Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Då lägger jag ut den här sen. Tar nog någon dag dock :p

6 dagar gammal var vi iväg med Viktor till fotografen, har fått första bilderna nu. Tänk att man kan vara så stolt över något så litet :love:

Tyvärr verkar picasa förstöra kvalitén på bilderna :( ser att flera är gryniga/fläckiga, så ser inte originalen ut alls...

Smile!
DSC_5867BW2web.jpg

DSC_5965ram.jpg

DSC_5995BWkaffe.jpg

Ingen kommentar :D hahaha
DSC_6005vintage.jpg

Fotograf Mike Norgren

Ååååååh :love: han är ju sockersöt!!

Sån bild där barnet ligger på armen har vi sagt länge att vi ska försöka få till här hemma iom dom är/var så små men vi blir aldrig färdiga och dom växer o växer :o

Jag tror vi är på banan igen! :banana:
Nu är det 5 minuter emellan och vart så i en timma. De ska bara bli lika onda och gärna värre än imorse! :bump:

Och där började jag fundera på om jag verkligen ska ha fler barn :o jag känner mig som om jag går runt i sirap hela tiden: långsam och seg. Nog är det tokmysigt med bebis men jag känner på mig att det nog blir rätt tungt att ha ett busfrö vid sidan också ;)

Man växer med sina uppgifter vet du!

Jag funderar mest på hur jag ska "övertyga" maken om att vi vill ha en trea. Övertyga inom citationstecken eftersom man självklart ska vara två som står bakom ett sånt beslut!

Sorry att jag inte svarar som folk som Klockan (?) brukar säga! :p
Blir bara lite allmänna uppdateringar nu.

Värkarna har ökat något i styrka. Fortfarande mellan 5-7 minuter mellan. Lite hopp finns det! :banana:

Jag har pratat som om vi redan bestämt att det blir en tvåa och tror att jag planterat ett frö hos sambon men jag är inte riktigt övertygad själv. Du vet de där tankarna om huruvida man kan tycka om nästa barn lika mycket och så ;) Och så tiden...

Jag har pratat som om vi redan bestämt att det blir en tvåa och tror att jag planterat ett frö hos sambon men jag är inte riktigt övertygad själv. Du vet de där tankarna om huruvida man kan tycka om nästa barn lika mycket och så ;) Och så tiden...

det gör man :love: :D
faktum är att man nog njuter mer av tvåan, nr ett oroar man sig ofta mer för osv. jag är inte alls orolig nu om man jämför med första barnet :)

men så fina bilder!! skäms över att jag inte fotat i studion ännu och nu är viktor alldeles för lång och tung för att ha på armen sådär :p
han var 58 cm och 4750 g tung i måndags och växer runt 2 cm i veckan å runt 300-400 g :p

åh! jag är fan avis, att föda barn är det häftigaste jag gjort!
lycka till nu :)

Jag håller med wtf, förra gången tyckte jag att vi hade händerna fulla med en bebis, nu tycker jag att det flyter mycket bättre med två barn :p Med första barnet är det ju en så stor livsinställning, jag tror att hur mycket man än vill ha barn och hur glad man än är så är det en stor omställning man måste anpassa sig till, när fler barn kommer är det liksom redan gjort. Och angående om man kan älska nästa lika mycket som första så är svaret ja. Jag upplever det som att hjärtat blev dubbelt så stort :love:!

Jag håller med wtf, förra gången tyckte jag att vi hade händerna fulla med en bebis, nu tycker jag att det flyter mycket bättre med två barn :p Med första barnet är det ju en så stor livsinställning, jag tror att hur mycket man än vill ha barn och hur glad man än är så är det en stor omställning man måste anpassa sig till, när fler barn kommer är det liksom redan gjort. Och angående om man kan älska nästa lika mycket som första så är svaret ja. Jag upplever det som att hjärtat blev dubbelt så stort :love:!

word på den alltså! :)

Man faller säkert in i det lättare andra gången. Min tös är ju ganska lätt ändå, det känns som om jag känner henne ganska väl. Jag vet att hon behöver närhet så det känns konstigt när man inte måste bära runt på henne (och ger lätta abstinensbesvär när jag lämnar ifrån mig henne) och vad som tröstar henne för det mesta. Däremot känner jag mig lite sliten och känner att jag nog skulle vara väldigt trött med en till även om jag är inne i mina rutiner. Hur skulle jag kunna roa ett barn till liksom? :o

På tal om bebisabstinens... Jag ska ta med mig sambons syster och hennes sambo för att visa min gammelponny. Jag hade liksom glömt att jag kan be dem rida när jag ändå är ute :o hur som haver, då ponnyn är väldigt speciell och dessutom har vilat sedan i höstas (förutom två turer under vintern och några promenader) ville jag ha händerna fria första gången de provar henne och bekantar sig med henne så sambon ska få umgås alldeles ensam med Alva ett par timmar. Det känns jättekonstigt! :o samtidigt kanske det känns skönt efteråt att man fått vara "bara Manda" en stund? Men ja, konstigt. Jag lär väl inte släppa Alva på hela dagen sen :o Hoppas att hon följer de vanliga rutinerna och håller sig ganska nöjd med livet på förmiddag-lunch när jag tänkte vara borta bara så hon inte tar knäcken på sambon :p

Åkte in för kontroll. 1, 5c öppen och 1 cm kvar av tappen. Fått sovdos - värktabletter, Bricanyl och oxascand 25 mg.
Har så ont nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men pillren sätter väl in snart

Natti på er :)

Hoppas du får dova och att du har nya krafter för att välkomna trollet ut sen nör du vaknar. Vad segt att det ska ta sån tid men det går ju ändå framåt (liten tröst säkert, men ändå)

Jag är uppe och dricker en kopp te, inte lätt att somna om efter toa-runda när knäna värker och huvudet snurrar... Bf i dag och inte mycket mer än den gamla vanliga molvärken som fortfarande hänger med.

Ok, skönt att du är inne nu iaf. Hoppas att du får sova gott och att det går undan imorgon (senare idag)!

Lew, hoppas att din bebis också bestämmer sig för att komma ut snart. Sista BF i tråden idag, då.

Här har L just tagit sin längsta matpaus någonsin, 6 tim! Kände mig genast superutsövd nu när vi vaknade :) Hoppas att det är en trend...

DS, smidigt om sambons syster o sambo kan aktivera ponnyn! När har du och ni andra tänkt börja rida igen? Förra gången har jag för mig att det tog tre månader innan jag kom igång. Även om bristningarna var läkta sen länge kändes det ändå konstigt tidigare. Denna gången känns det mindre så (inga bristningar med KS), men vet inte om jag kommer igång tidigare ändå. Nu ska jag ju iväg till Sverige i en månad om ett par veckor, kanske lika bra att vänta tills efteråt. Men borde köra lite från marken innan, den ena blir lite svårhanterad vid hovvård etc när man inte gör nåt. Fattar bara inte när jag ska få tid (dvs vara tillräckligt motiverad för att gå ut sent på kvällen).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat