Sv: Vårföräldrar 2012?
kl
Är det någon mer som inte går upp i vikt!? Jag blir tokig och samtidigt lite orolig om jag ska erkänna...
Är i vecka 23 (22+2) och ligger exakt på startvikten trots att magen växer. Iofs hade jag ett helvete de första 16 veckorna med illamående som gjorde att jag inte fick i mig så mycket = gick ner 4 kg. Hade ett BMI på 24 på inskrivningen enl barnmorskan, smal men enligt mig själv 2-4 kg till "idealvikt", nu såhär i efterhand är jag glad att jag hade de där kilona att ta av...
Innan graviditeten kunde jag äta massor, jämt! Har alltid varit en sån där som vräker i sig mat. Förmodligen minskade matsäcken under illamåendemånaderna, för även om illamåendet slutat så kan jag inte äta stora portioner innan det tar stopp.
Äter frukost, lunch, middag, kvällsmat och ofta en massa mellanmål mellan målen. Äter tills det tar stopp (vilket tyvärr sker snabbare än "vanligt").
Tänker inte börja äta en massa "skit" som chips, godis etc för att gå upp i vikt, däremot snålar jag inte på smör, ost, grädde etc...
Men borde jag inte ha gått upp mer?
Eller ska jag se det som att jag ändå gått upp 3-4 kg sen illamåendet slutade?
edit. ska träffa BM den 5 december men tänkte ösa ur lite oro här först