Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag pratade lite med min BM sist om just igångsättning och hon sa att jo, det fanns en större risk för komplikationer, men samtidigt avsätts mer resurser och för de allra flesta går det bra. Nu avsåg ju det här i Sverige, men jag antar att det är lite lika i Schweiz :)

Ja, just det, det var ju flyttdags för Visslan idag, hoppas allt går bra, vad skönt att få rå om eget hus nu :)

Lånar knapp

Är hemma en snabbis och tvättar kläder. Tog med mig paddan så den kunde uppdateras på hemma wifin.

Men hjälp vad det ser ut här hemma :eek: :eek: :eek: . Smuts, damm, hund och katthår och skräp överallt. Behövs verkligen storstädning. Vill inte låta en bebis vistas i detta. Ingen annan heller för den delen. Men kommer knappast ha tid att städa innan hemkomst. Dåligt :mad:

Vad är det som kan bli svårare med en igångsättning egentligen? Har aldrig riktigt förstått det

Kl

Färgen blev pannkaka! Men är iaf hyfsat nöjd med klippningen efter jag fick styla det själv! :)

blogger-image-899753055.jpg

blogger-image--1169630834.jpg

Bjuder på en liten magbild med ;)
blogger-image-369185440.jpg

Finmagen!
Jag tycker både klippning och färg ser bra ut, frisyren klär dig verkligen :)

Solvind, att en igångsättning kan bli svårare är helt enkelt för att det görs på medicinsk väg, man stressar igång kroppen jämfört med om den själv hade börjat förbereda sig.

vilse: nä såna borde man definitivt kunna sy själv!

Kolla gör-det-själv-forumet på sjalbarn, de har säkert många bra tips!

Tack ska ni ha! :love: får köra en omgång med minvanliga färg istället, denna tog ju inte alls i utväxten och di grå syns igenom :devil:

Ja varför skulle du inte kunna? Jag har dock som någon ytter-grej som är tätad så det inte ska rinna igenom så endast frotté ska du nog inte ha om de ska vara vätsketäta.

Kl
Har precis varit på djuraffären och köpt en pump till sambons sköldpadda. Jösses amalia vad det inte var gratis! Jag hade försökt få fram hur mycket det skulle kosta men hade kollat på helt fel sort så jag fick en lättare chock. Tydligen är det en superdupergrunka (fanns billigare med iofs) så man i princip inte ska behöva göra något med akvariet vilket säljaren påpekade att det är nog bra att ha en sån nu och tittade menande på min mage, haha. Ärligt talat var det nog bra val så man inte tröttnar efter ingen tid alls och låter den stackars paddan bli mer eller mindre bortglömd. Såå, om man nu har en såndär pryl så kanske man kan lägga tiden på att göra det fiiint, som en liten inredningsdetalj med fina växter och lampor :)

Träffade förresten en pensionärsdam i hissen som FRÅGADE om hon fick klappa mig på magen! :bow: Självklart kan jag bjuda på det nöjet när hon frågar innan hon tallar på mig! Varför kan inte alla människor fråga först? Det känns ju så mycket trevligare!

Kan du inte kolla Blocket efter en städhjälp som kan ordna till det där lagom till hemkomsten? Det lär ju bli skitigt igen om du får gjort det nu. De är inte så himla dyra för det mesta.

Pan: det blev väl inte så tokigt? Synd att det inte tog utväxten bara.

Största risken är att det inte kommer igång och procentantalet instrumentella förlossningar och akutsnitt är högre på igångsatta FL än naturliga - men det är mindre risker och komplikationer för både mor och barn vid igångsättning än vid snitt!
-Så förklarade läkaren för mig i allafall. :o

Pan: du är ju skitsnygg!!!!:bow:

Alla: jag råkade kolla på förlossnings Tv idag, och såg när de satte epidural på en mini liten asiatisk kvinna....:eek:
iiiiiih..... fy :devil: vilken JÄTTENÅL!!!!!!!
jag fick typ panik av att se det. usch! :crazy: för smärta som går över?! huuu... fast jag vet inte, jag skrek så det skar i öronen på mig nyss när jag försökte resa mig... :o (ibland är det tur man är ensam hemma .....)

Snyggo! :D :love: Jag tycker färgen blev jättebra ju! Du klär helt klart i både färg och frisyr :laugh:

Tillägg: såg nu att du skrev att den inte tog utväxten, det såg jag inte på bilderna - men vad trist! :( Hoppas det blir bättre andra omgången :)

Senast ändrad:

Träffade förresten en pensionärsdam i hissen som FRÅGADE om hon fick klappa mig på magen! :bow: Självklart kan jag bjuda på det nöjet när hon frågar innan hon tallar på mig! Varför kan inte alla människor fråga först? Det känns ju så mycket trevligare!

Fler såna tack! :bow:

Håller med :)
Söta gamla pensionärstanter som frågar kan til och med få klappa på min mage om de frågar först :bow:

Undrar om jag med har börjat boa lite förresten... har städat ett par köksskåpar i dag (varför i hela friden har jag alltid 200 lock men bara 12 burkar??) och nu kokar jag lingonsylt medan jag slåss vidare med kantbanden på en sovpåse :)

Ja varför skulle du inte kunna? Jag har dock som någon ytter-grej som är tätad så det inte ska rinna igenom så endast frotté ska du nog inte ha om de ska vara vätsketäta.

Jo, men de kände jag att de köper jag nog gärna, så är man säker på att de sitter som de skall och inte läcker. Innergrejorna ska ju "bara" suga upp vätska så tror inte det gör lika mycket om de inte är helt perfekta :)

Pan: tyckte också det var skitsnyggt! Trist bara att utväxten syns igenom...

Lew: ska kolla där!

Woho! Om 10 dagar är det 60 dagar :)

Kl
Sambon sa igår att han har en massa semesterdagar, lite för många enligt jobbet till och med, som han tänkte ta ut. Hans plan var att ta ut dem så att han är hemma när jag kommer på att det är dags att åka till förlossningen vilket jag tyckte var en jättebra idé och så säger han att han tänkte ta ut dem första veckan i april och sen så länge som han känner att han behöver eller vad man säger. Det jag funderade på är om första veckan i april är lite sent om han vill vara på den säkra sidan. Bebis är ju beräknad till första veckan i april så hon kan ju lika gärna komma efter det som hon kan komma i princip när som helst från nu ?

Samtidigt vill jag nog inte ha honom hemma från nu ifall att det tar några veckor innan hon bestämmer sig för att titta ut :p han var ju nästan lite inne på om han skulle vara hemma hyfsat lång tid i början, ta ut många semesterdagar och föräldradagar för att komma in i nya livet som förälder eller vad man ska säga. Jag kan tänka mig att det är välbehövligt för honom och det hade ju varit ganska skönt att vara två om det där stora, nya som sker snart redan från början.

När ska man råda honom att börja plocka ut dagar? Jag tänkte ta diskussionen med BM på fredag (37 fulla veckor då) och se om hon har någon idé om när han borde för att vara hyfsat på den säkra sidan. Det finns ju några här också som har bebisar sedan tidigare. Räcker det med en kommentar att det är dags att börja plocka ut dagarna när slemproppen går (om det är något man märker av för det är tydligen inte alltid man gör) eller när ska man råda honom?

Och så en fråga till, när BM säger att hon inte tror att man går tiden ut, vad är det då hon tittar på som gör att hon kan säga så? För hon sa ju senast att "ja det börjar kanske hända saker snart" eller nåt sånt. Då hade vi pratat om att jag haft lite förvärkar.

Här kommer vi göra så att sambo är hemma de där 10 första pappadagarna i samband med förlossning, för honom är det bara att släppa jobbet och åka så det är inga problem. Sen jobbar han någon vecka och tar därefter ut semester. Kan inte det vara en lösning? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar