Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Här väntas det en liten kille till :) Var på UL i måndags och allt såg bra ut! Ville veta kön förra graviditeten med men fick inget veta och det blev en tjej men denna gång fick vi veta utan problem :)

Jag har inte riktigt hängt med på hur många som tagit reda på könet vid RUL här i tråden, men jag minns att Eleonora väntar en tjej, och nu du en kille, och så jag en kille. En liten liten övervikt åt killar ännu sålänge alltså ;)

Vi tog inte reda på könet, men jag är säker på att det blir en flicka :)

Som jag förstod det på de BM som gjorde vårat KUB resp RUL denna graviditet så gäller den tid för BF som de satt på KUB, så i ditt fall den 18/4 alltså, även om RUL skulle visa annorlunda. Ny bestämmelse sen i år tydligen? Så jag gissar att du blir kvar på 18/4 :)

Lycka till på RUL:et! :bump:

Jasså, va konstigt?! Jag har hört flera som har fått sina datum justerade. Beror det på var man bor kanske? Egentligen spelar det ju mindre roll för de kommer ju när de komme ändå :banana:

KL

Vi har inte heller tagit reda på könet, vill att det ska bli en överraskning, dock tror alla att det komemr bli en kille.

Har ni börjat shoppa något än? Själv har jag inte köpt något än (förutom mammabyxor till mig själv). Ska börja rensa upp och göra lite plats i helgen, så man kanske kan börja fundera på att köpa något iaf :)

Har ni börjat shoppa något än?

Inte så mycket :)
Vagn är inköpt, spjälsäng och en massa kläder har vi fått.
Sen blir det att investera i nya tapeter/golv/etc i barnrummet, babyskydd, skötbord. Men de här större grejerna delar vi upp så vi köper en sak / månad fram tills bf.

"Problemet" är att jag ska till ullared nästa vecka, kommer förmodligen hitta bebiskläder och andra relaterade bebissaker som kommer ramla ner i vagnen :angel:

KL

Grattis till alla lyckade RUL! :bump:

Jag tänkte fråga er hur mycket era bebisar varierar i aktivitet? De senaste 2-3 veckorna har min tjej varit extremt aktiv, men nu har hon haft några dagar när hon nästan inte sparkat alls. Förutom i tisdags, då låg jag i sängen större delen av dagen och hon var plötsligt väldigt aktiv :p
Jag blir ju orolig när hon inte sparkar så mycket som hon brukar, fast det är kanske normalt?

Så fort jag sätter mig, lägger mig, lugnar ner mig helt enkelt, så börjar bebis härja runt :)
Mest förmiddagar och kvällar :)

Ska på UL på mån, men ska inte ta reda vad det blir för något, det får bli en överraskning. Jag är numera sjukskriven, då mitt illamående inte har gått över, är i v 17. Spenderar mesta av tiden i soffan och har knappt klappat på hästarna på över 2 mån. Tur man har mannen i huset som tar hand om mig och mina djur.

Är imponerad av er andra som orkar med allt

Inte så mycket :)
Vagn är inköpt, spjälsäng och en massa kläder har vi fått.
Sen blir det att investera i nya tapeter/golv/etc i barnrummet, babyskydd, skötbord. Men de här större grejerna delar vi upp så vi köper en sak / månad fram tills bf.

"Problemet" är att jag ska till ullared nästa vecka, kommer förmodligen hitta bebiskläder och andra relaterade bebissaker som kommer ramla ner i vagnen :angel:

Vad har ni köpt för vagn?

Jag känner mig fortfarande som att jag smyger runt på barnavdelningar/barnaffärer och inte riktigt hör hemma.. Haha..

Vi tog inte reda på könet, men jag är säker på att det blir en flicka :)

Jag är osäker på vad det är för liten i mej men är oxå inne på en tjej. Sambo är övertygad eftersom jag har så mycket huvudvärk. (tjejer orsakar huvudvärk säger han:D)
Läkaren idag uteslöt havandeskapsförgiftning. Mycket mer kunde han inte göra och han vet sen tidigare att jag ogillar mediciner så han sa att han tänkte inte ens föreslå något åt mej nu när jag är gravid. (bara att bita ihop med andra ord:().

Edit:
Ja hur mycket har ni alla köpt? Jag har allt kvar sen sonen så jag kommer nog inte köpa så mycket. Jag ska väl köpa en ny säng åt sonen då bebisen ska ha spjälsängen.. Men i början kommer bebis sova i en korg vid min sida av sängen.
Måste ordna något i vårt badrum som ska bli skötbord. Hade en tvättmaskin i förra huset som vi gjorde iordning till en jättefin hörna. Har ett minibadrum i det här huset. Men tror jag har en lösning på g:).

Eleonora:
Är nog ingen fara. Vilken vecka är du i? Från v 24 ska man väl känna bebis minst en gång/dygn tror jag.
Att bebis rör sej mindre kan ju betyda att den är inne i en växtfas och är trött;).
Vet att man kan snabbt svepa i sej iskallt vatten om man blir orolig. Då brukar bebisarna vakna till och sprattla. Men vet inte om det är först när man gått lite längre och bebis tar större plats i magen. Kanske är för tidigt nu.

Jag har en aktiv bebis i magen. Känner den hela tiden och så va det med sonen oxå:)

Eleonora:
Är nog ingen fara. Vilken vecka är du i? Från v 24 ska man väl känna bebis minst en gång/dygn tror jag.
Att bebis rör sej mindre kan ju betyda att den är inne i en växtfas och är trött;).
Vet att man kan snabbt svepa i sej iskallt vatten om man blir orolig. Då brukar bebisarna vakna till och sprattla. Men vet inte om det är först när man gått lite längre och bebis tar större plats i magen. Kanske är för tidigt nu.

Jag har en aktiv bebis i magen. Känner den hela tiden och så va det med sonen oxå:)

Jag är i vecka 22. Min bebis har varit extremt aktiv i 4 veckor, har känt sparkar i princip hela tiden, fram till i lördags...
Men det kanske är som du säger att hon är i en växtfas, för min mage har vuxit jättemycket den senaste veckan. Har fått massor av kommentarer i skolan om att jag växer för varje dag som går ;)
Tricket med kallt vatten funkade i lördags, men inte de senaste dagarna.
Får väl hoppas att hon kommer igång snart, för hon skrämmer livet ur sin mor :p

Ja det är otäckt när dom inte reagerar eller rör på sej som man vill. Jag är något lugnare den här graviditeten än jag var när jag väntade sonen. Då hade jag i stort sett panik varannan dag.

Skulle gissa på en växtfas och att bebis är trött. Eller så har bebisen vänt på sej så sparkar och rörelser sker mer innåt. Det är inte alltid så lätt att känna det då.
Jag bukar lägga mej på rygg och sen lägger jag handen på magen med ett lätt tryck. Då brukar bebis röra på sej:)

delvis kl

Jag TROR att jag har kännt min bebis två gånger, är i v 20 idag. Har fått konstiga sammandragningar så jag fick åka till mvc igår och lyssna på hjärtat för jag blev så orolig att den var död där inne:crazy: Men det slog som attan där inne. Är jag inte lite "sen" med fosterrörelser? Moderkakan kan ligga ivägen tydligen, hoppas de kan se det på rul den 25:e.

ang SD, igår kväll fick jag så ont på höger sida att min man fick ta av mig byxorna då jag inte kunde lyfta benet. Men oftast så vill jag bara säga aj, gör inte ondare än så och går över snabbt. Enligt BM så är det ingen fara men det känns ju skitäckligt!

Jag har flera vänner som inte kännt bebisen förän efter v 24. Det är så otroligt individuellt. Har väl med o göra hur bebis ligger i magen oxå.

Smärtor kan jag oxå få och ibland i sammband med sammandragningar. Åkte in för det i början på oktober. Dom trodde det va tarmarna som kom i kläm.
Men är man orolig ska man ha tät kontakt med mvc.
Hoppas det lugnar sej :)

Vad har ni köpt för vagn?

Jag känner mig fortfarande som att jag smyger runt på barnavdelningar/barnaffärer och inte riktigt hör hemma.. Haha..

Det blev en beg emmaljunga cerox. Har bekanta som har en sådan och varit väldigt nöjda med den, sen när de berättade att den var liten ihopvikt (sedan-bil, vill inte byta ut den mot kombi..) samt att det gick bra att köra i hästhagen med den så bestämde vi oss :D

kl

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma-8 april
Lillasnuttan - 13 april enligt ul
Mish - Mitten av april
Jezz - 18 april
Macken22-25 april
Chloé - 26 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

Nu har jag äntligen kagt in mig i listan! Har knappt gjort något all de sista veckorna, att ta sig till stallet efter jobbet har varit som att bestiga ett berg och de gånger jag lyckats rida lite har det varit kräkpaus i mitten.. Känner dock att krafterna har kommit tillbaka lite, och tråkigt nog har det nog att göra med att pållen åkte i måndags, saknar henne.:cry:

Har sista dagarna haft en otrolig huvudvärk, det enda som verkar hjälpa är att krypa ihop under ett täcke, har bara svårt att få med mig ett sånt på jobbet ;)

Skogstroll - 13 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Puma-8 april
Lillasnuttan - 13 april enligt ul
Mish - Mitten av april
Jezz - 18 april
Macken22-25 april
Chloé - 26 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Diana - 5 maj
Linda.B - 7 maj
missmuppify - 9 maj
esprit - början av maj

kl

Igår var jag på julbord med jobbet. Fick reda på att ett par till var gravida inom fötetaget:) Min mage var super stor igår så ingen kunde missa att jag var gravid, blev väldigt mycket grattis och "guuuud vad roligt". Var lite jobbigt då jag inte riktigt känner så själv:(

Idag är jag väldigt bakis trots att jag bara drack vatten, min man verkar väldigt pigg och han drack ändå 6 jäger och 7 öl (ja, jag höll räkning:p)

Det hände något väldigt skumt där. En tjej kommer fram, full som tusan, jag vet vad hon heter men inte mer (vi jobbar inte i samma butik) hon hör av killen jag pratar med att jag är gravid och du utbrister hon åhhh vad roligt och nöjer sig inte minnsan med att klappa på magen utan lägger huvudet emot och kramar runt mig:eek: En klapp från en vän är ok men huvudet mot magen, va fan är det??

kl

Idag är jag väldigt bakis trots att jag bara drack vatten, min man verkar väldigt pigg och han drack ändå 6 jäger och 7 öl (ja, jag höll räkning:p)

Va på fest med sambons jobb igår. Sambon är piggare än jag idag trots att jag tappade räkningen på allt han fick i sej. (det gick undan på slutet):D

[/QUOTE]En klapp från en vän är ok men huvudet mot magen, va fan är det?? [/QUOTE]

Samma här. Många totala främmlingar klappade på min mage. Hade baa träffat ett fåtal av dom människor som va på fästen förut. Men mååånga på lyset fick för sej att man kände varandra väl och det va fritt fram att klappa/smeka min mage.
Dock bryr jag mej inte så mkt då jag är stolt över min mage.

Men när jag väntade sonen och totala främmlingar på affären kom fram och klappade kunde jag bli aningen frustrerad.....

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 037
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 201
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Regntäcke