Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jag jobbar kvar tills jag går på mammaledighet.. Frågan är hur länge jag orkar bara?! Mannen börjar jobba i Örebro 1 jan. BF är 18 april..

Allmän fråga: har halsbrännan from hell idag. Har inte haft det på nån månad drygt och inte så här illa. Kräks nästan på köpet, ngt som jag inte gjort en enda gång hittills :( vad har ni för tips??

Stackare. Låter inge kul. Jag lider av både illamående och halsbränna och det som har lindrat lite för mig är filmjölk och kolsyrat vatten, samt att försöka sätta mig ner och stressa ner när det sätter igång. Stress gör det hela tusen gånger värre för mig iaf.
Hoppas du får må bättre snart.

Då får man snart säga välkomen till Örebro! Vet ni vart ni ska bo än? Vi bor i ett villaområde vid universitetet.

KL tror att den här graviditeten kommer bli jobbig. Mår fortfarande illa om jag missar att äta regelbundet, har ont i magen på kvällarna och har börjat känna av foglossning. Än är jag bara i vecka 13, undrar hur det kommer sluta. Min förra var väldigt lätt, täppt i näsan, lite näsblod och lite foglossning i slutet.

Det låter som du kommer få det tufft:( Får du långt att åka? Tyvärr klarar man det mesta, frågan är bara på bekostnad av vad?

Ang halsbrännan, vad är det? Är det det som gör att jag "små spyr" ibland?

KL

Ber om ursäkt om det är för mycket info! Men är det nägon mer som är som jag och inte känner sig bekväm med att ha sex?:o Vi har haft det 4 gånger sedan vecka 4. Men nu har jag börjat drömma väldigt mycket om det och väldigt konstigt, när jag igår drömde om Rolf Lassgård:eek: (var inte så sugen när jag upptäckte att det var han) kännde jag att jag kanske ska komma över den nojjan...

Jag tog bikarbonat upplöst i vatten. Det hjälpte en stund. Tror inte det är farligt när man är gravid ...

Fråga annars på apoteket vad du som gravid kan ta mot halsbränna.

Vi kommer bo i hyresrätt på ladugårdsängen till att börja med. Vet ju inte var man "ska" bo :p

Ber om ursäkt om det är för mycket info! Men är det nägon mer som är som jag och inte känner sig bekväm med att ha sex?:o Vi har haft det 4 gånger sedan vecka 4. Men nu har jag börjat drömma väldigt mycket om det och väldigt konstigt, när jag igår drömde om Rolf Lassgård:eek: (var inte så sugen när jag upptäckte att det var han) kännde jag att jag kanske ska komma över den nojjan...

Äsch här är vi inte pryda :D

Av naturliga skäl blev det inte så mycket sex för vår del de första 4 månaderna (illamåendet...). Nu har vi det ungefär lika ofta som vanligt, men jag har märkt att det är svårare för mig tända till ordentligt och att få orgasm.
Dessutom börjar jag känna mig rund, vilket inte är så självförtroendehöjande för min del, men jag tror det blir bättre när jag börjar se gravid ut och inte "gått upp 5 kg - rund". Tuttarna får däremot behålla den extra storlek de har fått även efter graviditet och amning :p

Äsch här är vi inte pryda :D

Av naturliga skäl blev det inte så mycket sex för vår del de första 4 månaderna (illamåendet...). Nu har vi det ungefär lika ofta som vanligt, men jag har märkt att det är svårare för mig tända till ordentligt och att få orgasm.
Dessutom börjar jag känna mig rund, vilket inte är så självförtroendehöjande för min del, men jag tror det blir bättre när jag börjar se gravid ut och inte "gått upp 5 kg - rund". Tuttarna får däremot behålla den extra storlek de har fått även efter graviditet och amning :p

Ha ha, nej då! :D

För vår del så ställer foglossningen till det :( Snacka om avtändande effekt...suck. För lusten är ungefär som vanligt ännu sålänge, vilket ju brukar kunna vara ett "problem" för många. Under illamåendeperioden så var den ju inte på topp precis, dock ;)

Men jag tänker inte ge upp så lätt nu, så vi får prova oss fram vad som kan tänkas fungera :angel: Förra gången så kunde vi köra på ungefär som vanligt, efter förlossningen däremot skall vi inte tala om... men det är en annan historia ;)

Ni som fått halsbränna - för mig fungerade Novalucol bra förra gången, kanske kan det hjälpa någon av er andra också!

Kl
Det slog mig igår att jag i princip inte känner någon som har barn. Känns lite tråkigt sådär. Lär man kanske känna fler som också har barn när barnet är fött? Vad ska man annars hitat på under föräldraledigheten?

När vi fick vårat första barn så var vi först i kompiskretsen. Det var inga problem, jag träffade jättetrevliga nya vänner genom föräldragruppen när jag var mammaledig och maken träffade nya trevliga bekantskaper på Öppna Förskolan när han var pappaledig :) Det var toppen.

Till denna gång så har flera av kompisarna "hunnit ifatt" och har nu barn de med, kul!

+ DarkInnight

Hahaha skönt det, för jag har inte ett prydhetsben i kroppen, har däremot lärt mig att andra inte alltid uppskattar min öppenhet:angel:

Nä, illamåendet har ju inte hjälp direkt... det börjar ju gå över nu men jag är helt ärligt rädd för att bebis ska känna något. Jag vet att det inte påverkar barnet men när vi var på KUB testet så behövde hon få bebis att flytta sig lite och tryckte då med ul-grejen i magen och bebisen reagerade då på stötarna. Snoppen kan ju stöta på rätt bra innifrån och det borde väl bebisen känna då?:crazy:

Jag hoppas och ber att mina bröst blir mindre efteråt, har vuxit ur mina F kupor nu. Jag har förminskat brösten så jag vill inte ha dessa bomber! Aldrig kan man vara nöjd...:cool:

När vi fick vårat första barn så var vi först i kompiskretsen. Det var inga problem, jag träffade jättetrevliga nya vänner genom föräldragruppen när jag var mammaledig och maken träffade nya trevliga bekantskaper på Öppna Förskolan när han var pappaledig :) Det var toppen.

Till denna gång så har flera av kompisarna "hunnit ifatt" och har nu barn de med, kul!

Vad skönt att höra :)
Jag vill ju gärna ha några vänner att diskutera barnsaker med och som gärna har barn i samma ålder. Jag vet med mig att min "vanliga" vänner inte kommer vara överdrivet intresserade av sånt, och det vill jag inte tvinga på dem heller.

Jag har typ tvingat mig på en kollega (vi jobbar inte på samma ställe men samma tjänst på samma företag) det skilljer ett par dagar mellan oss. Jag tycker det är väldigt skönt att ha någon mer som är mitt i "skiten". Har flera kompisar som har barn, men allt de säger är att det går över om precis allt!

KL

Nu har jag varit hos doktorn! Jag är sjukskriven för illamående och huvudvärk till den 21/11, känns bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Jobbet tog det helt ok med. Så nu har jag inga ursäkter för att inte göra klart julgransmattan jag började brodera för 2 årsedan...:angel:

Ha ha, nej då! :D

För vår del så ställer foglossningen till det

Gör det ont just vid sexet eller är det ställningarna som ställer till det? - att man ska vara aktiv och rulla runt i sänghalmen s.a.s :p

Om det är ställningarna får du väl helt enkelt breda ut madrassen på köksbordet och se till att ha något att vila fötterna emot. Så kan du ligga helt still och bara ta emot ;)

edit.. det är bra att ha persienner eller dra för gardinerna i köksfönstret också...

Senast ändrad:

Äsch tror inte bebis bryr sig så mycket om stötarna. Tänk då när man rider (häst) och guppar upp och ner. Samt alla andra stötar man får i det dagliga livet.
Bebis blir nog bara glad om föräldarna får fortsätta med kärlekslivet så länge det går.

Oj, förstår att du inte vill ha större bröst. Men jag känner mig mer kvinnlig och sexig nu när de ökat från liten/normal b till c-kupa. Får väl passa på och njuta så länge det varar !

Nu har jag varit hos doktorn! Jag är sjukskriven för illamående och huvudvärk till den 21/11, känns bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Jobbet tog det helt ok med. Så nu har jag inga ursäkter för att inte göra klart julgransmattan jag började brodera för 2 årsedan...:angel:

Så skönt! Vilken lättnad att bara få fokusera på att må så bra som möjligt :laugh:

Snoppen kan ju stöta på rätt bra innifrån och det borde väl bebisen känna då?:crazy:
:

Läste om detta och va du bara lugn.. Har inte din karl en "drake":o likt en elefants så är det ingen fara..

Och blev nästan upprörd på DarkInNights (+5 kg):eek::D. Själv är man redan +12 kg och lär inte stanna på det. (gick ju upp 40 sist:grin:)

(tänker dock inte gå in på mitt privata liv då min mamma och moster hänger här på buke då och då och jag är inte anonym heller för byborna som råkar ha buke.):angel:

Läste om detta och va du bara lugn.. Har inte din karl en "drake":o likt en elefants så är det ingen fara..

Och blev nästan upprörd på DarkInNights (+5 kg):eek::D. Själv är man redan +12 kg och lär inte stanna på det. (gick ju upp 40 sist:grin:)

(tänker dock inte gå in på mitt privata liv då min mamma och moster hänger här på buke då och då och jag är inte anonym heller för byborna som råkar ha buke.):angel:

Hahaha nä ingen elefant i vår säng, tack och lov! Jag får väl testa igen, var väl ca7 veckor sedan så jag kanske har glömt hur man gör:angel: Hade min mamma hängt här så hade jag nog också hållt det för mig själv;) Jag har bara 2 systar som hänger här och de är inte så pryda de heller:D

Nu vet jag inte vilken vecka du är i men jag går in i v 18 imorgon och imorse stod vågen på -0,5 mot ogravid:p Känns iofs inte helt bra men BM säger att jag har att ta av så jag behöver inte oroa mig, så länge jag äter är det ok.

kl

Appropå halsbränna så rekommenderade BM att ta Gaviscon, det finns receptfritt på Apoteket antingen i flytande form eller som tuggtabletter. Ett annat "husmorstips" som hon hade var att ta ett Mariekex när halsbrännan kommer, det är bakat på bikarbonat och kan därmed hjälpa.

// Qbaby

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 018
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 077
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 197
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar