Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

*kl*

Nu har jag bestämt mig - det blir en gravidfotografering också! Blir troligen i vecka 38-39, men jag är redan nervös :rofl:
Jag hatar verkligen att bli fotograferad :p

Så har ni tips på snygga bilder så länka gärna! Jag behöver all inspiration jag kan få :)

Kul med gravidfotografering, det borde alla göra! :) jag har ju lyxen att ha en egen fotostudio men i brist på plats så tar det för mycket ork att montera upp den för spontanfotograferingar så att säga.
Men jag fick lyckligtvis ett uppdrag så jag var så illa tvungen att montera den och då passade jag på att fota mig själv (drillade mannen hehehe). Det är jag ju glad för nu :)

Du kan ju kolla på min fotoblogg för lite inspiration kanske http://hellothereearth.blogspot.com

Hoppar in i tråden lite så här i slutet på min graviditet ;) har nog inte varit aktiv på buke sen -11 men kanske nån kommer ihåg mig ändå hehe.

Väntar mitt andra barn (idag v 35+2) och bebis är beräknad till 14 april. Roligt med denna graviditet tycker jag då första barnet blev till med IVF efter 3,5 års kämpande. Denna kan man säga är en olycka, visste att jag hade ÄL men trodde nog jag skulle vinna en miljon före jag blev spontant gravid haha. Första missen och så tar det sig!! Jösses.
Men jag hade tur och dessutom flyt med föräldrapenningen, jag har till 5 juni -13 på mig att föda för att behålla min gamla (och bättre) fp, efter det beräknas den om efter min nya och lägre sgi haha.

Känner mig ganska säker på att det är en tjej, första barnet är en pojke :)

Jättesuperstort grattis till graviditeten!
Och så välkommen förstås, dina bilder är jättevackra! :bow:

Välkommen!
Stort grattis till graviditeten :) Skönt att det löste sig så väl med din SGI, jag missade det där med några månader.
Jag känner ett par från min föräldragrupp som har tvillingar via ivf sedan tidigare och nu också blivit spontant gravida, så himla roligt!

Välkommen! Bättre sent än aldrig! ;)
Lägger in dig i listan! :laugh:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet, en pojke
13:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
25:e Lewellyn, första barnet

Dels har han ju de 5 veckorna som kommer i april och sen har han sedan tidigare en hel massa (tydligen) som de på jobbet egentligen vill att han tar ut vartefter för det börjar bli lite för många dagar. Sen hur många dagar det blir i följd är ju ingenting han måste bestämma nu vilket han inte heller har gjort utan det tar han nog som det kommer, de sätter inte in någon ersättare för honom om han inte ska vara helt ledig i flera månader. Med andra ord går han väl tillbaka när han tröttnar på att vara hemma eller när de frågar efter honom.

Huruvida man ser det som värdefullt att ha några ensamma dagar vet jag inte. Jag är mer rädd att man trampar varandra på tårna om man går hemma "sysslolöst" för länge så det förutsätter ju nästan att jag är pigg och glad och kan vara ute och röra på mig så vi kan hitta på saker innan bebis kommer, annars är det nog rätt behagligt att vara hemma själv måste jag erkänna. Oftast när vi är hemma båda två sover han halva dagen och sen spelar han dator eller något medan jag är i stallet, om vi inte har något planerat dvs :angel: Har man en lista på saker som ska göras är det ju såklart lätt att fördriva tiden men stora anledningen till att han vill vara hemma är ju för att han vill vara närvarande när jag kommer på att det är dags.

Men om han är ledig från när han tänkte och om det verkar som att något är på gång kan man ju låta honom ta ställning till det då. Är jag smärtpåverkad eller så kommer jag säkert säga att jag vill ha hem honom och då kanske han kan jobba hemifrån om det är så men annars är det lite mer upp till vad han vill och tycker just då.

Grattis! Bättre sent än aldrig! ;)

Roligt att det blev en liten "hoppsan" trots tidigare svårigheter, sånt är så roligt att höra!

Grattis o välkommen! :)

Lew och micks: mysmagarna :love:

Denna natt och morgon har varit fruktansvärd :( vaknade av smärtor i höfterna vid 04 och kunde inte somna om.. Envisades och låg och vred o vände på mig med tårarna i ögonvrån men fick gå upp och äta Alvedon vid 06.30.. Somnade om vid 7 och har halvsovit fram till nu och vet fan inte var jag ska bli av :( vaknar hela tiden i panik och dyngsur av svett ör det gör så ont.. Jävla skitkropp :devil:

wtf: välkommen!

