Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

KL

Jag var på RUL igår, och det visade sig att jag väntar en FLICKA! :love:

Vi var ju nästan helt säkra på att det var en pojke eftersom det såg ut så på tidigare UL, så jag blev chockad men otroligt glad! Innerst inne hade jag nog önskat mig en liten flicka :angel:

Underbart, hoppas oxå lite på en tjej den här gången. Troligen för att rul lurade mej förra graviditeten:crazy:. För två pojkar vore inte fel det heller:laugh:

angående sammandragningarna så är jag mest chockad över hur tidigt det började. Redan i v 17:o

+lady_mike

Ja, jag har nog tur att ha bra människor i min närhet, det visste jag inte:angel:

Det är väldigt jobbigt att be om hjälp, men när man väl gjort det så undrar jag varför jag inte gjorde det tidigare:confused: Jag har haft psykiska problem innan och för att få hjälp har jag behövt kämpa vissa gånger, det är svårt när man mår dåligt.

Jag funderar på sjukskrivningen, jag har aldrig varit sjukskriven förut. Kommer jag inte må sämre av att vara hemma? Jag menar vad skjutton gör man på dagarna? Men samtidigt så är det nog inte bra för mig eller bebis (eller kunderna) att jag står som ett vrak på jobbet pga pressen att vara där och må bra. Jag måste få någon som täcker min plats för att ens kunna gå och kissa, ibland får jag hålla mig i en timme:crazy: så bryta ihop funkar inte toppen på jobbet.

Jezz, varför är du sjukskriven, du kanske har skrivit det men jag har missat det. Ja, om du vill svara på det alltså!

Grattis! vad roligt med en flicka! Om jag får önska vill jag också ha en flicka, mest för att det är väldigt mycket pojkar i min familj. Men de är super de också så jag tar det jag får:love: Namn är klara till båda könen.

Ingen fara att berätta :) Har en ohållbar arbetssituation med för stor arbetsbörda och för lite tid. En oförstående chef är grädden på moset! Det började med yrsel och hjärtklappning på mornarna, kämpade på en vecka men det höll liksom inte. Har varit "utbränd" tidigare och känner igen symptomen. Sover, sover, sover och gråter heeeeela tiden, för minsta lilla :( Är helt orkeslös och har ingen motståndskraft.
Läkaren diskuterade inget alls utan sjukskrev mig 2 veckor, tills jag har tid hos MVCs läkare. Vi får väl se vad som sägs där.

Till saken hör ju att mannen fått jobb i Örebro och vi ska flytta. Lite rörigt när man har häst och allt...

Usch då, stackare! De där känslorna är jobbiga att ha. Vilken skitchef du verkar ha, hur svårt kan det vara att bara vara lite förstående och mänsklig?:mad: Men om ni ska flytta ska du jobba kvar på ditt arbete då? Min BM sa att jag inte skulle ta på mig mer saker att lägga i "skitspiralen" som hon kallade det, men det är ju svårt när ni ska göra en ganska stor förändring i era liv som att flytta!

Kl

Ni som har haft dåligt järnvärde, vad hade ni för symptom? Funderar på att ringa barnmorskan idag och försöka få tid för att testa järnvärdet nästa vecka, för jag mår verkligen inge vidare :crazy:
Vet inte om de tog bara Hb värde (för det vet jag att de tog) eller om de även tog ferritin (någon som vet om det är samma överallt?) på inskrivningen.

Det slog mig igår att jag i princip inte känner någon som har barn. Känns lite tråkigt sådär. Lär man kanske känna fler som också har barn när barnet är fött? Vad ska man annars hitat på under föräldraledigheten?

Vad ska man annars hitat på under föräldraledigheten?

Det löser nog sig ;)

knappen.
Någon mer som känner sparkar och rörelser av bebisen ännu?
I förrgår kväll hade jag mina aningar, igår blev jag helt säker. Den lilla ligger och spratlar och sparkar.. och jag känner det! Det är faktiskt mysigt och jag blir varm i hjärtat :love: (eftersom jag varit så negativt inställd mot barnet under större delen av graviditeten så känns det så skönt att få känna lite glädje över den lilla också)

Jag kan känna av ibland (tror jag iaf ;))
Det är någonting som känns där inne iaf, så jag antar att det är den som rör sig :)

Ferritin är väl det provet som mäter järndepåerna i kroppen? Om jag inte minns helt fel...

När mitt järnvärde toksjönk förra graviditeten var det som att luften bara gick ur en. All färg från ansiktet försvann, all ork, jag fick yrsel och hade inte många vakna timmar om dygnet.

Det löser nog sig ;)

knappen.
Någon mer som känner sparkar och rörelser av bebisen ännu?
I förrgår kväll hade jag mina aningar, igår blev jag helt säker. Den lilla ligger och spratlar och sparkar.. och jag känner det! Det är faktiskt mysigt och jag blir varm i hjärtat :love: (eftersom jag varit så negativt inställd mot barnet under större delen av graviditeten så känns det så skönt att få känna lite glädje över den lilla också)

Vi är i samma vecka va? 19+4? Jag har kännt bebis ett tag. Kände tidigt med sonen och lika tidigt den här gången. Det är helmysigt att känna att barnet är där, lever och frodas. Känns tryggt på nåt vis. Bara dom låter bli o sparka på revbenen eller pissblåsan när man börjar bli höggravid. Sonen kirrade en olycka på mej under arbetstid:o:angel:. Ingen jätteolycka men lagom pinsamt. :D

Jag var på RUL i dag och jag är också 19+4 just precis i dag! Fick datum den 23/3.

Allt såg bra ut! Pju! har haft läskiga drömmar de senaste dagarna...

I början var jag säker på att vi skulle få en pojke, statistiken talade verkligen för att vår skulle bli en pojke, alla, då verkligen alla som vi känner har fått flickor den senaste tiden. Vid ultraljudet som vi gjorde för tre veckor sedan tycktes det vara en flicka. jag var dock inte hel hundra utan trodde att det var vår lille pojke som körde en "after dark" show vilket också bekräftades av dagens fotosession där varelsen i fråga uppvisade något som liknade en snopp! Så vi får se vad det blir när leveransdagen kommer!

Ja vi är i samma vecka :) .

Hur länge har du kännt av bebisen?
Jag har försökt känna länge nu men "plötsligt händer det" .

Pinsamt! Hade du ombyte med dig ?
Jag hoppas jag slipper liknande olyckor på föreläsningarna.. helst om man skulle sitta på en fodrad stol :o

Minns inte vilken vecka det började i. Men redan i slutet på september så anade jag något. Va mer säker den här gången än med sonen. Men har varit bubblig i magen och trodde ett tag att allt va det men insåg att det va nå mer.
Ja jag hade ombyte med mej. Han kickade där ofta så jag va rädd för en olycka rätt länge:o..

Så roligt att vi är flera med beräknad BF runt samma dagar !

Det tycker jag också! Ska bli spännande och se vem som föder först :D

Angående fosterrörelser, så har jag känt bebisen på kvällarna runt 10 dagar, men from i måndags har jag känt sparkar under hela dagarna. Det måste vara en väldigt aktiv tjej :laugh:

Grattis! vad roligt med en flicka! Om jag får önska vill jag också ha en flicka, mest för att det är väldigt mycket pojkar i min familj. Men de är super de också så jag tar det jag får:love: Namn är klara till båda könen.

Tack, jag är helt överlycklig!
Vårt namn är också bestämt, men pojkvännen tycker att vi ska vänta med att kalla henne det tills vi ser henne. Så än så länge heter hon Barbie, eftersom hon har typ världens längsta ben :p

Tack, jag är helt överlycklig!
Vårt namn är också bestämt, men pojkvännen tycker att vi ska vänta med att kalla henne det tills vi ser henne. Så än så länge heter hon Barbie, eftersom hon har typ världens längsta ben :p

Kan nog vara lurt, det är tydligen många som ändrar sig efter att man fått sett det lilla livet:) hahaha, ja då passar ju Barbie:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 009
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 197
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inspo: dela FL
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Sytråden del 4