Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

KL

Är det någon mer än jag som fortfarande mår illa. Visserligen inte lika förlamande som de första veckorna, men jag spyr fortfarande i princip varje morgon (är i vecka 17 nu). Börjar bli lite less nu..

Dessutom så måste jag kissa hela tiden typ (och det antar jag inte kommer bli bättre dessutom :p)

Nu har jag gnällt av mig lite :D

Grattis till alla nytillkomna i tråden :)

KL

Dessutom så måste jag kissa hela tiden typ (och det antar jag inte kommer bli bättre dessutom :p)

Jag kissar också hela tiden, jag kan vara jättekissnödig och så kommer bara en liten "pjott" och efter en kvart är jag kissnödig igen. :crazy:

Precis som jag då.. Börjar tycka det är lite småjobbigt, särskilt eftersom jag får gå upp 1-2ggr per natt och kissa och sedan ändå vaknar vid 5-6 och är akutkissnödig. :crazy:

Jag lider verkligen med dig som fortfarande kräks. :( Jag var dålig på veckor, men som jag minns det så kräktes jag och mådde illa tills det hade gått 4,5 månader. Då lättade det och det var helt underbart. :love:

Har du pratat med din bm om att få medicin för ditt illamående? Det finns ju receptbelagda piller som fungerar och som inte är skadligt för fostret.

*kl*

Jag var hos bm igår för inskrivning och blodprov. Har inte läst igenom hela tråden jättenoga, men fick ni ta ett prov som mäter järndepåerna i kroppen? Kanon tycker jag, det fanns inte för 2 år sedan då vi väntade vårt första barn och då rasade mitt hb värde de två sista månaderna från att ha varit hur bra som helst, just för att min kropp inte hade mycket järn lagrat.

Vi ska ha ett planerat snitt denna gång, så om två veckor ska vi ha möte med läkaren och få en bestämd dag, just nu lutar det till mellan 15-21 maj. :)

Jag var hos bm igår för inskrivning och blodprov. Har inte läst igenom hela tråden jättenoga, men fick ni ta ett prov som mäter järndepåerna i kroppen?

Jag fick göra "stick i fingret" vid inskrivningen och sen drog de 3 rör inför KUPen. Har fått veta ett HB-värde och ngt annat värde (depåvärde kan jag tänka mig).

Jag mår fortfarande illa, har ju bara spytt en gång men om någon lukt inte faller sig ismaken så hulkar jag utan att spy. Det går mycket mer upp och ner nu än vad det gjorde förut, men mår illa så gott som var dag. Jag fick Lergigan i v8 och tar det fortfarande men oftast bara på kvällen. Jag har ledsnat så passa att jag inte ens vet om det är värt det... Alla säger att det släpper snart, men vad hjälper det nu när man mår så här och NÄR går det över för mig!

Sen har jag fått huvudvärk, började väl för 2 veckorsedan och sedan i måndags har varit konstant. Alvedon hjälper inte. Pratade med BM i dag och hon sa att det mycket väl kunde vara grav relaterat. Skulle ta 2 alvedon var 6 timme och dricka mycket samt vila. Är det någon mer som fått huvudvärk?

*kl

Har varit på UL idag. Och mitt datum står kvar. 24e mars it is. Skönt att slippa få det flyttat. Så skönt att få se den lill* igen. Försökte kika efter ett kön men den ville inte så den får då bli en suprise. Sambo tror på en tjej och jag en grabb.
*happy*:D

Vad roligt! det är alltid kul att titta på de små liven;) Är det så svårt att se kön alltså? jag menar kan de inte "filma" ner ifrån så man ser rumpa och ben eller är bebis förstor för att man ska kunna se hela? har ingen koll märker jag:angel:

Jag hade huvudvärk några veckor, den var helt gräslig och gjorde mig nästan sängliggande så intensiv var den. Fick 2 olika tabletter utskrivna utav läkare, men inga fungerade. Dock försvann den helt en dag, lika plötsligt som den dök upp och har inte återkommit (är nu i v 35.)

Kl

Jag har också haft världens jäkla huvudvärk! Höll i sig i nästan 8 veckor och inga tabletter hjälpte. Fick hjälp av en sjukgymnast och det gjorde att det lättade lite, men det tog ändå lång tid tills det försvann. Nu får jag bara lite små känningar då och då.

Ja det är tydligen väldigt svårt. När jag väntade sonen sa dom att det till 99,9% säkerhet var en tjej,... 3 dagar innan fl så va jag på ett extra UL och då såg dom en liten snabel som inte tillhör tjejer:o.... (snopet på pyntningen hemma:p)

Denna gång behagade inte bebis visa nåt alls. Jag berättade att det spelade ingen roll om hon va osäker eller inte. Bara en gissning hade varit kul. Men hon kunde inte skymta något alls:D

KL

Nu har jag äntligen börjat kunna njuta av min graviditet! Illamåendet är nästan borta, efter intensiv behandling med iv vätska, akupunktur och medicin. Tar fortfarande Lergigan comp på morgonen, men hoppas på att snart slippa den också :laugh: Det känns SÅ skönt att vara en normal människa igen, efter att ha varit i princip sängliggande i flera månader!!
Magen har börjat växa rejält, och jag har gått upp från 53 till 55 kg vilket jag också är glad för.
Förra veckan kände jag sparkar för första gången :love:

Jag mår fortfarande illa, har ju bara spytt en gång men om någon lukt inte faller sig ismaken så hulkar jag utan att spy. Det går mycket mer upp och ner nu än vad det gjorde förut, men mår illa så gott som var dag. Jag fick Lergigan i v8 och tar det fortfarande men oftast bara på kvällen. Jag har ledsnat så passa att jag inte ens vet om det är värt det... Alla säger att det släpper snart, men vad hjälper det nu när man mår så här och NÄR går det över för mig!

Sen har jag fått huvudvärk, började väl för 2 veckorsedan och sedan i måndags har varit konstant. Alvedon hjälper inte. Pratade med BM i dag och hon sa att det mycket väl kunde vara grav relaterat. Skulle ta 2 alvedon var 6 timme och dricka mycket samt vila. Är det någon mer som fått huvudvärk?

Jag tycker att du ska vara försiktig med att ta Alvedon om du ändå inte tycker att det hjälper. Ny forskning visar på att det inte är helt ofarligt (https://www.vardforbundet.se/Vardfo...etter-under-graviditet-kan-ge-missbildningar/) , så jag försöker i alla fall undvika att ta det i onödan.
Jag hade också huvudvärk under en längre period, men det blev bättre omkring vecka 16 när jag började äta bättre och fick i mig mina järntabletter. Hoppas din värk snart går över! :laugh:

men fy låter ju inte bra! jag har varit försiktig med alvedon, har bara tagit en på morgonen för jobbet och igår en på kvällen. BM tyckte jag skulle vara agressiv mot värken så jag testar nog det idag...

Vad skönt för dig att du mår bättre! Har tänk mycket på dig, kan verkligen inte vara lätt att bli så dålig:(

Ja det är tydligen väldigt svårt. När jag väntade sonen sa dom att det till 99,9% säkerhet var en tjej,... 3 dagar innan fl så va jag på ett extra UL och då såg dom en liten snabel som inte tillhör tjejer:o.... (snopet på pyntningen hemma:p)

Denna gång behagade inte bebis visa nåt alls. Jag berättade att det spelade ingen roll om hon va osäker eller inte. Bara en gissning hade varit kul. Men hon kunde inte skymta något alls:D

hahah ja det kan jag tänka mig inte var så kul! blev det till att måla om hemma då?

Jag vill så gärna vet vad det blir, inte för kläder och sånt utan för att jag lättare tror att jag kan knyta an till barnet. Eftersom jag tycker att det har varit så jobbigt så tycker jag faktiskt inte riktigt om bebis än:eek: är det hemskt?

Men vad beror huvudvärken på? vad sa de till dig? Jag går in i vecka 17 imorgon, är det något som tillhör denna tiden eller?

men fy låter ju inte bra! jag har varit försiktig med alvedon, har bara tagit en på morgonen för jobbet och igår en på kvällen. BM tyckte jag skulle vara agressiv mot värken så jag testar nog det idag...

Vad skönt för dig att du mår bättre! Har tänk mycket på dig, kan verkligen inte vara lätt att bli så dålig:(

Det är säkert ingen fara om man inte äter det någon längre period, så du behöver inte oroa dig! Tänkte bara att det kunde vara bra att veta :)
Det kanske kan vara låga järnvärden som ger dig huvudvärk? Nu vet jag inte hur ditt Hb ser ut, men järntabletter är ju bra att ta när man kommit såhär långt i graviditeten. Annars vätska, vila, massage?

Åh vad gulligt att du tänkt på mig :love:

hahah ja det kan jag tänka mig inte var så kul! blev det till att måla om hemma då?

Jag vill så gärna vet vad det blir, inte för kläder och sånt utan för att jag lättare tror att jag kan knyta an till barnet. Eftersom jag tycker att det har varit så jobbigt så tycker jag faktiskt inte riktigt om bebis än:eek: är det hemskt?

Ha ha. Nä jag hade inte varit så drastisk. Mest kläder, spjälskydd och lite åt det hållet. Jag vet att många har rosa även till pojkar och ser inget fel med det. Men jag hör inte till den kategorin.:)

Nej det är inte ovanligt att känslorna kommer senare. Är du själv orolig så ring och prata med mvc. Kan bli bättre när du får se bebis om du inte redan varit på UL? Så var det för sambon förra gånen. Den här gången tror jag han fäste sej tidigare vid bebisen. Men han va väl mer förberädd den här gången :laugh:

Har inte hat huvudvärk förän idag efter ul. Började få lätta känningar och eskalerade under eftermiddagen. Hade jordens migränanfall (vlket va flera år sen sist). Vi höll på att sätta upp lampor och sonen krävde sitt. Hade lixom inte tid med det här riktigt. Fick iaf ge upp och lämna sambo som hade händerna fulla med sonen, springa iväg och gömma mej i badrummet tills dom va klar i sovrummet:cry:. Sen gå i säng, släcka lampor och sov i några timmar.
Vaknade som ny igen :laugh: Hoppas det va en engångsföreteelse.:crazy:

Jag var hos bm igår för inskrivning och blodprov. Har inte läst igenom hela tråden jättenoga, men fick ni ta ett prov som mäter järndepåerna i kroppen? Kanon tycker jag, det fanns inte för 2 år sedan då vi väntade vårt första barn och då rasade mitt hb värde de två sista månaderna från att ha varit hur bra som helst, just för att min kropp inte hade mycket järn lagrat.

Fast jag kollade järnet när jag väntade S. Hade fina värden hela tiden. (Äter mycket kött...)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 005
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 337
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 076
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 197
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Klara sig utan bil
  • Sytråden del 4