Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Välkommen :)

Kl
Dessa stora fina magar. Svårt att tro att det ligger små bebisar där. Likadana som min egen. De flesta av era bebisar är dessutom redan större än min.

När den där listan kommer upp så ser jag ju hur långt ner jag står :eek: . Många av er som skulle fått före mig. Synd att det verkar så jobbigt för er såhär mot slutet. För mig är det både skönt och tråkigt att slippa det.

Spännande nu när det närmar sig fler bebisar här....

Tog en bild på småkläderna som någon frågade efter.
Gröna är storlek 50 , blå 40/44 och tröja 38

2013_03_11_13_40_22_319.jpg

När jag köpte den gröna så trodde jag att den kommer knappt bli använd för så liten är knappast någon bebis. I alla fall inte så länge. Nu tycker jag den ser jättestor ut :angel:

Och här är Tor i tröjan. Måste säga att han blev riktigt stilig i sina nya kläder :love:

image.jpg

Till skillnad mot sjukhuskläderna :grin: (dock väldigt gulligt)

image.jpg

Åh lilla Tor! :love: Är ju helt sjukt vilka små kläder han får ha! Kan man vara så liten liksom? :D Tycker som du gjorde att de där bodysarna i stl 50 är jättesmå ju... :D

men åååååh så söt han är, han är verkligen pluttliten :love: Hur går det med andningsövandet och din förkylning?

jag ha precis provduschat i nya huset, det gick bra. vi är grymt busy med uppackning, idag har jag haft farmor till hjälp hela dagen. imorrn bm-besök och sen ska vi hämta soffor och titta på matbord. vi trivs bra i alla fall, även om det är lite klaustrofobiskt (läs: vi kan se våra grannar) jämfört med huset på irland där vi bara såg grönt gräs och berg. men detta har ju andra fördelar.

Tack för lyckönskningen :)

Solvind, vad fin han är i sina kläder, men de är verkligen så små! Lilla killen!

Visslan, förstår att ni har fullt upp med huset! Kan på visst vis förstå klaustrosfobikänslan av att ha grannar nära och insyn. Innan vi flyttade till radhuset bodde vi i en lägenhet utan en gnutta insyn, så jäkla skönt! Jag har efter 2 år fortfarande inte vant mig vid insynen och tycker att det är lite jobbigt, främst när det är mörkt ute, det är ju då man ser in som bäst. Hoppas ni kommer trivas kalasbra sen :) Hur går det förresten för dina killar på fsk nu?

Kl

Alex har för första gången känt bebisen röra sig (snart 37 fulla veckor)! :love: hon fick hicka så hela magen guppade så det var lite svårt att missa men jag fick visa var ryggen låg. "Vad hårt det var!" Var hans kommentar, haha. Han såg lycklig ut samtidigt som han sa att det var lite läskigt :p det är ju ett liv där inne som är hälften hans :)

Vad mysigt! Det är så svårt att fatta att det faktiskt är en bebis i magen och om en själv inte riktigt fattar det så förstår man att det är svårt för partnern att greppa.

Andningsövandet går sådär. Ibland superbra (oftast på förmiddagen) och ibland sämre. Han tycker det kan bli jobbigt och krälar runt och stånkar och då går ju inte andningen så bra. När han slappnar av är det inga problem.
Idag under träningen råkade han få fokus på min näsa en stund, stirrade och började gapa och sträcka ut tungan och viftade ditåt med handen. Han verkade tycka den såg god ut :D (tutten var däremot inte det minsta intressant idag)

Min förkylning är nästan över. Verkade bli en ganska mild sort. Skönt

Ska börja öva mer på amning också nu. Annars är det tydligen risk att han helt tappar intresset om det går för lång tid. Får försöka passa på när han är vaken och hungrig och när jag inte är nypumpad. Fast lite svårt tycker jag. Jag kan ju själv inget om amning annat än det jag läst. Svårt att hitta en bekväm ställning som jag kan hålla en längre stund (Särskilt med alla sladdar som trasslar in sig) . Och svårt att veta hur jag ska göra för att få honom att ta ett bra tag och hålla kvar. Och hur det ska kännas när han gör rätt

Vad härligt för er att äntligen fått flytta in i nya huset och kunna få komma i ordning även om det brukar vara väldigt jobbigt med allt bärandes och kånkandes och kännas som evigheter innan det blir klart. Förstår din tanke om grannarna. Tycker heller inte om grannar och ha insyn

Å vad mys! och jag som nästan varit arg på maken för att han känt så lite sparkar den är gången... :o

Visslan: jag blev också lite chockskadad av granntärheten när vi flyttade från landet in till stan, men jag vande mig snabbt!
Hur verkar pojkarna trivas?

Solvind: du kanske ska be personalen om stöd kring amningen..? de var väldigt hjälpsamma den stund som vi var på BB med dottern i allafall.
:p Gulligt att han tog sikte på näsan! Alltså utvecklas man fortare när man är "utanför" ...?

Han försökte i början men var så hårdhänt att bebisen slutade varje gång han försökte och då tappade han väl intresset ;)

Det går bra för barnen på fsk, lille Isaac som inte alls var så sugen i början galopperar in som en liten häst och glömmer säga hejdå. Hans fröknar säger att han är glad och "duktig" (typ att han är med på samlingar och plockar undan tallriken efter sig) och efter fsk när jag hämtar är han alltid glad och nöjd med dagen.
Sam trivs också bra men det är mycket mer jobb att hitta vänner när man är fem men det ska nog bli bra så småningom också. Pedagogerna är jättebra och de är utomhus väldigt mycket.

Förresten är jag nästan frisk igen, bara lite illasmakande snor kvar som rinner ner i halsen och svag huvudvärk fram till mitt på dagen. Men det går på rätt håll i alla fall!

Magen är verkligen hindrande i min vardag nu, allt känns tungt och jobbigt. Jobbigt att nå matbordet när vi ska äta, att klä på barnen är ett helt projekt och mej själv ännu jobbigare haha. Samtidigt blir jag lite skraj när jag tänker på att jag antagligen kommer vara med om en förlossning och ha en helt ny bebis inom tre veckor. Jag lugnar mej med att jag faktiskt klarat det helt galant två gånger innan.

Alla bebiskläder är hittade, letar bara efter sjalen nu.

hehe skönt att läsa att det inte bara är jag som tycker det är trångt med villaområden...

Skönt att det går bra för barnen och att du håller på att bli frisk! :)

Det är en omställning att flytta från landet och in till tätare områden. Där jag bor nu har vi väldigt mycket insyn också. I början var det så jag tvekade på om jag vågade gå runt utan kläder men så orkade jag inte bry mig mer. De får väl titta om de vill. Förmodligen har de sett en naken kvinna tidigare.

Galet vilka små kläder!!!! Han är så liten!! Tänk vi som fick höra på BB att Olivia var liten ;)
Vi hade tur som hade massa kläder i 50, vi brydde oss inte om att de va "lite" stora, men det är först nu dom börjar passa! Folk som sa att vi knappt skulle kunna använda dem.. Men, jag kan erkänna att vi inte hunnit använda allt ;)

Kl

Idag fyller Olivia en månad!!!!
Elva sådana till och det är dags för dagis!! :eek: ;)

Vad skönt att det går så bra med både fsk och sjukdomarna! Det positiva med att bo mer tätt med andra är ju att chansen till lekkompisar för barnen är större :)

Förresten tränger jag mig nog före dig i kön om du inte är väldigt snabb, på fredag sätts jag igång! Hjälp, det som känts så avlägset och långt bort känns nu stressande nära. Vi har ju en hel del att göra innan, men vi får nog göra det efter ;)

Klockan, jag fick träffa en kanonläkare som började med att reda ut varför jag var där och tyckte inte att det fanns anledning till att gå och ha så ont när bebis är klar. Hon frågade om jag hade läst att det var mer risker vid igångsättning såsom sugklocka, snitt och att det blir väldigt långdraget? Och ja, det har jag ju läst. Då sa hon att min största fördel är att jag är omföderska och då brukar det i regel gå väldigt bra, men att man helst ska ha börjat mogna lite själv innan. Jag blev undersökt och är öppen 2 cm med mjuk tapp så hon såg det som väldigt goda förutsättningar och tyckte att jag skulle igång snarast och fick tom välja dag :D imorgon, fredag eller lördag, så det blev fredag.

Dessutom frågade hon om vi blivit flyttade mycket och när jag sa att ja, 10 dagar första datumet var nu på fredag, så vände hon sig mot den studerande och sa att ja, det är inte så ovanligt att det blir lite fel även vid RUL. Det var tydligen inte första exemplet de hade hört idag. Läkaren menade på att jag hade omöjligt kunna testa positivt 3 dagar efter befruktning utan det först beräknade är sannolikt rätt.

be my guest :D det verkar inte som om bebis har lust att komma ut här ändå och vi kan behöva lite action här i tråden! så skönt och spännande att du fick tid så snabbt! heja dej!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II