Pan: stackars dig! Hoppas att det är övergående.

Försökte göra det bästa för att överbrygga en regnig tråkig dag hemma. Vi har: tittat på tv, "pysslat" (klistrat fast små papperslappar på ett papper och rivit bort dem igen), grävt med grävskopan, kissat på golvet (bara gossebarnet!), tvättat golvet (bara modern...), badat, ätit lunch och sedan somnat till visor om apor och grävskopor...

Om en halvtimme kommer min svärmor och då ska vi åka och shoppa tyger. Främst gardintyg till bebisens rum! Hoppas vi hittar något fint! :bump:

Ja, man får ju spara 5 semesterdagar per år i 5 år, det kanske börjar bli för många för honom där. Hur ni vill göra är ju upp till er, vad ni tycker är värt mest för er. Jag hade blivit knäpp om vi skulle gå två stycken hemma och vänta, men det är ju jag det. Hade det varit en roligare årstid och att man varit rörligare hade jag kanske kunnat uppskatta det, men inte som det är nu.

KL
Jag har en lite bättre dag smärtmässigt och det är så välkommet! Dessutom har solen skinit så fint även om det är rätt kallt. V 39 nu och 13 dagar till beräknat, imorgon är det dags för bedömningssamtalet och jag ser ett slut, det är härligt!

Ja jo, det är lite det jag känner med. Man kan ju bli knäpp för mindre ;) Vi får se, det kan ju hända att han har någon plan för vad han ska göra som inte innebär sova halva dagarna och spela datorspel resten men jag tvivlar på det. Man vet inte, han kanske också börjar boa? :rofl:

Det är ju snart dags för dig ju! :D Skönt!

Kl
Såg i spegeln att jag börjar bli stor.. Mycket stor. Jösses! Känns som om magen hänger i knähöjd nu!

Jag är mest fundersam över hur jag ska hinna bli klar med allt så att jag kan vara på sjukhuset till 9.30 imorgon :D då har man liksom tappat allt vad rutiner heter, i normala fall är jag ju på jobbet till 8 och det ligger längre bort. Nu när jag varit hemma så länge och inte har några tider att passa har allt blivit hipp som happ, men vi får väl börja i tid. Jag vill ju hinna duscha ordentligt och så innan.

DS, haha, ja han kanske har någon kanonplan för vad ni ska göra när ni isf går hemma :)
Magen bör ju vara stor nu :D Jag undrar dock om inte min är lite mindre den här gången. Den växte som fasen i början och var stor tidigt, men sen har den nog saktat ner tillväxten ordentligt.

I och för sig kan man ju göra storkok och lägga i matlådor, baka inför besök och sånt.

Å vad spännande! :bow:
Jag vill ha en fullständig rapport om vad som sägs, görs o så vidare ... (kommandoran talar? :o ).. själv räknar jag ned till 27:e.... ska bli jättespännande att höra vad de säger och gör för dig..
Lycka till!

Jag tror inte det, tar inte med väskan iaf. Jag har förstått det som att det är ett samtal för att bedöma om det ska sättas igång öht och om det bestäms att det ska sättas igång så antar jag att man får antingen en tid för det eller om de vill kolla att man är mogen. Ingen aning faktiskt.

Klockan, jag lovar att att avrapportera hur det gick och vad som sas :) förstår att du räknar ner nu!

DS, ja, det är ju ypperligt att göra, här blir nog inget sånt gjort innan bebis denna gång tror jag. Förra gången bakade jag så att det fanns både bullar och kakor, men ingen mat. Det är nog smidigt att ha :)

Vad spännande att det börjar bli dags! Lycka till imorgon. Och tack för de lugnande orden om igångsättning.

Kl
Fina magar! Jag borde också fota lite...

Välkommen till tråden och grattis wtf! Vi ligger nästan exakt lika i datum, tror jag.

DS, svårt att säga när han ska börja vara ledig. Kan ju bli lite segt att vara hemma båda två innan om det drar ut på tiden och man inte kan vara speciellt aktiv. Vi tänkte spara ledigheten till efter förlossningen, vill spara lite på semestern.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar