veckor låter fasansfullt länge och jag vill helst tro att hon bara retas med mig (vilket bara det får mig att bli less). Jag har för mig att NÄL hade info på sin sida om igångsättning och jag tror där stod 2 veckor, men nu verkar de ha tagit bort den infon...
Skitsamma, jag lär väl ändå knappast få gå så länge, inte med mitt höga s/f-mått och svåra foglossning, om inte annat lär jag ställa till med en scen...
Ska svägerskan få kejsarsnitt utan problem för att hon inte ville föda vaginalt så ska väl jag för bövelen få ut ungen innan den är halvt myndig. :cool:

Bröt ihop och började storlipa förut när kakaon kokade över i micron och sen inte ville lösa sig med mjölken. Det var vad som fick det att brista för mig idag. Stackars sambo visste inte riktigt vad han skulle göra (men omhållning och pannpussar kommer man långt med! :love:)
Nu känns det bättre och jag ska krypa i säng nu.

Tack för att ni finns allihop! :love:

Jag ska på namngivelsecermoni och studentfest 2 helger i rad i juni. Samma släkt också :p vet inte, ett par jeans (har krympt ifrån mina :bump: ) kanske? Eller om det är väldigt varmt åker väl någon kjol fram som jag behöver hitta en snygg överdel till. Korsett funkar nog inte riktigt när man ammar :rofl: Nackdelen är att "finkjolen" är en sån som ska kombineras med ett par halvhöga kängor (metalstuk på den) för att det ska se riktigt bra ut och mina Invader är trasiga sedan länge :o har bara jobbkängorna kvar men de är inte riktigt matchande. I-landsproblem ;)

Nåja, dags att nyttja presentkorten mamma gav mig när jag fyllde kanske.

Låter som hormonpåslag ja, av dessa att tolka är det inte jättemegalångt borta. Tänk, jag var övertygad om att jag skulle sättas igång i v. 42 men det blev det inget av med. 8 dagar över tiden (ett helt maraton tyckte jag då) men vad sjutton, 8 dagar går fort om man är sysselsatt, vilket jag inte var. Börja laga matlådor och fikabröd att stoppa i frysen? Och baka bröd :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat