Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Smiter in i fel tråd för att kommentera klädbekymmret.

H&Ms mammajeans är kanon, så det tycker jag absolut att du kan investera i. Sen har jag aldrig varit en leggingsmänniska, men jag hittade strumpbyxor på åhlens, en viss sort som vara är såå sköna! Så det går jag i nu, de går fortfarande upp över magen (är i v 37) och finns i lite olika färger. Kanske kan vara någonting att kika på, om du vill ha någonting annat än jeans tänkte jag...

*kl*

Lite allmän uppdatering, i helgen fick jag en blödning igen och den sköna lördagen blev utbytt till oro. Eftersom att det fortsatte att blöda så ringde jag sjukvårdsupplysningen på söndag och fick komma in på gynakuten. Allting såg som tur var bra ut med Lill-Lennart och läkarens förklaring var att vissa kan blöda mer eller mindre genom hela graviditeten utan att det egentligen finns en förklaring. Jag hoppas så att det ger med sig nu, jag orkar inte riktigt med gastkramningen och oron. Från och med nu blir det ingen mer träning än promenader och ridningen får ligga nere tills vidare.

Annars mår jag fortfarande så där präktigt rosa prima, är ofta på ett stålande humör men blir arg väldigt, väldigt lätt

Min mage är ibland större och i bland mindre, beror väl på matfyllnadsgrad och gasinehåll kan jag tänka mig :D. Jag kan fortfarande ha mina vanliga jeans om jag har gummiband, men det börjar bli obekvämt. Har köpt ett par strechjeans i en storlek för stor (vilket inte var någon bra ide, jag tappar de nästan) Sedan har jag köpt ett par svarta byxor på HM, någon stickad klänning som är mysig tillsammans med stövlar och strumpbyxor.

Sugen på något? Nje mest allt hela tiden tycker jag, men inte något så där absolut just det. Just nu har jag ett kakpaket brevid mig, men det är mest tröst för att jag jobbar över igen.

Förresten angående de svarta HM-byxorna.

Jag kom hem en dag förra veckan efter att ha varit på annan ort över dagen. Maken och jag kramas och vi börjar med middagen, då skrattar han till och säger att mina byxor är spräckta över bakdelen. Jag börjar tänka efter när detta kan ha hänt för att jag har inte känt något. Mest troligt kom jag fram till är att byxorna gick sönder i säkerhetskontrollen när jag skulle bängla på och av mig skorna. Kön till säkerhetskontrollen var massiv så jag hoppas att jag gav mina medresenärer ett gott smil på läpparna när de såg kombinationen svarta byxor och så klart vita trosor.:D

De byxorna är nu utbytta, det blev ett likande par för de var så ofantligt sköna.

Ja jösses, dessa kläder...

Jag har behövt mammakläder sen v. 12 denna gång :crazy: Jag får så himla låg mage, och den blir lätt "öm", så att ha något som sitter åt runt magen (om det inte går upp över magen) är helt uteslutet.

Jag minns förra graviditeten, då köpte jag de första mammabyxorna i v. 13 och det var rena himmelriket tyckte jag.

Jag kör dock på mycket tunika-liknande kläder, tights och klänningar - det behövs i jobbet där jag behöver se "proper" ut - annars kör jag på halvlånga linnen/tröjor och någon kofta till.

Det pinsamt dåliga utbudet av mammakläder i de stora kedjorna har begränsat mig till i huvudsak H&M, för jag bor i en ganska liten stad, men H&M har tack och lov ganska mycket. Problemet är att jag i grund och botten inte är någon "klädtjej" direkt... men vad gör man inte när man inte kommer i nästan några av de ordinarie plaggen! Tror inte att kollegorna tycker att det vore så där superkul om jag kom naken till jobbet ;)

Mitt största dilemma nu är att magen kommer ha växt ur vinterjackan om någon vecka, den sitter just nu som ett korvskinn... och hur sjutton jag skall se presentabel ut på jobbet utan en ny vete fåglarna...:grin:

Hur som helst - stuprörsjeansen de andra nämnt tycker jag också är bra, de har jag i en svart modell, likaså har jag svarta "kostymbyxor" och ett par jeansleggings som är suuuperlåga därifrån och som också är bra!

Så svaret på frågan som någon ställde om magen syns nu är Ja...men nu har jag gått in i v.23 så det är inte så konstigt :)

+lady mike och övriga klädkommentarer.

Eftersom två har rekommenderat HM´s gravidjeans så ska jag absolut kolla upp det! :)
Än sålänge har jag några jeans jag fortfarande kan ha, men magen verkar vara i en tillväxtfas nu så snart får jag nog inte plats i dem längre.

Ser iofs fortfarande tjock ut när jag har kläder på, men klädfritt så har det börjat se ut som gravidmage :) .
Visst kan jag se gravid ut, men inte GRAVID. Om ni förstår skillnaden ;)

Jag har så svårt för leggings, gillar inte. Men det kanske är så att jag inte hittat min typ av leggings än :p

Jag köpte HMs 99 kr jeans i nån storlek större än jag normalt har. Funkar bra nu, 17+0 imorgon. Lagom dyra oxå ;)

KL

Jag hade ett sjukligt begär efter pepparrot precis i början. Nog för att jag gillar det annars, men att ha det på allt?!
Nu verkar jag mest ha ett allmänt sötsug, främst choklad, och är inte särskilt hungrig. Lite jobbigt när man vet att man ska äta "extra", men inte bara tomma kalorier. Jag vete fan om jag fyller dagsransonen på vanlig mat ens :S

*kl

Hur är era mvc? Min bm är toppen. Men omöjlig att få tag på känns det som. Hon jobbar bara deltid. Finns ett nummer till mvc och det kan man ringa ca 1 timme morgon och en timme på kvällen. Och då sitta i telefonkö ett bra tag. Oftast under dessa tider är jag aldrig hemma. utan kör bil, lämnar/hämtar sonen på dagis. Med andra ord så hinner jag aldrig komma fram förän jag själv måste avbryta det väntande samtalet.
På mvc numret så kan man inte lämna meddelande. På bm:s nummer så kan man bli vidarekopplad men inte någonstans för rådgivning.... Vad gör man?
Har idag haft tilltagande sammandragningar fast inte regelbundna. Suttit och haft prov i tre timmar så jag har inte direkt ansträngt mej. Dom gör rätt ont och bebisen blir vild.
Har och har haft konstant huvudvärk och har de senaste 3 dagarna varit exremt trött. Somnat på dagtid när jag ska plugga pga huvudvärk och trötthet. (pluggar hemma och vaknar efter 1-2 timmar i pluggstolen:crazy:)

Men usch, så otäckt med blödningar. Skönt att det inte var någon fara! :)

Äsch, det är ju jättesnyggt med svart/vitt vet du väl, medresenärerna blev med all säkerhet avundsjuka på ditt trosval ;)

Problemet är att jag i grund och botten inte är någon "klädtjej" direkt...

Har samma problem jag med. Jag har andra intressen än mode och kläder. Men för den delens skull vill jag inte klä mig hur som helst när jag är ute bland folk.

Helst av allt skulle jag vilja gå runt i ett par stora mysbyxor hela tiden just nu, min mage är också öm, jag tycker det är jobbigt med minsta tryck mot den.

Jag har ju precis bytt BM, har bara pratat med henne i telefon så jag vet inte riktigt hur hon är än, verkar dock bra om jag utgår från de pratstunder vi haft.
De har telefontid under en timme på vardagsförmiddagarna och svarar nästan direkt varje gång :)

Är du slutkörd?

*knapplån*

På måndag är det äntligen dags för UL. Magen växer som attans och det sparkar och rumlar ordentligt. Idag kändes första sparkarna på utsidan *mysigt*

Kan tipsa om att HM har ett par svarta "vaxade" stuprörsjeans i mammamodell. Helt underbara och inte så tantiga. De är välanvända redan och jag tycker att de håller formen riktigt bra! Tror de var lite dyrare men helt klart värt det. Har dock svårt att hitta snygga överdelar som jag kan ha på jobbet, diskreta och snygga. Tycker det mesta är för mönstrat eller för stort. Är storlek xs i vanliga fall och upplever att S på mammakläder ofta är för stort.

Funderar även om någon har tips på vinterjacka? Med sonen hade jag vanliga jackan hela vintern men det tror jag inte kommer att fungera nu. Är redan mycket större och framför allt bred runt hela magen, inte bara en kula som sist ;) Är svårt att köpa en i större storlek än vanlig då hela passformen blir för stor

Är du slutkörd?

Kanske. Har lagt om schemat på skolan så jag har mycket mindre skoltid och mindre ämnen. Jag rök ihop med min matte lärare som tycks ha en hel del privat och det gick ut över en lättretad gravid som inte är rädd för att hugga tillbaka:crazy:. Jag fick en ursäkt men vägrar återgå till mattelektionerna då han kränkte mej rätt ordentligt. (Blev en sak för rektorn).

Ska iaf be om att få komma till mvc för lite prover. Måste veta om det är blodtrycket eller värden...

Min mvc är bra. Har fått ett direktnr till min bm, som hon iofs oftast inte svarar på, men man kan lämna ett meddelande och be att hon ringer upp så gör hon det när hon har tillfälle.
Tror att jag måste ringa på måndag och försöka få komma dit och ta prover, för jag är också förlamande trött och har haft huvudvärk i en vecka nu. :(

Var iaf på RUL i veckan och allt såg bra ut :love:
Vi valde att inte ta reda på könet, vill hellre bli överraskade.
Trodde att allt skulle kännas mer verkligt när man hade sett barnet på ul, men det känns fortfarande väldigt overkligt tycker jag.

Min bm är jättebra, hade samma förra graviditeten. Jag sa till när jag ringde att jag ville ha henne, hon är kanon!

Jag mår bättre nu, illamåendet är nästan helt borta och jag har inte så ofta ont i magen längre.

Börjar också fundera på mammakläder, köpte aldrig några förra gången. Men nu när jag jobbar måste man ju ha lite passande kläder och ha lite att välja mellan. Tror jag kommer beställa på nätet, hittade en sida med mycket fint. Än så länge passar alla vanliga kläder, det är mest på kvällen magen är stor.

Puma o Diana:

Bm jag hade med sonen har bytt avdelning så henne kunde jag inte välja. Men valde den jag har nu för det va hon som förlöste sonen. Hon är kanon och vet även vem hon är privat. Jätterar kvinna som är kompitent. Har oxå ett direkt nummer till henne men hon jobbar bara deltid. Så man kan lämna ett nummer men det kan ta dagar innan hon kommer tillbaka och kan ringa upp.
Lite jobbigt när man har mycket småfrågor som man inte anser vara viktiga nog för sjukvårdsrådgivningen. Vill ju helst prata med en bm.
Mår iaf bättre idag efter frulle på sängen av min underbara sambo:laugh:

*kl*

Kan man hoppa in här om man har bf 19 februari? Känns inte som man platsar på varken vinter 2011 eller här egentligen :p
Jag har den stora turen att ha fått en jäkla massa mammakläder, så för tillfället har jag fler byxor att använda än vad jag någonsin har haft som ogravid.
Enda mammaplaggen jag har köpt är några tröjor i modell större, ett par tights och en BH (fast börjar kännas som om jag behöver en ny BH igen...)
För tillfället håller jag på och boar och är jättearg på sambon som inte låter mig ändra på något i huset :(

Jag misstänker starkt att jag bär på en tonåring, i morse när min väckarklocka ringde för tredje gången (jag är väldigt trög på morgonen) var det någon som blev helt rabiat och började hamra på insidan av min mage. Det kändes som "få tyst på oljudet så att jag kan sova vidare, kärring" :D

kl

Varit hos BM i dag, går varannan vecka eftersom jag har problem med blodtrycket. Nu hade det börjat stiga :( Men inget alamerande ännu. Lämnade även urinprov då jag misstänker UVI. Får se om det är det eller om det bara är småvärkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 023
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 198
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30