Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Önskar innerligt att jag fick lite av dej. Vi är ju i samma vecka rätt exakt och jag har gått upp över 15 kg. Tror allt hamnade på arslet och låren direkt denna gång. Och de där berömde lööve-handtagen:grin:. Har inga byxor alls längre som passar..

Och mobbingen börjar ju nu oxå. Folk har skitkul åt min vikt och jag är en tjej som tål det mesta och har skinn på näsan. Förra gången brydde jag mej inte alls när tjockisskämten haglade utan skojade tillbaka på samma nivå.. Men efter att ha jobbat bort all vikt en gång och nu börja om få höra uttjatade kommentarer så känner jag mej inte alls lika tuff.:crazy:
Kanske har med mitt redan låga humör o göra. Går huvudvärken över så kanske jag kan ta det som vanligt igen.

Men vad är det för fel på folk? Är gravida något slags allmänt objekt som är OK att både taffsa och skojja om?

Skulle gärna kunna ta emot några kilon så du slipper dem :(

Är huvudvärken kvar alltså?

Ja min vikt är ett allmänt ämne när jag är gravid. Och det är roligare att höra "Oj vad du gått ner" ist för "Oj vad du gått upp":p.
Och normalt kan jag själv köra tjockisskämt och låta folk skratta med/åt mej. Jag är rätt humoristisk. När jag klev över 100 kg sträcket på vågen började jag skratta. Mobbade sambon som 17 genom att sätta mej på honom:D.

Men jag är inte fullt så taggad just nu för alls humor.....
Ja huvudvärken är kvar. Och den tycks stanna.

Vet precis hur det är. Förra gången jag var gravid sa alla jämt på fester och liknande: åh vad stor du har blivit!! Vad svarar man då? Tack? Och veckan efter sa dom likadant...Suck!

Allt som allt gick jag upp 17 kg, gick ner 10 kg direkt efter förlossningen.

Kommer antagligen gå upp mer den är gången, men nu har alla dom som kommenterade min vikt fått ett lr två barn själva så jag tror inte dom säger något:)

Som gravid verkar det ju helt klart vara ok med vilka kommentarer som helst! Nu har jag inte fattat hur det känns förrän jag själv blev gravid. Jag har ofta sagt -oj, vad mycket du gått upp eller vad tjock du är.:o eller frågat alla möjliga konstiga frågor.(har dock inte KRAMAT någon med huvudet mot magen;)) min svärfar kallar mig gärna för tjockis, redan i v 5, typ blien går i backen när du sätter dig. Jag röt ifrån på skarpen här om veckan och nu går jag under namnet "den gravida" istället, vad är det för fel på mitt namn??

Jag har också kvar huvudvärk, enligt BM skulle den gå över men när är det ingen som vet:cool:

Detta med vikt är verkligen konstigt, är så olika för alla. Man vill ju gå upp, men inte för mycket. Går man inte upp mår man dåligt då också...

kl

Jag har börjat jobba igen efter 3 veckors sjukskrivning. Det går jättebra på förmiddagen men efter lunch kommer huvudvärken som en järnhjälm och jag blir väldigt trött. Illamåendet kommer på kvällen och igår trodde jag att jag skulle spy inne på MAXI när jag skulle köpa mjölk. jag som nästa mådde ok förra vecka!:cry:

Har även fått träffa en psykolog som verkar väldigt bra. Vi pratade mycket om att känna skulld över att inte vara på jobbet och oro för bebis. Jag har mycket ångest för det mesta, livet är inte lätt!

Jag ska tillbaka till jobbet nästa fredag efter heltidssjukskrivning sedan v. 43. Ska jobba 50% en vecka, sen får vi se. Känner mig bättre, men har också väldigt mkt ångest över jobbet och är orolig för bebis :( otroligt skönt att få se att allt var bra på UL igår. Eftersom jag inte känner av ngt ännu så var man ju nästan orolig att den "flyttat ut" ;)

PUMA: då har vi samma datum nu:) Jag ska på rul på fredag men det ska enligt kub-test inte ändras, men man vet ju aldrig;)

Vad kul :)
Hoppas du får ha kvar ditt datum, lite kul att ha någon att jämföra med som har samma datum som en själv :)

Lägger in mitt datum också.

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma- 13 april
Lillasnuttan - 13 april enligt ul
Mish - 15 april
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-25 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Diana - 5 maj
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Jag blir ju orolig när hon inte sparkar så mycket som hon brukar, fast det är kanske normalt?

