Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Tänker minsann sminka mig också... :angel: Gäller att prioritera! :D

Lew: Låter handduken vara kvar. Gått en timma nu och det har runnit igenom, är rosa. Sambo tog tillfället i akt att sluta tidigare idag så han är på väg hem. Tänkte klocka värkar under tiden och sen ringa förlossningen på nytt :)

(och ÄNTLIGEN fick jag en anledning att göra mig av med de gräsligt fula kökshanddukarna farmor sydde åt mig! :banana:)

Haha, det var ambitiöst! Visst är det en väldigt intressant känsla när det rinner vatten? Lite som man kissar på sig :o

Ja fast här känns det mer som när mensen sätter igång, då brukar det "rinna till" för mig. Inte så mycket kiss-känsla :) Varmt och blött i trosan och hjälper inte att knipa liksom. :p

Haha, jag minns när vi stod i kylan och väntade på taxin och jag kunde inte låta bli att påpeka för sambon att det känns som om jag kissar på mig och att det åtminstone är varmt i brallorna :p

Heja Micks, nu händer det grejer :bump:

I övrigt är jag mycket nöjd över Tovas timing, 38 veckor var ganska lagom graviditetslängd :)

Om nåt helt annat:

Jag har äntligen sytt klart framsidan av ett lapptäcke och skulle sy dit "baksidan" nu men blev osäker på hur jag ska göra... Baksida i fleece blir det för varmt? Kanske är bättre att köpa tunnt "vad det nu heter" sånt som man fidrar med och sen och bara sy dit en baksida i bomull istället? Hur hade ni gjort?

Hahaha! :D

Zewz: Ja, shit, nu händer det verkligen! Så overkligt! :eek: :D

Lew: Jag hade nog gjort täcket så svalt som möjligt, räknar med en varm sommar. Men vill du hellre ha det till vintern så kan du ju sy på med fleece :)

Ja det verkar ju vara väldigt olika med utvecklingen. Inte bara på permaturer utan fullgångna också. Tror Tor är något tidig motoriskt för att vara prematur så är väl inte så konstigt om leendet dröjer. Han satsar väl på det kroppsliga först. Men får ju tankar om att han kanske inte har något att vara glad över.

"Pratar" lite gör han förstås. Det är inte så mycket ännu och man ser hur han grejar med mun och tunga och försöker få fram prat. Det sötaste hittills är "ordet" aaagoooo. :D

Varit och shoppat lite idag. Köpt babyvakt som vi nu börjat känna behov av att ha. Och kikade på mobil som jag funderar på att köpa till min mamma i födelsedagspresent. Den blir även som ett tack för allt hon gjort med djuren när vi var på sjukhus. Annars brukar hon inte få sånna dyra presenter. Men oj vad svårt det är att välja. Ska försöka välja mellan en vacker vit samsung galaxy ace 2 och en svart samsung galaxy S advance. Advance är något bättre och var nedsatt så den var billigare än ace men ack så otroligt ful den är :o

Sedan blev det lite bebisshopping. Var ute efter en liten solhatt som jag hittade. Och kom även ut med ett marin inspirerat set, en kortärmad pyjamas, en bomullsoverall och ett par minisolglasögon. Fanns massor med fina bebiskläder så sedan vågade jag inte titta på mer :o :p. Har redan tillräckligt än så länge

Ja lite mag och tarmpulver till fångkänsliga shettisen blev det också

Det beror lite på var och när du tänkte använda det skulle jag säga.

Ja så klart... Jag har inte tänkt så långt iofs men jag tänkte inte spara det till vintern i alla fall. Fleece bli för varmt har jag kommit fram till, och att inte fodra det alls blir ju bara som ett sladdrigt påslakan.... Hm.

Hoppas allt går framåt hos dig Micks! Här är grillen precis tänd, sambon hemma och ledig ett par dagar nu så det firar vi lite i brist på annat :)

Nu har vi fått en tid på antenatal för kontroll av misstänkt vattenavgång! :banana: Klockan 19:00 ska vi dit.
MEN hon sa att det är fullt på förlossningen just nu. Jag hoppas innerligt det hinner ändras samt att det finns enkelrum på BB. För jag tror inte jag kommer klara att stanna där utan sambo... :nailbiting: :cry:

Laddar med mat nu och ska snart slänga mig i duschen...

"Fullt på förlossningen" känns ju inte så kul. Vad gör de då liksom, låter dig föda barn på nån annan mottagning, öron- näsa- hals kanske? :rofl: Nä, det var inte kul.
Lycka till i vilket fall som helst! :bump:

Man skickas till ett annat sjukhus gissar jag? Vad spännande Micks, hoppas du blir kvar och att trollet är ute innan morgonen :)

Alltså hur kan man bara säga att det är fullt?! Galet! knip igen liksom...:crazy:
fast de löser det väl såklart om det behövs men man kanske inte ska säga det till nån som ska till att föda...

men Micks! :bump: heja, heja, heja!!!!! Hoppas det är din tur innan morgonen!!!!!

*kl*
här har vi mat-trassel.... maken har gett ersättning vid några tillfällen sista dagarna och det + att jag känner mig riktigt srressad och under isen verkar inte ha varit någon hit för produktionen....:(
Ludd är hungrig och desperat och jag blir ändå mer stressad... så ironiskt om jag ska sluta amma nu, när det gått så bra, förra gången var det ju ett evigt trasslande med stockning och skit...
jag kan ju de hemliga knepen: pumpa ur , låta ludd ligga vid bröstet och "mysa", äta, dricka, sova, tänka på forsande vårfloder ... men man ska ju ha orken till det också. Jag har inte riktigt det måste jag erkänna. :-/

Hoppas allt går bra, NÄL var fullt när vi skulle in också, fick föda i Mölndal och det gick jättebra!

Det är ju därför de vill att man ringer innan man kommer in, ifall det skulle vara fullt och man behöver åka nån annanstans. Så har de sagt här i alla fall.

Hoppas Micks fått positiva besked nu!

Skönt att det går framåt! Hoppas att det hinner tunna ut på FL. Lycka till nu!

Lew, grillmys med sambon låter som ett schysst andrahandsalternativ :)

Visst är det kul att köpa barnkläder?! Linnea har avancerat till 62 sen ett tag tillbaka och i den storleken har vi ärvt väldigt mycket (har nog nästan lika många bodies som apollo), så nu blir det ingen shopping på ett tag. Slog till på en extrasits till vagnen istället, så nu kan storebror också åka med vid behov. Vi har också köpt en babyvakt, men det ena batteriet verkar ta slut direkt hela tiden. Klantig som jag är tror jag att jag råkade slänga kvittot! Hittar det inte iaf :(

Klockan, vad tråkigt att det strular med amningen. Här kommer en pepp-kram!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka