Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

faan vad arg jag skulle bli om folk börjar få för sig att de ska få taffsa på min mage! :mad: :mad:

Har beställt några sådana här:
vvx_1000003158.jpg

Nära familjen känns OK. Men inte andra! :devil:

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma-8 april
Lillasnuttan - 13 april enligt ul
Mish - Mitten av april
Jezz - 18 april
Macken22-25 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Diana - 5 maj
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Har varit på UL idag, och bebis va 10 dagar yngre än beräkningarna, så nu är vi beräknade till maj istället för april, gör inte mig något alls faktiskt :)
vi ska tillbaka på ultraljud om två veckor igen i och med att bebis bara va 16 veckor nu och dom ville att den är 18 veckor när dom gör organscreeningen, men det gör inget då får jag ju se våran skatt igen :love:
Allt såg iaf bra ut på det dom kollade idag.

kl

Är det någon mer som inte går upp i vikt!? Jag blir tokig och samtidigt lite orolig om jag ska erkänna...
Är i vecka 23 (22+2) och ligger exakt på startvikten trots att magen växer. Iofs hade jag ett helvete de första 16 veckorna med illamående som gjorde att jag inte fick i mig så mycket = gick ner 4 kg. Hade ett BMI på 24 på inskrivningen enl barnmorskan, smal men enligt mig själv 2-4 kg till "idealvikt", nu såhär i efterhand är jag glad att jag hade de där kilona att ta av...
Innan graviditeten kunde jag äta massor, jämt! Har alltid varit en sån där som vräker i sig mat. Förmodligen minskade matsäcken under illamåendemånaderna, för även om illamåendet slutat så kan jag inte äta stora portioner innan det tar stopp.
Äter frukost, lunch, middag, kvällsmat och ofta en massa mellanmål mellan målen. Äter tills det tar stopp (vilket tyvärr sker snabbare än "vanligt").

Tänker inte börja äta en massa "skit" som chips, godis etc för att gå upp i vikt, däremot snålar jag inte på smör, ost, grädde etc... :d

Men borde jag inte ha gått upp mer?
Eller ska jag se det som att jag ändå gått upp 3-4 kg sen illamåendet slutade? :)

edit. ska träffa BM den 5 december men tänkte ösa ur lite oro här först ;)

Senast ändrad:

kl

Var hos BM igår, är inne i v. 25+ nu. Allt såg bra ut, Hb låg på 132 så järntabletterna har varit bra. Magen har vuxit bra och ligger mitt på "normal" kurvan.

Den lilla var väldigt aktiv när vi skulle lyssna på hjärtljuden och sparkade mot dopplern flera gånger, hjärtljuden låg på 145 slag/min. :laugh:

Nästa besök v. 28+...

// Qbaby

Inte tror jag att du ska vara orolig för att du inte går upp i vikt. Magen växer ju så det är nog ingen fara. Det beror väl på hur man såg ut innan man blev gravid, om man är smal eller hade lite hull, om man var mycket illamående innan så kanske viktuppgången kommer senare bara...
Men om du känner dig orolig så ring BM och fråga, de finns ju där för dig och dina frågor:)
// Qbaby

Jag gick inte upp någonting förra grav förrän i v. 26 tror jag, när jag började kunna äta helt normalt efter allt illamående och kräkningar, så jag tror inte heller du behöver vara orolig. :)

*kl*
Lider verkligen med er som mår så dåligt, jag har inte kräkts på 3 dagar nu och har faktiskt börjat få i mig lite mat igen. Känns helt underbart. För första gången på över en månad har jag orkar ta en hyfsat lång promenad med (två överlyckliga) hundarna. Vet inte vem utav oss som var gladast, de har ju mest fått springa ut och in och kissa nu på egen hand, är så glad över att vi bor som vi bor på landet så att det har fått. Var ute och pussade på mina fina unghästar också på första gången på nästan en månad och de var så glada. Började gråta när de kom fram och hmmade, pussades och buffades. :o :love:

Har verkligen min sambo att tack för så mycket nu när jag har varit helt under isen, utan honom hade det inte fått.

Oroa dej inte. Det är väldigt olika hur man går upp i vikt. Min bästa vän gick knappt upp något alls. Hon vägde mindre efter fl än när hon blev gravid. Hennes barn vägde nästan 4 kg och va fullt frisk. Samt att bebisen kom några dagar tidigt.
Jag gick upp över 40 kg, gick över 16 dagar och sonen vägde 3350...:o

Passar väl på att ändra mitt datum i listan eftersom vi fivk nytt vid ul.

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma- 13 april
Mish - Mitten av april
Jezz - 18 april
Macken22-25 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Diana - 5 maj
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Jag ändrar också efter dagens UL :)

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma- 13 april
Mish - Mitten av april
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-25 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Diana - 5 maj
Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

jag har fram tills förra vecka inte gått upp ett gram, men nu 1,2 kg. Det känns skönt faktiskt, är i vecka 20. Jag har inte spytt men haft ett konstant illamående så det är nog inte så konstigt att man inte går upp. Har som du några (läs 15:angel:) kilon att ta av så enligt BM behöver jag inte gå upp mer än 6 kg så hon sa att jag inte skulle oroa mig, bebis får vad den behöver!

PUMA: då har vi samma datum nu:) Jag ska på rul på fredag men det ska enligt kub-test inte ändras, men man vet ju aldrig;)

delvis knapplån.

Så skönt att höra av er allihopa att ni tror att det inte är någon fara, tack så mycket! :bow:

Då ska jag fortsätta försöka få i mig så mycket mat jag kan varje dag och vänta på att kilona börjar trilla in :D

När jag tänker efter så kanske det blivit så att magsäcken nu är i storlek av en "normal" matsäck mot förut då den förmodligen var lite större, nu kanske jag äter portioner som är mer normala i jämförelse med hur de sett ut innan. Har alltid älskat mat, men det har aldrig synts eftersom kroppen varit igång så pass mycket.

Jaja, bebis härjar på och verkar växa som sjutton. Idag fick det bli gummisnodd på ridbyxorna! :angel:

Är så glad över Buke just nu, och det stöd man får här!

Önskar innerligt att jag fick lite av dej. Vi är ju i samma vecka rätt exakt och jag har gått upp över 15 kg. Tror allt hamnade på arslet och låren direkt denna gång. Och de där berömde lööve-handtagen:grin:. Har inga byxor alls längre som passar..

Och mobbingen börjar ju nu oxå. Folk har skitkul åt min vikt och jag är en tjej som tål det mesta och har skinn på näsan. Förra gången brydde jag mej inte alls när tjockisskämten haglade utan skojade tillbaka på samma nivå.. Men efter att ha jobbat bort all vikt en gång och nu börja om få höra uttjatade kommentarer så känner jag mej inte alls lika tuff.:crazy:
Kanske har med mitt redan låga humör o göra. Går huvudvärken över så kanske jag kan ta det som vanligt igen.

usch idag är inte hormonerna på topp kan jag säga, irriterad på allt och alla. Jag tycker att alla lägger sig i mitt liv, min och min sambos relation och alla har en åsikt om allt. Blä...

Har ni också såna här irritationsdippar eller borde jag oroa mig över mitt vidriga humör för dagen? :o

skönt att fler känner som jag då ;)

jag känner bara att hela världen är emot mig och att alla verkar göra allt för att jävlas med mig eller nåt :D

Så känner jag nästan dagligen. Vissa dagar måste jag intala mej själv att sonen är inte trotsig för att reta mej utan för att det tillhör åldern. Så tååålamoooooood jobbar jag med varje dag.
Min mattelärare "had it coming" sen några veckor tillbaka. Inte bara jag som retat mej på hans attityd så tillslut en dålig dag så brast det.
:crazy:

jag sitter här och kämpar mot tårarna bara för att det är alltför många som haft negativa åsikter om mitt liv idag, det har blivit lite för mycket bara. I vanliga fall har jag en förmåga att trycka bort såna som har den tendensen, men idag är det lönlöst. Men din mattelärare hade säkert förtjänat det ;)

Oj. Hoppas det inte är allvarliga saker. Inte kul alls närfolklägger sej i sånt de inte har med att göra:(.

egentligen är det sånt som man kan strunta i, sambon rycker bara på axlarna och släppte det direkt, medan jag ältar sönder det just ikväll, äsch imorgon är det bättre :) en av sidorna med att vara gravid, humöret tål inte vad som helst längre :D

Hade nån sån grej när jag väntade sonen.
Jag och sambo hade varit tsm i 8 år när vi blev gravida. Vi hade innan knappt talat om barn alls då sambo inte ville ha barn och jag accepterade läget. Men ett kort uppehåll hade vi och när vi talade om att bli tillsammans igen så ville jag att barn skulle finnas på kartan. Och då hade han känt att ett barn kanske borde vara i våra liv ändå så småningom..
Så när klockan tickade en tid senare sa jag det till sambo och vi blev gravida nästan direkt.

Då klämde en muppig brud ur sej till min bästa vän "Åhh vad roligt, Hon som har velat ha barn så länge och tjatat på J så mkt":eek:.
Och då va det här en tjej jag knappt kände alls. Hade talat med henne vid ytterst få tillfällen och då på offentliga sammanhang. Hon hade ingen aning alls om vart jag stog i frågan barn.....
Jag slutade heja på henne under en lååååång tid efter det. Normalt struntar jag i struntpratare men som gravid är man väl lite känslig som sagt:D

Hoppas du kan ruska av dej det.... Inte kul när man retar sej på någon/något..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 047
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 209
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol