R
Raderad medlem 94602
Har egentligen bara erfarenhet av sängvätning - i grunden, men han hade även olyckor på dagtid så även om grundproblemet skiljer sig kanske det inte är så olika? Han är fyra år äldre och har fortfarande en del problem nattetid men det var nog rätt länge sen han hade en olycka dagtid. Precis som din pojk är den här väldigt disträ, ha har hemskt svårt att alls lyssna till ignalerna från krppen. Larmande lakan hjälpte inte alls, och medcin äldigt lite... Det som har hjälpt är nog strikta toarutiner, plus att han helt nkelt mognat mera.
Jag funderar på om ett regelbundet kisschema skulle hjälpa er? Du skriver att ni provat, men vad var det som inte funkade? Jag tänkte han kanske kunde få en ny telefon (om han inte redan har en så det inte blir nåt speciellt) som ni lägger in en "kissklocka" i, mot att han tar ansvaret att faktiskt 'lyda' den. Han är ju i en ålder då både en fräck sak och eget ansvar kan vara starka motivatorer. Skolan kan förmodligen tillåta att han har telefonen med och på med tanke på varför. Jag vet hur otroligt förnedrande det är att kissa på sig som ett 'småbarn'! Även med det kan en cool sak kanske hjälpa lite tänker jag...
Tyvärr skulle jag tro att den enda boten är ålder, och ni får rikta in er på problemhantering så länge. Men jag hoppas såklart ni hittar en lösning istället!
Det som inte funkade med kiss-schema var att han läckte emellan sina kisstider. Likadant med alarm. Provat både "kissklocka" och alarm på mobilen. Han läcker emellan . Han har även fått träna på att hålla sig så han inte retar upp blåsan med att kissa ofta. Men han lyckas inte hålla sig.
Det är ju så konstigt att hans kropp funkar nattetid. Aldrig en enda olycka Det är liksom som att när hjärnan kopplas bort och sover och kroppen går på automatik så funkar det.