Nu är min bebis inne i nån växperiod tror jag. Har varit väldigt stilla i två dagar. Igår behagade bebis knappt röra på sej förän jag la mej i sängen. Och idag fick jag vänta tills en stund efter middagen innan jag fick ett livstecken..
Lite nervöst är det måste jag hålla med om:crazy:

Sällar mig till tråden. Blir snittad 28 februari, så jag vet ju nästan på klockslaget när det blir om det inte blir innan vilket är mest troligt. Har en komplicerad graviditet och är sjukskriven. Ska försöka bespara er allt elände. Det ska iaf bli oerhört roligt med barn nr 2 :bump: Känner igen det folk skriver om humöret, jag är mest ledsen men skulle vilja bli lite arg istället tror jag :-D

Hej hej på dej :). Grattis och välkommen hit!

Edit:

Hur gör ni alla med krämer på magen? Finns ju en djungel där ute mot bristningar. Tror ni någon funkar?
Har en kompis som jobbar med just hud och har högskleutbildning innom det. Hon säger att det absolut funkar!!. En annan säger som inte är lika högt utbildad men jobbar med hud som säger att det är skitsnack.
Forskare hit och dit och vissa är pröjsad och en annan är väl knappt insatt utan bara gissar lite.

Jag smörjde lite då och då med sonen. Men nu har jag forskat lite på egen hand:D. Hur som så tycker jag det verkar vara mest snack och alla rekomenderar en egen kräm.
I s0fie´s mode rekomenderas en olja. Jag började höra mej för hos försäljare och det verkar inte spela någon roll om man köper en miniburk för flera hundra eller en på d0llar st0re för 30 spänn. Så nu kör jag på den billiga varianten. Samt ett billigt bodybutter.
Eftersom jag åter fick en chock av vågen idag (17 kg upp) så smörjer jag flera kroppsdelar i hopp om att få vara vacker igen efter fl.

Hur är era tankar?

Sen när jag födde sonen så fick jag första tiden en rätt saftig hängmage:grin:. Hängde som ett tunt lager ca 1 dm nedanför byxkanten. Hur som så fick jag veta att man kunde ha en kroppsstrumpa eller en korsett om sej så magen hölls på plats hela tiden. (morgon till kväll). Magen hängde rätt kraftigt mot kvällarna då tynglagen gjort sitt:o. Hur som så återhämtade min mage sej så gott som helt. Ett litet tips då jag redan införskaffat en ny kroppsstrumpa tills bebis är ute;)

Och: Vart finns det snygga stödstrumpor? Och vad kostar dom? Är det kanske billigare att köpa ett par på apoteket?

Senast ändrad:

Smyger in lite i er tråd... Vart köper man en sån där kroppsstrumpa?

Kan tillägga att jag smörjde en del med body shops body butter. Jag har tidigare ALDRIG haft en bristning i hela mitt liv. I v 37 dök de ändå upp på magen :(
Jag tror det kan vara bra o smörja men tror inte det hjälper jättemkt mot bristningar..

Jag ska tillbaka till jobbet nästa fredag efter heltidssjukskrivning sedan v. 43. Ska jobba 50% en vecka, sen får vi se. Känner mig bättre, men har också väldigt mkt ångest över jobbet och är orolig för bebis :( otroligt skönt att få se att allt var bra på UL igår. Eftersom jag inte känner av ngt ännu så var man ju nästan orolig att den "flyttat ut" ;)

Bara det känns ok för dig så är det bra! Jag kan förstå din oro både för jobb och bebis. Din chef verkar ju inte vara så bra men jag hoppas den försöker underlätta för sig nu när kommer tillbaka:) Jag trodde att allt var check på mitt jobb efter 3 veckor då jag pratat både med killarna som jobbat för mig och chefen ganska regelbundet, men oj vad fel det var:eek:

Sen att man inte känner och är orolig, jag var hos BM i förraveckan bara för att lyssna på hjärtat i en minut så jag visste att den levde:angel:

Jag tror att det är gener och hormoner så gör skillnaden, även om jag smörjer ofta med choklad bodybutter som skulle vara bra;)

Min mamma fick inte en bristning ens när hon väntade min och min tvilling. Inte heller mina 2 systrar som fått barn har fått det och inte heller mormor så jag hoppas, hoppas att jag inte heller ska få det! Har väldigt fin hud på kroppen och tycker om komplimangerna jag får för hur len och fin jag hud jag har:angel:

Jag köpte en kroppsstrumpa på tradera och nu senast i en billig butik utanför hudiksvall.
Jag hade inte heller några bristningar förän sonen låg i magen. Och det blev värst mot slutet. Men mina va väldigt smala och korta så dom syntes knappt när magen blev sej själv igen.. Vi får se vad det blir den här gången.

Jag förstår din oro, hoppas din bebis kommer igång snart igen! Min älskling hade en vecka när hon var väldigt lugn, men nu har hon börjat sparka igen och är sjukt mycket starkare än innan! Man ser tydligt sparkarna utanpå magen, även när jag har kläder på mig :eek:

Angående att smörja för att förebygga bristningar, så gör jag det fastän jag inte tror på det riktigt. Jag använder Weledas mandelolja med vitamin E.
Jag läser ju till läkare, och har av både gynekologer och dermatologer (hudläkare) lärt mig att bristningar orsakas av hormoner och genetiska faktorer, och kan inte förebyggas "utifrån".
Jag VET att jag kommer att få bristningar, då min mamma fick jättemycket och jag dessutom fick en del på brösten under tonåren (de är borta nu). Jag får göra som min mamma gjorde när hon var färdig med att få barn, göra en bukplastik :p

Bara det känns ok för dig så är det bra! Jag kan förstå din oro både för jobb och bebis. Din chef verkar ju inte vara så bra men jag hoppas den försöker underlätta för sig nu när kommer tillbaka:) Jag trodde att allt var check på mitt jobb efter 3 veckor då jag pratat både med killarna som jobbat för mig och chefen ganska regelbundet, men oj vad fel det var:eek:

Sen att man inte känner och är orolig, jag var hos BM i förraveckan bara för att lyssna på hjärtat i en minut så jag visste att den levde:angel:

Nä, min chef är ett rikspucko! Men jag testar halvtiden en vecka sen ska jag ju träffa läkaren igen.
Väntar fortf på mitt andra sjukskrivningsintyg så jag kan skicka det till FK. Läkaren skrev ju fel namn och pers.nr på det vid senaste besöket och jag har inte fått ut ett nytt än.

Bröt ihop igår för att jag känner mig så jäkla värdelös. Ligger som ett kolli hemma och får ingenting gjort. Sover fortfarande typ 12 h/natt... vilket resulterar i att jag sällan är uppe före elva på dagarna. Kommer få ut 2600 kr i lön den här månaden iom allt strul m mina intyg som alltså ännu inte är redovisade för FK så de har inte ens beviljat sjukskrivningen (vilket också stressar mig ngt jävulskt). Utan min man vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Han betalar fn allt + att han dessutom köper presenter för att muntra upp mig. Jag får ångest av alla pengar han lägger ut och känner ännu mer att jag inte bidrar m nåt.
Att ha häst i Sthlm är ju inte det billigaste från början, så jag fasar för hur den här månaden ska gå ihop :cry: det blir en kul jul kan man säga...
Sen har vi ju from 1 dec dubbla boenden, med allt vad det innebär, och ska flytta över det mesta till Örebro....

Sen har jag dessutom utvecklat ngn galen motvilja mot att bli tjock... (svår ekvation att få ihop när man är gravid, jag vet). Vissa dagar är jag så uppsvälld att jag kunde ha haft 1 mån kvar till BF! Jag känner inte alls den där mysiga "rosa-luddiga" känslan... är det ens kul att vara gravid? Jag blir bara tjock, osmidig, kan inte rida som jag vill och orkar inget. Känner mig oftast värdelös och oföretagssam...

Har ju inte ens kommit halvvägs... :confused:

Usch, det är så tråkigt att höra att du mår så! jag vet precis hur det känns, jag funderade på abort i v17 för allt var så jobbigt! Jag vill gärna säga att det kommer bli bättre men det hjälper inte ett skit när man mår som du gör.

Hoppas att det kommer kännas ok att jobba 50% och att du iså fall kan få göra det ett tag eller vara hemma helt om det inte funkar. Klantig doktor verkar du också ha, inte bara dum chef! Men du verkar ha en helt fantastiskt fin man:love:

Pengar brukar ofta lösa sig på något vänster.

Om måsten är jobbigt så släpp dem, idag skulle jag städa men kl är 15.44 och jag ligger fortfarande i morgonrocken och det känns jättebra!:p

Jag kä
nner inte alls den där mysiga "rosa-luddiga" känslan... är det ens kul att vara gravid? :

Jag svarar för mig själv...
Nej, jag gillar inte att vara gravid. Flyger varken runt på rosa moln eller är överlycklig över min graviditet. Tycker bara det är omständligt och kräver en massa tid och ork. Det är jobbigt att inte kunna röra sig som vanligt och behöva en massa hjälp ...
(men ser ändå fram emot att bebis ska anlända!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 047
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 209
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol