Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jag misstänker starkt att jag bär på en tonåring, i morse när min väckarklocka ringde för tredje gången (jag är väldigt trög på morgonen) var det någon som blev helt rabiat och började hamra på insidan av min mage. Det kändes som "få tyst på oljudet så att jag kan sova vidare, kärring" :D

Haha, Hoppas det håller i sig sen också då så kanske du kan få sköna sovmornar ;)
Min går upp vid 5 och stökar runt så jag ibland vaknar av det :p

Blev flyttat datum vid RUL idag, precis som jag trodde att det skulle bli. Nytt datum är 18/4. Om den är lika sen som sonen får jag vänta ytterligare 10 dagar ... ;)

Det upptäcktes att min moderkaka ligger långt ner och ivägen för vägen ut. I de flesta fall flyttar den på sig men jag ska tillbaka för ett nytt UL i v 30

Sisådär. Samma huvudvärk, trötthet och sammandragningar. Ska ringa i morgon till min bm för då har hon kommit tillbaka. Blir nog bra och jag är inte speciellt orolig. Har en aktiv bebis som får mej att må bra med många kickar:D

Hoppas din BM kan hjälpa.

Min bebis härjar också runt en hel del, helst när jag sitter eller ligger. Lite distraherande bara när man sitter och skriver tenta :D

Förresten angående de svarta HM-byxorna.

Jag kom hem en dag förra veckan efter att ha varit på annan ort över dagen. Maken och jag kramas och vi börjar med middagen, då skrattar han till och säger att mina byxor är spräckta över bakdelen. Jag börjar tänka efter när detta kan ha hänt för att jag har inte känt något. Mest troligt kom jag fram till är att byxorna gick sönder i säkerhetskontrollen när jag skulle bängla på och av mig skorna. Kön till säkerhetskontrollen var massiv så jag hoppas att jag gav mina medresenärer ett gott smil på läpparna när de såg kombinationen svarta byxor och så klart vita trosor.:D

De byxorna är nu utbytta, det blev ett likande par för de var så ofantligt sköna.

Nä, nu sprack det nya paret också!!! Det blir en annan modell nu vid denna reklamation!!!

Blev flyttat datum vid RUL idag, precis som jag trodde att det skulle bli. Nytt datum är 18/4.

Samma dag som jag :) Fast jag räknar nästan med att det blir flyttat på RUL nästa vecka. Det lät liksom så redan på KUB-testet.

Varit till bm idag. Med huvudvärk och halv-sovandes. Men alla proverna såg bra ut. Hon skickade några förfrågningar till en doktor som ska kolla på saken. Men hon trodde att alvedon va hjälpen i mitt fall. (äter inte någon form av tablett när jag är gravid). Så det betyder att jag får bita ihop och hoppas det lättar. Det har foglossningen ju gjort till stor del :). Och idag har jag knappt haft några sammandragningar heller :)

Fick iaf en energi-kick när jag fick pussa på min häst idag.

Känns som jag kapar tråden för mitt eget gnäll.....:o

Men idag ringde bm upp. Läkaren som hon skickade frågor till igår ville att jag skulle kontakta hc. Så jag väntar på samtal därifrån nu. Kommer ha migrän innan dagen är slut..... Känns att det bara blir värre o värre hela tiden :cry: (känner mej less och ville gnälla här lite)....

Men fan så tråkigt (klart du ska gnälla av dig!) :(

Är det sammandragningarna som blir värre? hur känns sådana?

Nej sammandragningarna är okej just nu. Det är migrän. Ska ta nya prover i morgon och träffa en läkare.
Men frågan är om dom kan hjälpa mej. Det enda dom gör är väl att skriva ut mediciner och jag vågar inte äta tabletter när jag är gravid.
Sammandragningar är när livmodern drar ihop sej. Magen blir liten och hård. Känns som det låter. Att magen drar ihop sej. Och mina gjorde ont men har som sagt varit bra några dagar:)

Åhh.. jag är också migränmänniska, jag lider verkligen med dig :(

Hade själv många anfall i början av grav, formodligen var det stressen över att inte ha någon migränmedicin att ta till ifall anfallen kommer, som hela tiden utlöste det (plus allt annat med stress och hormoner som en graviditet sätter igång). Men sen fick jag till slut en medicin som var OK (inte helt OK, men OK) att äta. Kan kolla upp namnet om du är intr.

Ska ju till läkare i morgon. Men äter knappt alvedon när jag inte är gravid och nu är det inte tal om det... Har en del i bagaget som gör att jag är extremt försiktig när det kommer till att vara gravid samt mot tabletter i övigt.

Hoppas innerligt att det är nån vitamin som saknas och att blodrover kan visa något..
Är normalt inte en migränmänniska. Har haft det vid enstaka tillfällen men det är oftast flera år emellan.

kl

I Måndags var vi på RUL, datumet då våran lill kille ( syndes klart och tydligt att det var en liten kille, precis som sambon har sagt ändå från början ;)) beräknas komma är 15/4 :)

Allt såg super ut, han fick verkligen barnmorskan att skratta då det är en pigg liten filur som inte alls vill ligga still för att bli fotad :)

Min moderkaka har flyttat sig också, vilket känns jätte skönt :)
Nu får tiden utan problem skynda på lite ;)

Coolt! Vi har UL på tisdag. Lite nervöst faktiskt. Man vill ju gärna se att allt är ok. Har BF 18/4 än så länge, men det lär väl flyttas.
Mannen vill veta vad det är och jag har faktiskt ingen riktig åsikt kring det. Jag både vill och inte vill liksom :)

Grattis till ett positivt RUL och till den väntade lille killen! :love:

Jag har inte riktigt hängt med på hur många som tagit reda på könet vid RUL här i tråden, men jag minns att Eleonora väntar en tjej, och nu du en kille, och så jag en kille. En liten liten övervikt åt killar ännu sålänge alltså ;)

Samma dag som jag :) Fast jag räknar nästan med att det blir flyttat på RUL nästa vecka. Det lät liksom så redan på KUB-testet.

Som jag förstod det på de BM som gjorde vårat KUB resp RUL denna graviditet så gäller den tid för BF som de satt på KUB, så i ditt fall den 18/4 alltså, även om RUL skulle visa annorlunda. Ny bestämmelse sen i år tydligen? Så jag gissar att du blir kvar på 18/4 :)

Lycka till på RUL:et! :bump:

Blev flyttat datum vid RUL idag, precis som jag trodde att det skulle bli. Nytt datum är 18/4. Om den är lika sen som sonen får jag vänta ytterligare 10 dagar ... ;)

Det upptäcktes att min moderkaka ligger långt ner och ivägen för vägen ut. I de flesta fall flyttar den på sig men jag ska tillbaka för ett nytt UL i v 30

Härligt med ett positivt RUL! :bump:

Hoppas moderkakan flyttat på sig som den ska vid nästa UL!

Stackars dig, du har det verkligen tufft :( Hoppas du kan få lite mer svar av läkaren, och råd hur du skall göra framöver! Migrän låter verkligen allt annat än roligt, och så i kombination med huvudvärken, foglossningen och allt annat plus omsorgen av din store kille :(

Hoppas verkligen du får må bättre snart!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 037
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 201
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2