Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte riktigt hängt med på hur många som tagit reda på könet vid RUL här i tråden, men jag minns att Eleonora väntar en tjej, och nu du en kille, och så jag en kille. En liten liten övervikt åt killar ännu sålänge alltså
Som jag förstod det på de BM som gjorde vårat KUB resp RUL denna graviditet så gäller den tid för BF som de satt på KUB, så i ditt fall den 18/4 alltså, även om RUL skulle visa annorlunda. Ny bestämmelse sen i år tydligen? Så jag gissar att du blir kvar på 18/4
Lycka till på RUL:et!
Har ni börjat shoppa något än?
Inte så mycket
Vagn är inköpt, spjälsäng och en massa kläder har vi fått.
Sen blir det att investera i nya tapeter/golv/etc i barnrummet, babyskydd, skötbord. Men de här större grejerna delar vi upp så vi köper en sak / månad fram tills bf.
"Problemet" är att jag ska till ullared nästa vecka, kommer förmodligen hitta bebiskläder och andra relaterade bebissaker som kommer ramla ner i vagnen
Vi tog inte reda på könet, men jag är säker på att det blir en flicka
Eleonora:
Är nog ingen fara. Vilken vecka är du i? Från v 24 ska man väl känna bebis minst en gång/dygn tror jag.
Att bebis rör sej mindre kan ju betyda att den är inne i en växtfas och är trött.
Vet att man kan snabbt svepa i sej iskallt vatten om man blir orolig. Då brukar bebisarna vakna till och sprattla. Men vet inte om det är först när man gått lite längre och bebis tar större plats i magen. Kanske är för tidigt nu.
Jag har en aktiv bebis i magen. Känner den hela tiden och så va det med sonen oxå
Vad har ni köpt för vagn?
Jag känner mig fortfarande som att jag smyger runt på barnavdelningar/barnaffärer och inte riktigt hör hemma.. Haha..
kl
Idag är jag väldigt bakis trots att jag bara drack vatten, min man verkar väldigt pigg och han drack ändå 6 jäger och 7 öl (ja, jag höll räkning)