Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Men jösses vilken liten smurf! :love: Heja Tor! Så skönt att det verkar gå framåt och att du får mysa med honom igen... :)

Kära nån så liten! Men vad han växer! :bump: En riktig kämpe den där Tor :)

Här hemma tvättar jag lite barnkläder. Ser mysigt ut när jag hängt upp på stolar i matsalen det som jag inte vågar tumla :love:

Åh halleda då :love: vilken liten goding! :bump:

Idag har jag kapat 20 cm av mitt hår! :eek: blev lite "tantigt" men är iaf lättskött, får se om jag blir mer nöjd sen när jag fått styla själv och färgat den 10cm långa gråa utväxten med :D

*kl*

För att fortsätta med det där boandet... ;)
Vi påbörjade en en budgetrenovering av tvättstugan för några veckor sedan (jättesmart - varför renovera en sak åt gången? ;) )
Blev en liten ommöblering - städskåpet åkte ut och städgrejorna åkte in i ett ensamt skåp som inte användes i köket.
Sen upp med en bänkskiva längs med hela långsidan. Undertill får tvättmaskingen, samt torktumlaren plats (torktummlaren hade vi garaget innan...). Där får även plats ett litet skåp för tvättmedel och dylikt, samt en trådback till babygrejor/blöjor ect)
På andra sidan finns torkskåpet och pannan - och mellan dessa en bänkskiva. Under står tvättkorgarna.

Igår blev det färdigt! Eller ja, där ska hängas något tyg framför tvättkorgarna, och köpas en dörr till lilla skåpet. Men i övrigt är det färdigt att börja "ösa in" med babygrejor! :D
Min tråkiga tvättstuga ser faktiskt riktigt trevlig ut nu :D

Åh halleda då :love: vilken liten goding! :bump:

Idag har jag kapat 20 cm av mitt hår! :eek: blev lite "tantigt" men är iaf lättskött, får se om jag blir mer nöjd sen när jag fått styla själv och färgat den 10cm långa gråa utväxten med :D
Före och efterbild tack! :D

Tror det åkte en sådär 15-20 cm av mitt hår när jag var nere hos mamma sist med. Lite längre än till axlarna nu. Allt slitet åkte av helt enkelt. Ser inte lika tovigt ut när man inte borstar det (vilket jag typ aldrig gör när jag är hemma) så det är bra. Däremot saknar jag mitt långa så vi får väl se om jag kan få ut det men lite mer jämnt och oslitet.

Hade ett sånt sjukligt sockersug så jag satt och bokstavligt hoppade på stolen - trots att jag nyss ätit mat och grejer!
Turligt nog hade mitt smarta jag lagt ner en klubba i väskan för just såna här tillfällen och den hittade jag nu och smällde i mig på ett par sekunder... :angel: :D

Men jag vill fortfarande ha chokladmilkshake... :cool:

Åh vilken snutt :love: han har verkligen vuxit! Härligt att ni får gosa igen.

Vilse, jättefin och praktisk lekfilt! Gillar dinosaurierna.

DS, gott att ha ett riktigt bord att äta vid. Vi köpte en byrå till storebrors kläder förra helgen, men jag har inte kommit mig för att montera den ännu. Normalt brukar jag knappt kunna hålla mig tills vi hunnit hem, men nu känner jag inte riktigt för att krypa runt på golvet... Kanske i em?

Lycka till med flytten visslan, spännande att det äntligen är dags!

Var på undersökning igår och tydligen kommer jag antagligen bli igångsatt i vecka 38+0 pga diabetesen. Känns skönt med tanke på att bebisen ligger ovanför alla kurvor i storlek, men samtidigt lite jobbigt när man läser om att det kan vara svårt att få till en bra förlossning.

Säkert att det inte bara ser ut så nu när det är blött eller så?
Mitt såg nästan grönt ut först, när det börjat torka. Sen när det var helt torrt såg det mycket bättre ut. Allra bäst efter första tvätten :)

Har fortfarande färgen i så är säkert inte lila men ser oroväckande rödpigmenterat ut :crazy:!mitt hår är som en svamp med röda nyanser.. Var hårmodell för en kompis för en vän för några år sen som skulle prova en ny färg till salongen som var lite åt det röda hållet, och när hon stod med fönen och säger OJ höll jag på o svimma.. Gick under namnet tocken i 2 veckor innan jag färgade om det :rofl: det blev knallrött!!

Förresten, ytterligare frågor från mig :D

Ni som har/har haft tygblöjor - borde inte de vara väldigt lätta att sy själv?
Kollar man på denna bilden så ser det ju inte alltför svårt ut?
1111_green_diaper_open.jpg

Att betala 100-150 kr för en meter frotte (bör bli flertalet blöjor), eller betala 130 kr per tygblöja kan ju göra ganska stor pengaskillnad - framför allt om man ännu inte vet om man kommer gilla det eller ej :D
*ekonomiska vilse är ingång igen*

Senast ändrad:

Håller med, det ser inte så farligt ut. Men håller tummarna att du inte ser ut som en tocke se :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar