Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Hahahahahaha, knarkarkvart :rofl:
I Eksjö vart de roliga, jag sa ju att jag inte tålde morfin utan blev illamående, så efter snittet fick jag bara något klent receptfritt som varken gjorde till eller ifrån. (De stackars ambulanskillarna som hämtade mig fick nog höra fler fula ord på den timmen än de nånsin gjort innan…)
Väl framme i Jönköping sa de glatt att "jomen visst, då får du en spruta morfin och en spruta mot illamåendet!” Amen & tack! Kanske ska tipsa Eksjö om det...

20 minuter låter lyxigt, fast kanske både skönt och jobbigt att få åka hem också? Vi har en dryg timme in på riktigt dålig väg med timmertrafik så jag vill verkligen inte hålla på och åka när det är dags.

Ja, 20 minuter är bra - men kändes inte ett dugg lyxigt när vi åkte hem och jag hade ondare än ondast! ;)
Sambo körde lugnt och fint utan att visa på någon stress iaf! :love:

Hehe, inte ett dugg ;) Tydligen lät jag en del på gårdsplanen på väg in sen för grannen hade öppnat fönstret för att snoka :grin:

5 minuter mellan värkarna nu och ONT gör det. :) :crazy:
Men jag håller ut! Tänker inte bli hemskickad nästa gång...

Heja heja heja!
Nu blir du nog inte hemskickad fler gånger :) idag blir det nog Micksbebis! Och så lite hejande på Lew också, det är ju de facto inte långt kvar nu innan ni också är föräldrar även om jag förstår att det känns skitdrygt att vänta nu när du är mitt uppe i det!

DS, fast grejen med syskon är ju att du inte har två spädbarn ;) det andra är ju större och mer självständig. Min tjej som snart är 3 år kan underhålla sig själv bra om det behövs och vänta om det behövs. Dessutom kan man rasta av henne ute på 3-hjulingeneller i lekparken.
Förra gången red jag väldigt lugnt efter ca 3-4 veckor, denna gång börjar jag få ett ohyggligt ridsug nu och skulle vilja komma ut lugnt i skogen lite lugnt på mysig häst lite nu för att känna efter och komma igång själv.

Får se hur länge jag fixar det här nu!
Satt i köket och fick 2 värktoppar utan paus - sammanlagt 6 minuter innan magen äntligen slappnade av!!! :eek:
Inga fler såna dock, tror det var stolen som påverkade.

Men de blir kraftigare och 4 minuter mellan!

Kaktus - ja just nu känns det som att det inte blir nån bebis här över huvud taget... Fördelen är att kroppen mår bättre än på länge, men det är en klen tröst. Sen VET jag ju att jag faktiskt inte har gått över förrän i morrn och att det är vanligt att göra det med första men efter allt som har hänt och sagts osv så var jag verkligen inte beredd på detta.

Micks - jag håller med, nu ska du väl knappast bli hemskickad fler gånger? Bra att det föds i alla fall en bebis på mitt bf :D

Det låter kämpigt! Hoppas det kommer igång på allvar någon gång!

Kl
Hemkommen från stallet. Det hade gått jättebra för sambon att pyssla om lilltjejen :) det var dessutom lite som ett test att flaskmata henne. Hon verkar stå sig längre på flaskan än med amningen så det är frågan nu om man ska erbjuda henne flaska efter amning. Det verkar vara enkelt för hon äter ju väldigt ofta nu. Jag tycker inte att hon slutar äta innan hon är hungrig igen.

Attans trött blev jag i alla fall så nu får Alva dricka ikapp medan jag ligger och vilar mig i sängen. Hoppas jag kan somna till en stund. Det vore välbehövligt.

det är ett bra sätt att minska produktionen på. men om det inte spelar dej nån roll om du slutar amma så ge flaska efter amningen. många slutar för att de tror att barnet inte får tillräckligt. ge fler bröst, efter en halvtimme har du fyllt upp bröstet till en viss del igen. och mjölken bildas ubder tiden som du ammar också.

om man vill kombinera ersättning och amning är det bättre att ge ersättning istället för ett helt mål, om du tex är i stallet. obte efter varje amning.

Ja, det kan ju ni behöva, åtminstone tills ni klarat tentan på Svensson-kursen!

:D:p

Blev tvungen o kolla och gångavstånd är väl lite o ta i, bilvägen är 4,7 km.. Något kortare till fots/cykel.. Nya huset är det 6km så då får jag hålla mig i skinnet ;)

Har haft kluriga magar på båda tjejerna en hel vecka och provade nan comfortis som gjorde det något bättre, nu när den paketen tog slut i morse fick dom ett mål vanlig nan och sen har dom hållt låda hela dagen och vridit sig, skrikit och varit oroliga.. :( tog hela familjen i hampan och traskade bort till Ica o köpte nan HA. Och vilken skillnad! Har nu haft en sovande (tyst) bebis och en glad och vaken (och tyst) bebis i babygymmet i över tre timmar! :love: hoppas denna trenden håller insåg för sömnbristen denna veckan har inte varit nådig! :banghead:

Lycka till nu Micks!

DS, skönt att det gick bra för sambon :)
Jag tänkte också ge lite ersättning så småningom när jag ska börja rida igen och blir borta lite längre stunder då jag inte vill hålla på och pumpa.

Pan, jag tycker också ni ska ta svenssonkortet så ni kan få det lite lugnt ett tag och vad skönt att den andra ersättningen funkar så bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka